Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
hatami
"Aero"
Viestit: 400 Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa
Viesti
Kirjoittaja hatami » La Joulu 10, 2005 16:37
mikä neuvoksi kun ei saa säädettyä syttyä kohilleen,autossa h-turbo ja jakopää on kohillaan ja oikea jakajakin paikallaan myös säätäjä toimii.ennakkoa ei vaan tule tarpeeksi.
900T16
"Aero"
Viestit: 391 Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi
Viesti
Kirjoittaja 900T16 » La Joulu 10, 2005 16:51
Onko ajoituslampun anturi oikeassa tulpanjohdossa (1. syl.)? Jos lampussa on säädettävä "trimmi", niin katso että se on perusasennossa.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
hatami
"Aero"
Viestit: 400 Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa
Viesti
Kirjoittaja hatami » La Joulu 10, 2005 20:03
kyllä kaikki on oikein ja monella eri lampulla testattu,kyseinen moottori aiemmin ollut 900 turbossa jossa oli apc kiinni joka nytten poistettu.siinä kone toimi oikein ja oli säädetty penkissä k-s autosäädössä missä tehot myöskin mitattu.
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10295 Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu
Viesti
Kirjoittaja Mertmi » Su Joulu 11, 2005 10:42
Keskipakoennakon jouset ok?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
hatami
"Aero"
Viestit: 400 Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa
Viesti
Kirjoittaja hatami » Su Joulu 11, 2005 11:27
jouset ok.myös jakajia vaihdettu ja kokeiltu myös nokka-akselin vaihtoa kun ajattelin loven olevan väljä ei auta sekään.Ei riitä säätövarat vaikka tekis mitä,moottoreita olen rakennellut n.20vuotta ja ongelmana tämä on uusi minulle ja muillekin säätäjille.
Penanen
"Tuplakaasari"
Viestit: 74 Liittynyt: Ke Marras 23, 2005 18:27
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti
Kirjoittaja Penanen » Su Joulu 11, 2005 14:32
Kannattaa tarkastaa vielä, lähteekö ykkösen tulpanjohto oikeasta kohdasta. Ettei olis koko kierros pykälän pielessä.
-86 900 turbo ic 8v -86 Crescent 3v Mi
hatami
"Aero"
Viestit: 400 Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa
Viesti
Kirjoittaja hatami » Su Joulu 11, 2005 17:36
oliko muita hyviä ehdotuksia!!!!
9000CD23T
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571 Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 9000CD23T » Su Joulu 11, 2005 17:44
Alipainesäätäjän kalvo rikki, tai alipaineletkussa on vuoto, tai voi se olla imusarjassakin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
hatami
"Aero"
Viestit: 400 Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa
Viesti
Kirjoittaja hatami » Su Joulu 11, 2005 17:44
jos vika olisikin ollut noin yksinkertainen niin se olisi ollut kunnossa jo kauan aikaa sitten,päästöt myöskin on normaalit.
9000CD23T
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571 Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 9000CD23T » Su Joulu 11, 2005 17:47
No sitten sen nokka akselin ajoitus on pielessä( ketju venynyt ) tai olisko venttiilivälykset
totaalisen pielessä..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
9000CD23T
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571 Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 9000CD23T » Su Joulu 11, 2005 17:49
Niin kyseessähän on 8-venttiilinen moottori..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
hatami
"Aero"
Viestit: 400 Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa
Viesti
Kirjoittaja hatami » Su Joulu 11, 2005 17:56
joo venttiilit säädetty.nokka tarkastettu ja vaihdettukin,aikaisemmassa autossa toimi täysin oikein ennen avoon nostamista,avossa vaan ei ole apc systeemi paikallaan.
9000CD23T
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571 Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 9000CD23T » Su Joulu 11, 2005 17:58
Eikös tämä APC juuri ohjaa polttoaineen syöttöä ja sytytystä ahtojen
mukaan..?
http://www.netikka.net/chenriks/apcsuomi/APC1_S.htm
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
hatami
"Aero"
Viestit: 400 Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa
Viesti
Kirjoittaja hatami » Su Joulu 11, 2005 18:03
aikaisemmassa tekstissäni oli maininta sen poistosta niin olisi kiva tietää laitanko takaisin vai annanko olla turboruuvin siellä vieläkin kun mankkuvena ei ollut mukana ennenkään.
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910 Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47
Viesti
Kirjoittaja Ronska » Su Joulu 11, 2005 18:23
Noissa vanhoissa peleissä ei tuo APC vaikuta sytkään eikä bensaan mitenkään, laskee vaan ahtoja tarvittaessa.