

Muuten tulisi edullisemmaksikin kuin 8v viilaaminen mutta virinokkia tietenkin tarvitaan tuplaten.

Mukava kuulla, nyt asia on vakavassa harkinnassaG-mies kirjoitti:Omat kokemuksen reilun vuoden takaa ovat seuraavanlaiset...
Kannesta n milli pois, eli puristukset sinne 10.3 luokille, kevyt 80% porttaus. Alavääntöä tuli mukavasti lisää ja kone vetää muutenkin paremmin. Tosin mulla on ne juuttuvakurkkuiset" Römppäset tuplana. Muutokset eivät vaikuta normaalikäyttöön muuten, kuin positiivisesti. Suosittelen lämpimästi!
Matti
ainoa kokemukseni virittämisestä on mopojen ajoilta, ja silloin opetus oli se, että yhtä kohtaa virittämällä ei saa kuin pahan mielenakyttala kirjoitti:Onko tuolla pelkällä kannen 1mm laskemisella mitään käytännön eroa ajossa?
Senhän teettäisi samalla kun kansihomman yhteydessä oikasuttaa kannen, mutta tuo porttaus maksanee jo liikaa ekstraa?
Vaikuttaako tuo kannen lasku ja sitä kautta puristusten nousu koneen kestävyyteen? Jos vaikka sanotaan, että ihan vakiona kaasarikoneella ajaisi 500tkm ilman aukaisua, niin korkeammilla puristuksilla se olisi sitten 450tkm vai jopa vain 300tkm?
joo samat vuosimallit, vaihteiden lkm sama, välityksistä en ole aivan varma. vaikea sanoa kumpi kuluttaa enempi, suurta eroa ei ole. ajokilometreissakaan ei paljon eroa, 270tkm vs 300tkm. tuli hankittua seoksensäätötyökalu tuohon kaasuttimeen, tohtisiko lähteä sooloilemaan ja katsomaan onko vaikutusta...Oldis kirjoitti: Onko kyseessä samat vuosimallit? Jos ei, niin vaihteiston välityksissäkin voi olla eroa. Jos samat niin kyllä moottori kulessaan menettää tehoaan.
Polttoaineenkulutuksen seuraaminen kertoo paljon kaasuttimien kunnosta.