Jarrupalojen vaihdon hinta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
jaanakl
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2005 21:20
Paikkakunta: Helsinki

Jarrupalojen vaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja jaanakl »

Hei kaikille,

ostin juuri jokin aika sitten ensimmäisen oman autoni eli Saab 900i-vm 91. Muuten siinä ei ole ollut mitään vikaa ja se meni juuri viime viikolla katsastuksestakin läpi, mutta katsastusmies sanoi, että etujarrupalat on melko kuluneet ja ne kannattaisi vaihtaa kohtapuoliin. Kysyin tänään hintaa läheisestä pikkukorjaamosta ja sanoivat että maksaa n. 80-100€. En tiedä yhtään, mitä tuollainen korjaus saisi maksaa, joten ajattelin kysyä teiltä, onko hinta kohtuullinen. Joskus haluaisin kyllä itsekin opetella tekemään tuollaisia pikkujuttuja, mutta nyt ei ole oikein aikaa alkaa opetella eikä ole oikein lämpimiä tilojakaan ja talvella ei oikein ulkona voi tehdä mitään.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Pikkukorjaamojen Tuntiliksa yleensä noin 40-50e/h . Siihen päälle palat mallia tarvike 25-35e sarja.

Aikaa tuohon hommaan jos ei mikään jumita menee noin 0.5H

Kuulostaa merkkiliikkeen hinnoilta tuo tarjous jonka antoivat.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Re: Jarrupalojen vaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja ecopower »

jaanakl kirjoitti:Hei kaikille,

ostin juuri jokin aika sitten ensimmäisen oman autoni eli Saab 900i-vm 91. Muuten siinä ei ole ollut mitään vikaa ja se meni juuri viime viikolla katsastuksestakin läpi, mutta katsastusmies sanoi, että etujarrupalat on melko kuluneet ja ne kannattaisi vaihtaa kohtapuoliin. Kysyin tänään hintaa läheisestä pikkukorjaamosta ja sanoivat että maksaa n. 80-100€. En tiedä yhtään, mitä tuollainen korjaus saisi maksaa, joten ajattelin kysyä teiltä, onko hinta kohtuullinen. Joskus haluaisin kyllä itsekin opetella tekemään tuollaisia pikkujuttuja, mutta nyt ei ole oikein aikaa alkaa opetella eikä ole oikein lämpimiä tilojakaan ja talvella ei oikein ulkona voi tehdä mitään.
hinta suurin piirtein tuota luokkaa,sisältäen työn ja palat! :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Toisaalta nosturillakin tekien ,hommaan menee tunti kyllä jos puhdistaa paikat huolella ja voitelee liukutapit. Jotenkyllä hinta sielläpäin on.
Mielestäni tästä on turha lähteä nyt tekemään keskustelua tyyliin "vaihdoin etupalat kotipihassa " ja aikaa meni 15min
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

On se aina tympeetä hommaa parkkipaikalla. Jos tuo kerrottu hinta-arvio sisältää varaosien hinnan, niin antaa vaan palaa. Itse vaihdattaisin samalla jarrunesteet autoon. Hintaa tulee lisää, mutta toisaalta se operaatio kun pitäisi tehdä oikeaoppisesti joka toinen vuosi. Itselläkin on jo tuo käyttörassi (900i) yliajalla vuoden verran, eli olisi korkea aika uusia ne yli 3v vanhat nesteet...

Kannattaa sitten tsekata, jos nyrkkipajassa teettää, että ne laskee uudet nesteet myös kytkimeen. Kaikki pikkupajat kun eivät välttämättä vaivaudu laittamaan uusia aineita kytkimeenkin asti, vaikka se käyttää samaa nestesäiliötä jarrujen kanssa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
jaanakl
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2005 21:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jaanakl »

Hei taas kaikille,

Ja runsaat kiitokset asiallisista vastauksista. Mutta miten aloitteleva ensimmäisen oman auton omistaja tuollaiset voi asiat tarkistaa. Kuuluuko kytkimessä todellakin olla jotakin nestettä ? Mistä tiedän että se kytkinneste on varmasti vaihdettu uuteen jos kaikki eivät sitä vaihda ?... kylläpä on vaikeaa tämä autonomistajan elämä.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Vinkeistä en tiedä mutta saabissa yleisimmin on nestekytkin , eli ei vaijeria.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Eiköhän pääkaupunkiseudun saabistit tiedä sopivaa luotettavaa korjaamoa, joka hoitaa homman. Saabin kytkimen liike välittyy polkimelta kytkimelle jarrunesteen välityksellä. Näin oli jo kajakki Saabeissa vuodelta miekka ja kilpi :)

Onnea ja menestystä vaan autoilijan uralle. Viisas ja turvallinen valinta ensiautoksi. Meillä on pojille odottelemassa kaasari 900 papalta saatuna.
# 419 Vesa Pohjalainen
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Eiköhän pääkaupunkiseudun saabistit tiedä sopivaa luotettavaa korjaamoa, joka hoitaa homman.
Tervashongan korjaamo Järvenpäässä on kyllä ihan hyvä, jos sen vielä pääkaupunkiseuduksi laskee. Marraskuussa kun kyselin, niin jono oli jotain 2 viikon luokkaa, mutta minnepä ei jonoa olisi nykyään.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

kannattaa useammasta paikasta kysellä tarjouksia, kyllä mun mielestä 80 euron hinta pitää sisältää myös osat. jotkut pikkupajat saattaa vedättää jos aistivat että asiakas on vedätettävissä.

uskoisin että jarru- ja kytkinnesteiden vaihdosta pitää sopia erikseen, eivät muuten tee, ja toki se vähän kasvattaa hintaa, mutta vuosien tähtäimellä auto pysyy paremmassa kunnossa. kosteus vanhoissa jarunesteissä ruostuttaa jarrumekanismeja.

niin, tieto on tuskaa. mitä vähempi tietää, sitä huolettomampaa on autoilijan elämä, mutta käy kovemmin rahapussille.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Joo ei varmasti mikään korjaaamo niitä nesteitä automaattisesti vaihda. Muutenhan touhu olis ihan mahdotonta, öljynvaihto koneeseen sisältäisi esim renkaitten uusimisen??
Ilmaruuvien aukilähtö on asia sikseen jos ei nesteitä ole koskaan vaihdettu.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

No, kyllähän sitä nyt voisi olettaa, että kytkinnesteetkin vaihdetaan. Sattuu näet olemaan sama säiliö jarruilla ja kytkimellä. Hommanakaan ei mikään iso ole laskea uusi neste myös kytkimen puolelle, eikä pelkästään jarruihin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin