myrkyn lykkäs

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Saippualaatikko
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:13
Paikkakunta: Helsinki

myrkyn lykkäs

Viesti Kirjoittaja Saippualaatikko »

No nyt se sitten myrkyn lykkäs. tupliksen ainut avain otti ja katkesi. :x Kaiken päälle auto pitää vielä tänään saada liikkeelle. Kokeilin avaimen ja vaihdekepin rynkyttämistä, mutta tuloksetta. Niin jos pistän pakkilukon sieltä virtalukon pohjasta paskaksi saanko auton vielä joillain vippaskonsteilla käyntiin? :oops:

EDIT: Niin mites tuollaista on mahdollista hinata, kun vaihde on pakilla?
Se mikä taidoissa hävitään, se jääräpäisyydessä voitetaan.
Vanja-eno
Matalapaineturbo
Viestit: 183
Liittynyt: To Syys 02, 2004 18:50
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: myrkyn lykkäs

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Saippualaatikko kirjoitti:
EDIT: Niin mites tuollaista on mahdollista hinata, kun vaihde on pakilla?
Kytkin pohjassa
#5328 - 900 - 96 - 900 - 900 - 99 - ???
"The Jorma" - Skoda Octavia '60
Saippualaatikko
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saippualaatikko »

Pelkään, että vaihteet menee päreiksi.

EDIT: Saakos muuten avaimen teetettyä lukon pohjalta?
Se mikä taidoissa hävitään, se jääräpäisyydessä voitetaan.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8094
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

ota hyvä mies

Viesti Kirjoittaja mestari »

akkuporni kone ja poraa se pesä ns vittun sieltä ja ruuvarilla starttailet niinkauan kun saat pesän uuden. halvin nopein mukavin hermoja raastamattomin kepulikonsti.
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

voihan persaus, ja ku toi myrkkykin on jossain ylämyllyllä, sehän varmaan noi myrkytystilat olis varmaan helposti lykästäny :)
no vaihtareita:
pyydä lukkoseppä paikalle, jos se saa jämän ulos niin tehtee sulle myös avaimen, päivystyksiä tosin on mutta maksanee. koeta saada vakuutukseen kulut, koska matkahan on estynyt ja hinaus olis ollu toinen vaihtari!
jos ei oo vakuutusta,tai ei oo joutilasta fyrkendaalii, niin...
- hommaa 2 terotettuu piikkii ja koeta kammeta se jämä veks
- tai jos son muussa ku ulosottoasennossa niin teroita esim semmoset suorakärkiset jousirengaspihdit ja käännä ensin siihen poisottoasentoon
jos et saa ulos niin sit lievää väkivaltaa tyyliin..
- poraa niin paljon reikiä kuin mahtuu siihen avaimen ympärille, jotta se lukkopatruuna on ihan tohjona, ehkä ne jämät saa sit ronkittua siltä veks.
mutta älä perskeles katko niitä poria, eli älä taivuttele, mun näkemys on jotain 6 mm pora. voi ehkä porata silleen jotta tähtää siihen lukitusnappulan kohdalle. sen kun sais porattuu veks niin pitäis nousta.
yks idis on kans noin porauksissa jotta poraa ihan vieriviereen esim 5 mm poralla ja sit samoihin reikiin vähän isommalla esim 7 mm, sillon ne kannakset poistuu ja voi lyädä ruuvarin niiden rivissä olevien reikien muodostamaan koloon ja sit vaan raakaa vääntöö, jotta se lukitusnappula hajoo.
kaikki tää sitoumuksetta, ku en oo ite tota vielä raiskannu

- jos ei lähde niin k
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

99:n saa käyntiin millä tahansa Saab avaimella kun hankaa lukkoa vähänaikaa. jos ei lähde niin viimeinen vaihtoehto on talttapäämeisseli.. :roll:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Saippualaatikko
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saippualaatikko »

Avain katkes takakontin lukkoon, eli virtalukossa ei ole mitään avaimen jamiä. Ja renkkaaminen ei tuntunut auttavan, mutta pitänee kokeilla kovempaa.
Se mikä taidoissa hävitään, se jääräpäisyydessä voitetaan.
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Avaimen numeron saa helpoimmin kaivettua oven lukkopesän kyljestä.
Saabilta saa tilattua uuden avaimen numeron mukaan. Maksaa pari kymppiä ja kestää muutaman päivän. Viikon verran, jos tilaa runkonumerolla.
Etuna on se, että tämän avaimen mukaan on sitten hyvä tehdä uusia kopioita pikasuutarilla, koska malli on originaalimitoissa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Saippualaatikko
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saippualaatikko »

Tää onkin hyvä tieto! Tarvis vaan saada tänään liikkeelle. Mites tuo hinaaminen. Uskaltaako hinata ollenkaan ja jos uskaltaa, niin millasta vauhtia?
Se mikä taidoissa hävitään, se jääräpäisyydessä voitetaan.
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

lLukon numeron saat helpoiten takakontin lukkosylinteristä , 900 sen näkee ilman irroittamistakin. Selkänoja auki vaan ja lukkoa irti !
Otappa jos tunnet saabin liikkeestä jengiä tai hyvää lukkoseppää niin yhteyttä. Wanhoilla Saabin liikkeillä on pihdit millä leikataan numerolla uus avain ja hyvä lukkoseppä voi tehdä kans uuden numerolla . tai lainaa paikalliselta saabistilat varaavainta ja kokeile saatko ovet auki ja virtalukon pelaan sillä. lainaat sitä uuteen asti....
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Saippualaatikko
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saippualaatikko »

Olis vaan kiire ton siirtämisen kanssa. Maanantaina pääsee sitten armeijaan rentoutumaan ja lepuuttamaan korjatessa kipeiksi tulleita paikkoja. hieman purin tuota kun huomasin, että eräs pelti olikin irtonainen. Tähän olen sitten päässyt. http://koti.mbnet.fi/miikkap/75%20tuplaysi/PICT1709.JPG Voisikos tuosta kammeta jotain irti, jotta vaihde menisi silmään?
Se mikä taidoissa hävitään, se jääräpäisyydessä voitetaan.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Olisin ennemmin purkanut takaluukusta lukon irti ja sitten kun lukko on pöydällä, onkinut katkenneen avaimen nysän ulos siitä.

Auto-Avain Kalliossa tekee avaimen koodin perusteella, johonkin päivystyshintaan onnistunee varmaan lauantainakin, jos maanantaihin asti ei ole aikaa odottaa.

Kaipa tuota virtalukkoa voisi myös yrittää houkutella kääntymään jollain toisen Saabin avaimella. Missä auto makailee?

Ehjää vaihdekeppi-virtalukkosysteemiä en ryhtyisi rikkomaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Saippualaatikko kirjoitti:Avain katkes takakontin lukkoon
Saisko sen avaimen jämän jollain magneetilla tms. ulos sieltä? Kun minulla katkesi avain, työnnin sen katkennen pään virtalukkoon ja hyvin toimi. Ja kun pääsin kotiin (oli onneksi vara-avain), niin otin jälleen magneetilla sen jämän sieltä pois.


Btw. Väänsin itsekin tällä viikolla yhden avaimen piloille. Onneksi juuri siitä autosta, johon on vara-avain.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
jarzi
"Aero"
Viestit: 324
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 14:48
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja jarzi »

Saippualaatikko kirjoitti:Tää onkin hyvä tieto! Tarvis vaan saada tänään liikkeelle. Mites tuo hinaaminen. Uskaltaako hinata ollenkaan ja jos uskaltaa, niin millasta vauhtia?
mulla ainaski vedettiin ihan vaan kytkin pohjassa semmosta 60-70 km/h yhentutun työ joka vaihto virta lukkon pesän uuteen :wink:

oli muuten juuttunu avain lukkoon eikä kääntynyt per***eellekään :x
9000 cd -96, 96 SUPER GL -77
#2903
SUKUVIKA KUN SAABILLA SUUNNISTELEN
Saippualaatikko
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saippualaatikko »

Kiitos kaikille neuvoista! Auto saatiin sitten liikkeelle. Kun tuo yksi pelti ei tosiaan ollut kiinni, niin sen alta pääsi sitten kääntämään pakkilukon pois päältä. Pitää joskus käydä irroittamassa vaikka tuo takakontin lukko ja katsoa siitä nuo numerot. Avaimen sain mielestäni kokonaan lukosta. Jokin sanoi vielä poks matkan loppumetreillä.
Se mikä taidoissa hävitään, se jääräpäisyydessä voitetaan.
Vastaa Viestiin