help saab 99 2.0 vm-76 coube ei käynnisty....

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
wolfgang
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 17:11
Paikkakunta: haapajärvi

help saab 99 2.0 vm-76 coube ei käynnisty....

Viesti Kirjoittaja wolfgang »

eli vm 76 saab ei suostu käymää millää.. ajamalla ajettu talliin seissut noin 1,5 vuotta sit siel... ja ollaan nyt toistapäivää yritetty sitä käynnistellä joku oli vieny siit tulpan johdot,,,mut niiden pitäs olla oikein ku uudet asennettiin ajoitus merkit oli vähä epäselvät mut kipinää tulee ja bensaa saa ja silti ei minkäänlaista yritystä käyntiinlähöstä...osaisko joku vähä neuvoo et mitä pitäs tehä kyllähän toi alkaa jo tympii ku ei minkäänlaisia toivonmerkkejä anna... ????????? nii virranjakaja on ilmeisesti käytetty irti..
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

onko siellä vanhat bensiinit. ensimmäisenä uudet tilalle ja kokeilemaan niillä jos ei ole.
wolfgang
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 17:11
Paikkakunta: haapajärvi

Viesti Kirjoittaja wolfgang »

laitettii imee suoraa kanisterista eli ei oo vanhat bensat
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Siirsin aiheen oikealle osastolle.

Mutta ongelmaan. Bensaa kannattaa syöttää korkillinen suoraan imusarjaan, että kuulee hörähtääkö edes. Jos ei vieläkään hörähdä, sitten vikaa etsisin sytytyspuolelta. Uudet tulpat, kärjet, pyörijä ja kansi kannattaa vaihtaa ja tarkistaa, että kärjet aukee.

Kyllähän tuollainen Saab pitää käyntiin saada. Tsemppiä!
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
wolfgang
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 17:11
Paikkakunta: haapajärvi

Viesti Kirjoittaja wolfgang »

ahaa,, kiitoksia huomenna täytyy vielä käydä koklaamassa juu no ei se ihan kaatamalla onnistu mut pitää jotenki ruiskia sitä bensaa sinne tupla zenith strömbergit näyttää olevan...johdot ja kansi siihen vaihdettii kärjetkin aukee.. näytti toi vähä tulppiaki kastelevan mut ei etes yskäse.on se ihmeellistä..
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

tarkasta vielä ettei ole syttö pielessä..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
wolfgang
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 17:11
Paikkakunta: haapajärvi

Viesti Kirjoittaja wolfgang »

sytytystä on koitettu värkätä, mutta siinä vauhtipyörässä on niin epäselvät merkit. kopassa on kaks viivaa ja ite pyörässä yks sellasessa "pellin palasessa", joka näyttää ko ois itte ruuvarilla lyöty. eikö siinä pitäis olla kaikki asteet yms.? noitten merkkien mukaan laitettu kohdilleen ja 1. mäntä ylhäällä ja pyöriä osoittaa ykköseen. eikös sen pitäis olla siinä?? paitsi ne epäselvät merkit arveluttaa,,, ei oo saabia tullu ennen rasailtua on vielä vähä outo auto,, et hyviä neuvoja saa laitaa...
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

wolfgang kirjoitti:eikö siinä pitäis olla kaikki asteet yms.?
Kyllä sieltä asteet pitäisi löytyä :roll:

Kannattaa silti pyörittää jakajaa eri asennoille ja mieluummin lampulla tms. Voi olla hyvinkin herkkä...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Oma 99 cc ei meinannutkaan startata silloin aikoinaan kun tuli hommattua. Vika oli virranjakajan kondensaattorissa.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
wolfgang
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 17:11
Paikkakunta: haapajärvi

Viesti Kirjoittaja wolfgang »

mut jos toi konkka olis sökö nii löiskö se sit kipinää tulpille.. koska tossa lyö kokeiltiin laittaa tulppa runkoa vaste ja pyöritettii kyl siin sinistä kipunaa näky.. jos kipinä tulee bensaa saa nii kyllähä sillo pitäs jo käydäkki,,vaa ei,, pitää viel huomenna ottaa kaikki alusta jä käydä läpi sit saa vähä aikaa taas seista jos ei käy..
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8127
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

otappa

Viesti Kirjoittaja mestari »

vielä jakajan kannesta puolalta tuleva johto irti ja pistä lähelle hyvää maattoa ja kaverin startatessa pitäisi tulla noin 1 cm mittaine hyvä kipinä.jos on heikompi vikaa kannattaa etsiä k.kärjistä ts pienjännitepuolelta.
jos kipinä hyvä suuntaisin tosiaan katseeni pensan saantiin. jatietysti sytytys hetki kohdalleen
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

wolfgang kirjoitti:sytytystä on koitettu värkätä, mutta siinä vauhtipyörässä on niin epäselvät merkit. kopassa on kaks viivaa ja ite pyörässä yks sellasessa "pellin palasessa", joka näyttää ko ois itte ruuvarilla lyöty. eikö siinä pitäis olla kaikki asteet yms.? noitten merkkien mukaan laitettu kohdilleen ja 1. mäntä ylhäällä ja pyöriä osoittaa ykköseen. eikös sen pitäis olla siinä?? paitsi ne epäselvät merkit arveluttaa,,, ei oo saabia tullu ennen rasailtua on vielä vähä outo auto,, et hyviä neuvoja saa laitaa...
kyllä siihen vauhtipyörään on ihan selvät merkit laitettu jo tehtaalta.
anna sille hieman ruosteharjaa nii pitäs näkyä.

ensin ota se muovikoppa poies siittä että näet kunnolla..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

niin se bensan kaato imusarjaan onnistuu kun irroittaa tehostimelta tulevan alipaineletkun imusarjasta. sit letku takaisin ja starttaamaan. jos käynnistyy, niin vika on bensapumpussa (yleistä pitkään seisoneilla ysiyseillä)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Oldis
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 14:20
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Oldis »

Ja onhan johdot varmaan järjestyksessä 1-3-4-2 ?
Ei enää saabeja, nyt mennään 207 sport Pösöllä
wolfgang
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 17:11
Paikkakunta: haapajärvi

Viesti Kirjoittaja wolfgang »

juu eipä käy vieläkää saatin se sentää parikertaa horähtää mut siihen se sit jäi eikä siin vauhtipyöräs oo mitää asteita ne kaks epäselvää merkkiä tai viivaa... juu toi johtojen järjestys on ollu vähä epäselvää meil on yks korjauskirja minkä joku on joskus ite kopioinu nii siin on 1342 ja 1234 järjestys ei vaa mainita vuosimallista mitää et missä mikäki.. noita molempia on kyllä kokeiltu sillon ku oli toi 1234 sillä sai sen antaa pientä merkkiä tupsetta ja hörähtelyä...
Vastaa Viestiin