Jarrupalojen vaihdon hinta
Jarrupalojen vaihdon hinta
Hei kaikille,
ostin juuri jokin aika sitten ensimmäisen oman autoni eli Saab 900i-vm 91. Muuten siinä ei ole ollut mitään vikaa ja se meni juuri viime viikolla katsastuksestakin läpi, mutta katsastusmies sanoi, että etujarrupalat on melko kuluneet ja ne kannattaisi vaihtaa kohtapuoliin. Kysyin tänään hintaa läheisestä pikkukorjaamosta ja sanoivat että maksaa n. 80-100€. En tiedä yhtään, mitä tuollainen korjaus saisi maksaa, joten ajattelin kysyä teiltä, onko hinta kohtuullinen. Joskus haluaisin kyllä itsekin opetella tekemään tuollaisia pikkujuttuja, mutta nyt ei ole oikein aikaa alkaa opetella eikä ole oikein lämpimiä tilojakaan ja talvella ei oikein ulkona voi tehdä mitään.
ostin juuri jokin aika sitten ensimmäisen oman autoni eli Saab 900i-vm 91. Muuten siinä ei ole ollut mitään vikaa ja se meni juuri viime viikolla katsastuksestakin läpi, mutta katsastusmies sanoi, että etujarrupalat on melko kuluneet ja ne kannattaisi vaihtaa kohtapuoliin. Kysyin tänään hintaa läheisestä pikkukorjaamosta ja sanoivat että maksaa n. 80-100€. En tiedä yhtään, mitä tuollainen korjaus saisi maksaa, joten ajattelin kysyä teiltä, onko hinta kohtuullinen. Joskus haluaisin kyllä itsekin opetella tekemään tuollaisia pikkujuttuja, mutta nyt ei ole oikein aikaa alkaa opetella eikä ole oikein lämpimiä tilojakaan ja talvella ei oikein ulkona voi tehdä mitään.
Pikkukorjaamojen Tuntiliksa yleensä noin 40-50e/h . Siihen päälle palat mallia tarvike 25-35e sarja.
Aikaa tuohon hommaan jos ei mikään jumita menee noin 0.5H
Kuulostaa merkkiliikkeen hinnoilta tuo tarjous jonka antoivat.
Aikaa tuohon hommaan jos ei mikään jumita menee noin 0.5H
Kuulostaa merkkiliikkeen hinnoilta tuo tarjous jonka antoivat.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Jarrupalojen vaihdon hinta
hinta suurin piirtein tuota luokkaa,sisältäen työn ja palat!jaanakl kirjoitti:Hei kaikille,
ostin juuri jokin aika sitten ensimmäisen oman autoni eli Saab 900i-vm 91. Muuten siinä ei ole ollut mitään vikaa ja se meni juuri viime viikolla katsastuksestakin läpi, mutta katsastusmies sanoi, että etujarrupalat on melko kuluneet ja ne kannattaisi vaihtaa kohtapuoliin. Kysyin tänään hintaa läheisestä pikkukorjaamosta ja sanoivat että maksaa n. 80-100€. En tiedä yhtään, mitä tuollainen korjaus saisi maksaa, joten ajattelin kysyä teiltä, onko hinta kohtuullinen. Joskus haluaisin kyllä itsekin opetella tekemään tuollaisia pikkujuttuja, mutta nyt ei ole oikein aikaa alkaa opetella eikä ole oikein lämpimiä tilojakaan ja talvella ei oikein ulkona voi tehdä mitään.

Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Toisaalta nosturillakin tekien ,hommaan menee tunti kyllä jos puhdistaa paikat huolella ja voitelee liukutapit. Jotenkyllä hinta sielläpäin on.
Mielestäni tästä on turha lähteä nyt tekemään keskustelua tyyliin "vaihdoin etupalat kotipihassa " ja aikaa meni 15min
Mielestäni tästä on turha lähteä nyt tekemään keskustelua tyyliin "vaihdoin etupalat kotipihassa " ja aikaa meni 15min
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
On se aina tympeetä hommaa parkkipaikalla. Jos tuo kerrottu hinta-arvio sisältää varaosien hinnan, niin antaa vaan palaa. Itse vaihdattaisin samalla jarrunesteet autoon. Hintaa tulee lisää, mutta toisaalta se operaatio kun pitäisi tehdä oikeaoppisesti joka toinen vuosi. Itselläkin on jo tuo käyttörassi (900i) yliajalla vuoden verran, eli olisi korkea aika uusia ne yli 3v vanhat nesteet...
Kannattaa sitten tsekata, jos nyrkkipajassa teettää, että ne laskee uudet nesteet myös kytkimeen. Kaikki pikkupajat kun eivät välttämättä vaivaudu laittamaan uusia aineita kytkimeenkin asti, vaikka se käyttää samaa nestesäiliötä jarrujen kanssa.
Kannattaa sitten tsekata, jos nyrkkipajassa teettää, että ne laskee uudet nesteet myös kytkimeen. Kaikki pikkupajat kun eivät välttämättä vaivaudu laittamaan uusia aineita kytkimeenkin asti, vaikka se käyttää samaa nestesäiliötä jarrujen kanssa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Hei taas kaikille,
Ja runsaat kiitokset asiallisista vastauksista. Mutta miten aloitteleva ensimmäisen oman auton omistaja tuollaiset voi asiat tarkistaa. Kuuluuko kytkimessä todellakin olla jotakin nestettä ? Mistä tiedän että se kytkinneste on varmasti vaihdettu uuteen jos kaikki eivät sitä vaihda ?... kylläpä on vaikeaa tämä autonomistajan elämä.
Ja runsaat kiitokset asiallisista vastauksista. Mutta miten aloitteleva ensimmäisen oman auton omistaja tuollaiset voi asiat tarkistaa. Kuuluuko kytkimessä todellakin olla jotakin nestettä ? Mistä tiedän että se kytkinneste on varmasti vaihdettu uuteen jos kaikki eivät sitä vaihda ?... kylläpä on vaikeaa tämä autonomistajan elämä.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Eiköhän pääkaupunkiseudun saabistit tiedä sopivaa luotettavaa korjaamoa, joka hoitaa homman. Saabin kytkimen liike välittyy polkimelta kytkimelle jarrunesteen välityksellä. Näin oli jo kajakki Saabeissa vuodelta miekka ja kilpi
Onnea ja menestystä vaan autoilijan uralle. Viisas ja turvallinen valinta ensiautoksi. Meillä on pojille odottelemassa kaasari 900 papalta saatuna.

Onnea ja menestystä vaan autoilijan uralle. Viisas ja turvallinen valinta ensiautoksi. Meillä on pojille odottelemassa kaasari 900 papalta saatuna.
# 419 Vesa Pohjalainen
Tervashongan korjaamo Järvenpäässä on kyllä ihan hyvä, jos sen vielä pääkaupunkiseuduksi laskee. Marraskuussa kun kyselin, niin jono oli jotain 2 viikon luokkaa, mutta minnepä ei jonoa olisi nykyään.Vesa Pohjalainen kirjoitti:Eiköhän pääkaupunkiseudun saabistit tiedä sopivaa luotettavaa korjaamoa, joka hoitaa homman.
kannattaa useammasta paikasta kysellä tarjouksia, kyllä mun mielestä 80 euron hinta pitää sisältää myös osat. jotkut pikkupajat saattaa vedättää jos aistivat että asiakas on vedätettävissä.
uskoisin että jarru- ja kytkinnesteiden vaihdosta pitää sopia erikseen, eivät muuten tee, ja toki se vähän kasvattaa hintaa, mutta vuosien tähtäimellä auto pysyy paremmassa kunnossa. kosteus vanhoissa jarunesteissä ruostuttaa jarrumekanismeja.
niin, tieto on tuskaa. mitä vähempi tietää, sitä huolettomampaa on autoilijan elämä, mutta käy kovemmin rahapussille.
uskoisin että jarru- ja kytkinnesteiden vaihdosta pitää sopia erikseen, eivät muuten tee, ja toki se vähän kasvattaa hintaa, mutta vuosien tähtäimellä auto pysyy paremmassa kunnossa. kosteus vanhoissa jarunesteissä ruostuttaa jarrumekanismeja.
niin, tieto on tuskaa. mitä vähempi tietää, sitä huolettomampaa on autoilijan elämä, mutta käy kovemmin rahapussille.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Joo ei varmasti mikään korjaaamo niitä nesteitä automaattisesti vaihda. Muutenhan touhu olis ihan mahdotonta, öljynvaihto koneeseen sisältäisi esim renkaitten uusimisen??
Ilmaruuvien aukilähtö on asia sikseen jos ei nesteitä ole koskaan vaihdettu.
Ilmaruuvien aukilähtö on asia sikseen jos ei nesteitä ole koskaan vaihdettu.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
No, kyllähän sitä nyt voisi olettaa, että kytkinnesteetkin vaihdetaan. Sattuu näet olemaan sama säiliö jarruilla ja kytkimellä. Hommanakaan ei mikään iso ole laskea uusi neste myös kytkimen puolelle, eikä pelkästään jarruihin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01