Kytkin onkelmaa
Kytkin onkelmaa
Hei! Mitenhän voisin selvittää oikean vika paikan? Auto 900c -89. Oireena ilmeni kytkinpolkimen toimimattomuus kun pitää pikkasenkin pitempään pohjassa. Menee poljin aivan löysäksi, eikä toimi kytkin ollenkaan.
Ilmeisesti joko pääsylinterin tai työsylinterin tiivisteet vuotaa, mutta kumman? Mitenhän sen voisi selvittää?
Nesteitä ei häviä, eikä ulkoista vuotoa ole. Lienee ainut järkevä vaihtoehto jomman kumman sylinterin uusiminen kokonaisuudessaan, ettei mitään tiivistesarjoja, vai?
Ovatkohan miten kenkkumaisia korjailtavia?
Hyvät neuvot tarpeen.
-Kiitos.
Ilmeisesti joko pääsylinterin tai työsylinterin tiivisteet vuotaa, mutta kumman? Mitenhän sen voisi selvittää?
Nesteitä ei häviä, eikä ulkoista vuotoa ole. Lienee ainut järkevä vaihtoehto jomman kumman sylinterin uusiminen kokonaisuudessaan, ettei mitään tiivistesarjoja, vai?
Ovatkohan miten kenkkumaisia korjailtavia?
Hyvät neuvot tarpeen.
-Kiitos.
Jos kytkin alkaa ottaa kiinni, kun pidät poljinta pitkään painettuna ja nestehävikkiä ei ole, vika lienee pääsylinterin tiivisteissä.
Hakutoiminnolla löytyy montakin kuvitettua korjauskertomusta, tiivisteet saa vaihdettua kuskin jalkatilassa työskentelemällä, ei tarvitse irrottaa sylinteriä.
Hakutoiminnolla löytyy montakin kuvitettua korjauskertomusta, tiivisteet saa vaihdettua kuskin jalkatilassa työskentelemällä, ei tarvitse irrottaa sylinteriä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24612
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
ilmaus on pala hedelmä kakkua ku tietää mitä tekee! heh hyvä että tuli kuntoon.... ! ok o.t. oletko tyytyväinen "dremeliin" ? hyvin tuo on pelannu kaikenlaista tullut jyrsittyä ja muuta ja sähköväyläs on edullinen tarvike setti siihen....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Toimii varmaan hyvin noinkin, mutta eihän sitä tippakannua tietenkään ollut. Vapaasti laskemalla ja odottelemalla ei tullut nipasta mitään, eikä pumppaus-ilmaus auttanut mitään. Tottakai nesteputken nippakin lähti ensin vikakierteille sylinterin päästä ja siinähän sitäkin tovi ihmeteltiin. Onneksi saatin sitten sekin vielä oikeille urille. No, pää-asia että saatiin kuitenkin kuntoon. Eikä korjaussarjakaan maksanut juuri mitään.
Kelit kun lämpenivät niin alkoi nopassa kytkin/jarruongelmat.
Kytkinpoljin on juuri tuollainen että poljin jää alas jos liikennevaloissa pitää pohjassa.
Jarrupoljin vajoaa pikkuhiljaa painettaessa alas, ei kuitenkaan pohjaan. Jarrupolkimen kun päästää ylös ja painaa uudelleen pohjaan niin sitten se toimii kuten pitää. Kunnes taas vajoaa.
Onko noilla jotain yhdistävää tekijää, vai onko kummassakin vaan vikaa?
Ja loppuun EPC - kysymys kun olen töissä ja täällä ei ole kys ohjelmaa: Käykö korjaussarja 8993156 nopan pääsylinteriin?
Kytkinpoljin on juuri tuollainen että poljin jää alas jos liikennevaloissa pitää pohjassa.
Jarrupoljin vajoaa pikkuhiljaa painettaessa alas, ei kuitenkaan pohjaan. Jarrupolkimen kun päästää ylös ja painaa uudelleen pohjaan niin sitten se toimii kuten pitää. Kunnes taas vajoaa.
Onko noilla jotain yhdistävää tekijää, vai onko kummassakin vaan vikaa?
Ja loppuun EPC - kysymys kun olen töissä ja täällä ei ole kys ohjelmaa: Käykö korjaussarja 8993156 nopan pääsylinteriin?
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Re: Kytkin onkelmaa
Mä remppasin omaa C:täni tos pihalla koko illan samanlaisen ongelman vuoksi. Kaverin kanssa käytiin hakemassa pääsylinterin uus tiivistesarja ja sen sain vaihdettua, vaikka semmonen viis tuntia aikaa hommass palokinesko kirjoitti:Hei! Mitenhän voisin selvittää oikean vika paikan? Auto 900c -89. Oireena ilmeni kytkinpolkimen toimimattomuus kun pitää pikkasenkin pitempään pohjassa. Menee poljin aivan löysäksi, eikä toimi kytkin ollenkaan.
Ilmeisesti joko pääsylinterin tai työsylinterin tiivisteet vuotaa, mutta kumman? Mitenhän sen voisi selvittää?
Nesteitä ei häviä, eikä ulkoista vuotoa ole. Lienee ainut järkevä vaihtoehto jomman kumman sylinterin uusiminen kokonaisuudessaan, ettei mitään tiivistesarjoja, vai?
Ovatkohan miten kenkkumaisia korjailtavia?
Hyvät neuvot tarpeen.
-Kiitos.




900 T16 Aero -84
#2673
#2673
Mä vaihdoin kanssa vähän aikaa sitten sen kytkimen pääsylinterin tiivisteet ja ilmasin vaan sillai että katsoin että säiliössä oli tarpeeksi nestettä ja valutin ihan painovoimalla työsyliterin venttiilistä muutaman minuutin sitä nestettä pois, kunnes ei enää ilmakuplia tullut. Hyvin on toiminut sen jälkeen kytkin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96