900S ja ahtopaineen nosto
Tuo kojelaulan alaosa eli polvisuoja on kiinni sieltä konehuoneen puolelta. Eli katselet sinne sisälokarien suuntaan, mihin tulee sivuvilkkujen johtoja, niin pitäisi näkyä 10mm mutteri. Siis vasemmalla ja oikealla puolella. Sitten sisäpuolella tais olla se 13mm pultti joka on keskikonsolin yläpuolella aikalailla tuhkiksen kohdalla. Sitten se pitäisi lähtiä. Tuli muuten itselläkin tuossa sama asia mieleen, kun rupeaa ahtomittaria asettelemaan että ottaa siitä painekatkaisija paineen mittarille. Kun ei millään jaksaisi alipaineletkua viedä hytistä imusarjalle asti..
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Monenlaisia vehkeitä tullut purettua, mutta en olis arvannu siellä konehuoneen puolella olevan kiinni. Kaikissa omat niksinsäSuabisti kirjoitti:Tuo kojelaulan alaosa eli polvisuoja on kiinni sieltä konehuoneen puolelta. Eli katselet sinne sisälokarien suuntaan, mihin tulee sivuvilkkujen johtoja, niin pitäisi näkyä 10mm mutteri. Siis vasemmalla ja oikealla puolella. Sitten sisäpuolella tais olla se 13mm pultti joka on keskikonsolin yläpuolella aikalailla tuhkiksen kohdalla. Sitten se pitäisi lähtiä. Tuli muuten itselläkin tuossa sama asia mieleen, kun rupeaa ahtomittaria asettelemaan että ottaa siitä painekatkaisija paineen mittarille. Kun ei millään jaksaisi alipaineletkua viedä hytistä imusarjalle asti..

Todella paljon kiitoksia!
DyhWe:
Eikö noissa 90 malleissa ollutkin jotain eroa tuossa paineenrajoituksessa, jos vertaa tuohon 91 ässään?
Olikohan näin, että 90 mallissa rajoitinta ei saanut ohitettua ilman lastua?
Muistelen lukeneeni haulla tältä foorumilta asiasta.
Vuosimallissa '90 on ylipainekytkimen lisäksi ruiskuboksin eprommissa ilmamassarajoitin joka pätkäisee menon jossain 0.7 bar tienoilla. Rajoituksen saa poistettua virilastulla, myöhemmissä ässissä ei eikä missään täyspaineissa ole ko. rajoitusta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Tänään ehdin jatkaa ahtomittarin asennusta loppuun ja säätää tuohon rajoittimeen riittävästi paineen nostovaraa.
Yllättäen tuo paine onkin ihan jotain muuta kuin 0,45, liekö sitten joku ruuvaillut hukkaporttia joskus...
Tai sitten mittari näyttää ihan pieleen, kun mittariin nousee jopa reilun 0,8 paineet ylämäessä.
Nakuledikin on nyt ostettu valmiiksi APC:n kytkentää varten.
Yllättäen tuo paine onkin ihan jotain muuta kuin 0,45, liekö sitten joku ruuvaillut hukkaporttia joskus...
Tai sitten mittari näyttää ihan pieleen, kun mittariin nousee jopa reilun 0,8 paineet ylämäessä.
Nakuledikin on nyt ostettu valmiiksi APC:n kytkentää varten.
Trisco ja Auto Gauge ovat ainakin hyvin parilla kaverilla toimineet, ja näyttävätkin kohtuu tarkkaan..
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Sukellusvene kirjoitti:Tänään ehdin jatkaa ahtomittarin asennusta loppuun ja säätää tuohon rajoittimeen riittävästi paineen nostovaraa.
Yllättäen tuo paine onkin ihan jotain muuta kuin 0,45, liekö sitten joku ruuvaillut hukkaporttia joskus...
Tai sitten mittari näyttää ihan pieleen, kun mittariin nousee jopa reilun 0,8 paineet ylämäessä.
Nakuledikin on nyt ostettu valmiiksi APC:n kytkentää varten.
tuon kyllä tuntee jo persdynolla jos on paineita nostettu...
0.4 ja 0.8 välillä huima ero...
Mutta jos on kokoajan ajanut autolla missä on ne 0,8bar, niin ei voi edes tietää miltä ne 0,4 tuntuusaabracing kirjoitti:
tuon kyllä tuntee jo persdynolla jos on paineita nostettu...
0.4 ja 0.8 välillä huima ero...

Niin, mitäs sen ylipainekytkimen yksi täysi kierros vastasi paineissa? Oliko se yksi kierros --> 0,15bar lisäys? Tarttee varmaan lisätä, tai ohittaa koko vekotin..
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio