Mut tuo nyt on vain 8v turbo ilman cooleria.
900 lux
-
olli9000CDturbo
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
900 lux
Eli onko kenelläkään tietoa lux:in valmistusmääristä? taitaa olla nykyään melko harvinainen. Pitäis kerätä motivaatiota fiksaamaan omaani
Rahaa vaan palais melko Per..leesti!! ...Joten mietiskelen että onko tuo sen arvoinenl. Jos se ois Aero niin sit vois laittaakkin rahaa palamaan 
Mut tuo nyt on vain 8v turbo ilman cooleria.
Mut tuo nyt on vain 8v turbo ilman cooleria.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Lux on harvinaisempi kuin Aero ja entisöity Lux tulee varmasti olemaan yksi harvinaisimmista ja arvokaskin vielä joskus...
Lainaanpa omaa Saabisti-lehdessä julkaistua Lux-artikkelia:
Mikä on Lux?
Lux oli tehtaan erikoismalli, jonka vakiovarustukseen kuului nahkapenkit, manuaalinen 5-vaihteinen laatikko, ohjaustehostin, sähköinen kattoluukku, sähkölasit, sähköpeilit ja urheilualusta. Ruotsissa valmistetuissa luxeissa oli ilmeisesti myös ilmastointi vakiovarusteena, mutta Suomessa se löytyi vain lisävarustelistalta.
Kuuleman mukaan Lux-malleja olisi valmistettu Suomessa yhteensä n. 200 kpl, Ruotsissa erään Lux omistajan mukaan n. 1000 kpl. Luxia sai myös plyysipenkeillä, mutta yleensä Luxissa oli nahkapenkit ja aina beigen väriset (myös plyysit), jos kyseessä oli 2-värinen versio Luxista. Omasssa autossani on myös ollut alunperin nahkapenkit, mutta ne on vaihdettu tavallisiin kangaspenkkeihin edellisen omistajan toimesta. En tiedä onko Suomessa edes myyty Lux-mallia muulla kuin 2-värisellä korilla. US Turbo -vanteet kuuluivat luultavasti vakiovarusteisiiin, koska Luxin esitteessä sellaiset näkyy.
Tehtaalla oli maalin muuttuessa vaikeuksia saada metallivärimaalaus onnistumaan ilman valumia, koska kyljen pokkaus aiheutti vaikeuksia. Tehtaalle oli halvempi hioa vain alapuoli uudelleen, kuin koko auto ja maalata se vaaleaksi. Näin saatiin aikaan erikoismalli.
Meikäläisen surullisen kuuluisan lux-tarinan voi lukea täältäl
http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/T8Lux.htm
Eski
Lainaanpa omaa Saabisti-lehdessä julkaistua Lux-artikkelia:
Mikä on Lux?
Lux oli tehtaan erikoismalli, jonka vakiovarustukseen kuului nahkapenkit, manuaalinen 5-vaihteinen laatikko, ohjaustehostin, sähköinen kattoluukku, sähkölasit, sähköpeilit ja urheilualusta. Ruotsissa valmistetuissa luxeissa oli ilmeisesti myös ilmastointi vakiovarusteena, mutta Suomessa se löytyi vain lisävarustelistalta.
Kuuleman mukaan Lux-malleja olisi valmistettu Suomessa yhteensä n. 200 kpl, Ruotsissa erään Lux omistajan mukaan n. 1000 kpl. Luxia sai myös plyysipenkeillä, mutta yleensä Luxissa oli nahkapenkit ja aina beigen väriset (myös plyysit), jos kyseessä oli 2-värinen versio Luxista. Omasssa autossani on myös ollut alunperin nahkapenkit, mutta ne on vaihdettu tavallisiin kangaspenkkeihin edellisen omistajan toimesta. En tiedä onko Suomessa edes myyty Lux-mallia muulla kuin 2-värisellä korilla. US Turbo -vanteet kuuluivat luultavasti vakiovarusteisiiin, koska Luxin esitteessä sellaiset näkyy.
Tehtaalla oli maalin muuttuessa vaikeuksia saada metallivärimaalaus onnistumaan ilman valumia, koska kyljen pokkaus aiheutti vaikeuksia. Tehtaalle oli halvempi hioa vain alapuoli uudelleen, kuin koko auto ja maalata se vaaleaksi. Näin saatiin aikaan erikoismalli.
Meikäläisen surullisen kuuluisan lux-tarinan voi lukea täältäl
http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/T8Lux.htm
Eski
Tähän törmää aina silloin tällöin mutta onko tämä fakta?Tehtaalla oli maalin muuttuessa vaikeuksia saada metallivärimaalaus onnistumaan ilman valumia, koska kyljen pokkaus aiheutti vaikeuksia. Tehtaalle oli halvempi hioa vain alapuoli uudelleen, kuin koko auto ja maalata se vaaleaksi. Näin saatiin aikaan erikoismalli.
9-3 SC 1.8t -06
Onpa muutes samoilla värityksillä ollut ladaakin markkinoilla. Liekkö ne niitä laatikoladoja kasanneet uudessakaupungissa? 
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Niillä mitään toleransseja ole ollut. Sarjatyönä tehty hyllyllinen osia ja sitten joku Tatjana kokeilemassa osia toisiinsa. Siitä johtuu se, että osa Ladoista kestää maailman tappiin ja osa ei nimeksikään.Jope kirjoitti:Onhan ne.
Kuulemma ladojen toleranssit oli aivan kamalat, käytännössä käsin piti sovittaa ovet aina koriin, että sai istumaan.
Saappia varmaan ollut mukavempi kasata.
Saab 9000 CS2.3 -92 automaatti
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
Nostin tällaisen vanhan ketjun, kun alkoi LUX kiinnostaa.
Minulla on 3-ovisen ostoilmoitus keltaisessa pörssissä ja täällä.
Tänään joku soitti Imatralta ja kauppasi joulukuussa katsastettua juhlamallia, jossa turbo ja kaksivärimaalaus.
Kysyin että onko LUX, mutta ei tiennyt. Mutta noilla tiedoilla sen täytyy olla?
Hintaa olis ollut vailla vain 500e. Ruostettakaan ei vissiin hirveästi. Oli katsastukseen hitsaillut.
Aikoi laittaa myyntiin, joten tarkkailkaapa KePö:ä. En kehtaa ruveta tyypin numeroa jakamaan, kun sillä ei ilmeisesti myynti-ilmoa missään vielä.
On liian kaukana mulle (junathan kyllä kulkee...hmmm).
Minulla on 3-ovisen ostoilmoitus keltaisessa pörssissä ja täällä.
Tänään joku soitti Imatralta ja kauppasi joulukuussa katsastettua juhlamallia, jossa turbo ja kaksivärimaalaus.
Kysyin että onko LUX, mutta ei tiennyt. Mutta noilla tiedoilla sen täytyy olla?
Hintaa olis ollut vailla vain 500e. Ruostettakaan ei vissiin hirveästi. Oli katsastukseen hitsaillut.
Aikoi laittaa myyntiin, joten tarkkailkaapa KePö:ä. En kehtaa ruveta tyypin numeroa jakamaan, kun sillä ei ilmeisesti myynti-ilmoa missään vielä.
On liian kaukana mulle (junathan kyllä kulkee...hmmm).
Saab 9000 CD -96