help saab 99 2.0 vm-76 coube ei käynnisty....
help saab 99 2.0 vm-76 coube ei käynnisty....
eli vm 76 saab ei suostu käymää millää.. ajamalla ajettu talliin seissut noin 1,5 vuotta sit siel... ja ollaan nyt toistapäivää yritetty sitä käynnistellä joku oli vieny siit tulpan johdot,,,mut niiden pitäs olla oikein ku uudet asennettiin ajoitus merkit oli vähä epäselvät mut kipinää tulee ja bensaa saa ja silti ei minkäänlaista yritystä käyntiinlähöstä...osaisko joku vähä neuvoo et mitä pitäs tehä kyllähän toi alkaa jo tympii ku ei minkäänlaisia toivonmerkkejä anna... ????????? nii virranjakaja on ilmeisesti käytetty irti..
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Siirsin aiheen oikealle osastolle.
Mutta ongelmaan. Bensaa kannattaa syöttää korkillinen suoraan imusarjaan, että kuulee hörähtääkö edes. Jos ei vieläkään hörähdä, sitten vikaa etsisin sytytyspuolelta. Uudet tulpat, kärjet, pyörijä ja kansi kannattaa vaihtaa ja tarkistaa, että kärjet aukee.
Kyllähän tuollainen Saab pitää käyntiin saada. Tsemppiä!
Mutta ongelmaan. Bensaa kannattaa syöttää korkillinen suoraan imusarjaan, että kuulee hörähtääkö edes. Jos ei vieläkään hörähdä, sitten vikaa etsisin sytytyspuolelta. Uudet tulpat, kärjet, pyörijä ja kansi kannattaa vaihtaa ja tarkistaa, että kärjet aukee.
Kyllähän tuollainen Saab pitää käyntiin saada. Tsemppiä!
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
ahaa,, kiitoksia huomenna täytyy vielä käydä koklaamassa juu no ei se ihan kaatamalla onnistu mut pitää jotenki ruiskia sitä bensaa sinne tupla zenith strömbergit näyttää olevan...johdot ja kansi siihen vaihdettii kärjetkin aukee.. näytti toi vähä tulppiaki kastelevan mut ei etes yskäse.on se ihmeellistä..
sytytystä on koitettu värkätä, mutta siinä vauhtipyörässä on niin epäselvät merkit. kopassa on kaks viivaa ja ite pyörässä yks sellasessa "pellin palasessa", joka näyttää ko ois itte ruuvarilla lyöty. eikö siinä pitäis olla kaikki asteet yms.? noitten merkkien mukaan laitettu kohdilleen ja 1. mäntä ylhäällä ja pyöriä osoittaa ykköseen. eikös sen pitäis olla siinä?? paitsi ne epäselvät merkit arveluttaa,,, ei oo saabia tullu ennen rasailtua on vielä vähä outo auto,, et hyviä neuvoja saa laitaa...
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Kyllä sieltä asteet pitäisi löytyäwolfgang kirjoitti:eikö siinä pitäis olla kaikki asteet yms.?

Kannattaa silti pyörittää jakajaa eri asennoille ja mieluummin lampulla tms. Voi olla hyvinkin herkkä...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Oma 99 cc ei meinannutkaan startata silloin aikoinaan kun tuli hommattua. Vika oli virranjakajan kondensaattorissa.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
mut jos toi konkka olis sökö nii löiskö se sit kipinää tulpille.. koska tossa lyö kokeiltiin laittaa tulppa runkoa vaste ja pyöritettii kyl siin sinistä kipunaa näky.. jos kipinä tulee bensaa saa nii kyllähä sillo pitäs jo käydäkki,,vaa ei,, pitää viel huomenna ottaa kaikki alusta jä käydä läpi sit saa vähä aikaa taas seista jos ei käy..
otappa
vielä jakajan kannesta puolalta tuleva johto irti ja pistä lähelle hyvää maattoa ja kaverin startatessa pitäisi tulla noin 1 cm mittaine hyvä kipinä.jos on heikompi vikaa kannattaa etsiä k.kärjistä ts pienjännitepuolelta.
jos kipinä hyvä suuntaisin tosiaan katseeni pensan saantiin. jatietysti sytytys hetki kohdalleen
jos kipinä hyvä suuntaisin tosiaan katseeni pensan saantiin. jatietysti sytytys hetki kohdalleen
kyllä siihen vauhtipyörään on ihan selvät merkit laitettu jo tehtaalta.wolfgang kirjoitti:sytytystä on koitettu värkätä, mutta siinä vauhtipyörässä on niin epäselvät merkit. kopassa on kaks viivaa ja ite pyörässä yks sellasessa "pellin palasessa", joka näyttää ko ois itte ruuvarilla lyöty. eikö siinä pitäis olla kaikki asteet yms.? noitten merkkien mukaan laitettu kohdilleen ja 1. mäntä ylhäällä ja pyöriä osoittaa ykköseen. eikös sen pitäis olla siinä?? paitsi ne epäselvät merkit arveluttaa,,, ei oo saabia tullu ennen rasailtua on vielä vähä outo auto,, et hyviä neuvoja saa laitaa...
anna sille hieman ruosteharjaa nii pitäs näkyä.
ensin ota se muovikoppa poies siittä että näet kunnolla..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
niin se bensan kaato imusarjaan onnistuu kun irroittaa tehostimelta tulevan alipaineletkun imusarjasta. sit letku takaisin ja starttaamaan. jos käynnistyy, niin vika on bensapumpussa (yleistä pitkään seisoneilla ysiyseillä)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
juu eipä käy vieläkää saatin se sentää parikertaa horähtää mut siihen se sit jäi eikä siin vauhtipyöräs oo mitää asteita ne kaks epäselvää merkkiä tai viivaa... juu toi johtojen järjestys on ollu vähä epäselvää meil on yks korjauskirja minkä joku on joskus ite kopioinu nii siin on 1342 ja 1234 järjestys ei vaa mainita vuosimallista mitää et missä mikäki.. noita molempia on kyllä kokeiltu sillon ku oli toi 1234 sillä sai sen antaa pientä merkkiä tupsetta ja hörähtelyä...