900:n ovet

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
mti
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: To Maalis 16, 2006 20:31
Paikkakunta: Lahti

900:n ovet

Viesti Kirjoittaja mti »

Ostin tänään elämäni ensimmäisen oman Saabin mallia 900S T16 5-ov vm1990.
Auto on täydellä huoltokirjalla 270tkm ja pohjaltaa ja maalipinnoiltaa todella siisti ja toimii kuin kello. Ainut miinus kuten yleensä näissä on ovat ovien sisäpuolen pohjat...tiivisteen kohdalta. Hiukan ovat päässeet kukkimaan ja joistain kohti kaipaisi uutta malmia :D joten kysyisinkin kokeneemmilta saabisteilta että onko hankala homma korjata ja onko kokemuksia Motonetin korjauspelleistä. Itse en ole mikään hitsari, joten pajallehan ne olisi vietävä korjattavaksi ja maalattavaksi. Jos tietoa ja kokemuksi hinnoista ym. Tai jos joku osaa ja tarjoutuu korjaamaan taidolla niin yhteyksiä sähköpostiin mikko.timonen@gmail.com tai gsm. 0404149433
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

pakko aiheen ohi kysyä onko tuo GAA-647? minulla tuossa pihassa GAA-646 :D
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
mti
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: To Maalis 16, 2006 20:31
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mti »

mikkoimp kirjoitti:pakko aiheen ohi kysyä onko tuo GAA-647? minulla tuossa pihassa GAA-646 :D
Terve kaima! Kyllää juu kyseinen saabi seisoo pihassa :D Kyllä vei saabi sydämen heti ensi kilometreillä. Nyt kun saisi ne ovet kunnostettua niin olo olisi taivaissa!
mti
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: To Maalis 16, 2006 20:31
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mti »

mti kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:pakko aiheen ohi kysyä onko tuo GAA-647? minulla tuossa pihassa GAA-646 :D
Terve kaima! Kyllää juu kyseinen saabi seisoo pihassa :D Kyllä vei saabi sydämen heti ensi kilometreillä. Nyt kun saisi ne ovet kunnostettua niin olo olisi taivaissa!
Anteeksi siis rekkari on GAA-645 eikä GAA-647 :)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos viat ei ole isoja, niin suorasta pellistä syntyy hyvin pitkälti. Korjauspelleillä tietysti saa lähemmäs orggiksen näköiset, jos niitä joutuu paljonkin hitsaamaan. Ite pitäisin rajana, että koko oven tiivisteen kohdilta on hävinnyt pelti tyystin, eli ovenmittainen reikä. Itse saattaisin salonkikelpoiseen autoon etsiä jopa virheettömät ovet ja maalata ne oikean värisiksi. Tässäkin on toki oma vaivansa, mutta toisaalta maalaamaan niitä joutuu jokatapauksessa, jos niitä hitsataan...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Tuolta näytti mun satkussa kaikki ovet, muuten ihan siisti peli oli kyllä :) :

Kuva
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Normaalin näköistä

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Normaalin näköistä kulumaa - valitettavasti. Noita kun lähtee hiomaan auki, saattaa joutua jonkin aikaa viettämään laatuaikaa rälläkän avulla. Jos löytyy luottohitsari, niin ainakin itse veisin ovet hyvälaatuisten korjauspalojen kanssa sinne; niitä hyväkuntoisia käytettyjä varaosa-ovia kun ei ole tullut vastaan oikeastaan koskaan.

Jos og900:ssa on täydellinen huoltokirja 270tkm asti, niin se on jo harvinaista. Jopa niin, että ehkä perinnettä kannattaisi jatkaa; saattaisi helpottaa jälleenmyyntiä? Jos löytyisi joku valtuutetun Saab-myymälän tarjouskampanja, jossa og900 saisi "veteraanialennusta" määräaikaishuolloistakin?
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Normaalin näköistä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

petteri75 kirjoitti:Normaalin näköistä kulumaa - valitettavasti. Noita kun lähtee hiomaan auki, saattaa joutua jonkin aikaa viettämään laatuaikaa rälläkän avulla. Jos löytyy luottohitsari, niin ainakin itse veisin ovet hyvälaatuisten korjauspalojen kanssa sinne; niitä hyväkuntoisia käytettyjä varaosa-ovia kun ei ole tullut vastaan oikeastaan koskaan.

?
Mulla oli neljä hyväkuntoista ovea, eivätkä ne kelvanneet ees noutohintaan, joten pistin romukuormaan....
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

mä korjailin viime kesänä etuovet, alatiivarien pop- niitit porasin pois ja teräslankapyöröö rälläkkään. lisäksi panin iskuporakoneeseen tapin jolla oli helppo kolkutella lamelliset ruosteet pois.
sit vaan kovat Hammerite- maalit pintaan. vaikka oli jokunen reikä niin ihan hyvin noi pelittää ja ruostuminen pysähtyi. ei noita aina kandee ihan uusiks hitsailla, ei noi oo ikuisia.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

mti kirjoitti:
mti kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:pakko aiheen ohi kysyä onko tuo GAA-647? minulla tuossa pihassa GAA-646 :D
Terve kaima! Kyllää juu kyseinen saabi seisoo pihassa :D Kyllä vei saabi sydämen heti ensi kilometreillä. Nyt kun saisi ne ovet kunnostettua niin olo olisi taivaissa!
Anteeksi siis rekkari on GAA-645 eikä GAA-647 :)
niin juu, niimpäs olikin... muuten on tuo minunkin lähes ruosteeton mutta ovissa tietysti pientä kukkaa.
kilometrejä on hiukan nopeammin kertynyt kuin sinulla, alkuviikolla tulee 300 tuhatta täyteen, ~20 000 huoletonta kilometriä jo takana!
suosittelen muuten lastua ja vaikka pelkkää orkkis cooleria! tuo huomattavasti lisää potkua, kulutuksen kumminkaan nousematta kun lambdan mukaan mennään osakuormalla. suorsan kimmolta saa lastuja, ja taitaa coolereitakin aika usein hänellä olla... yhteis hinta ~150e ja tunnin työ, ei paljon halvempia ja helpompia hevosia voisi olla!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
mti
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: To Maalis 16, 2006 20:31
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mti »

mikkoimp kirjoitti:
mti kirjoitti:
mti kirjoitti: Terve kaima! Kyllää juu kyseinen saabi seisoo pihassa :D Kyllä vei saabi sydämen heti ensi kilometreillä. Nyt kun saisi ne ovet kunnostettua niin olo olisi taivaissa!
Anteeksi siis rekkari on GAA-645 eikä GAA-647 :)
niin juu, niimpäs olikin... muuten on tuo minunkin lähes ruosteeton mutta ovissa tietysti pientä kukkaa.
kilometrejä on hiukan nopeammin kertynyt kuin sinulla, alkuviikolla tulee 300 tuhatta täyteen, ~20 000 huoletonta kilometriä jo takana!
suosittelen muuten lastua ja vaikka pelkkää orkkis cooleria! tuo huomattavasti lisää potkua, kulutuksen kumminkaan nousematta kun lambdan mukaan mennään osakuormalla. suorsan kimmolta saa lastuja, ja taitaa coolereitakin aika usein hänellä olla... yhteis hinta ~150e ja tunnin työ, ei paljon halvempia ja helpompia hevosia voisi olla!
Juu kiitos vinkistä! Kesällä olisi aikomus perehtyä paremmin autoon ja tehdä pieniä "parannuksia" :D Kevään keskityn vain ajamiseen...kun on niin perkuleen mukava auto ajaa verrattuna entisiin ajopeleihin.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Täällä yksi kuvitettu tarina asiallisesta ovien korjaamisesta:
http://www.sci.fi/~rjh/saab99doors.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin