Lootan vaihdon yhteydessä jäi vähän epävarmaksi tuliko tuo vauhtipyörän silmälaakeri kunnolla kiinni. Kytkimen asentamisen jälkeen kun laittelin kytkinakselia paikoilleen niin jouduin toki hieman naputtelemaan akselia levyn booreihin. Nyt jäi hitusen vaivaamaan että olisiko akseli voinut olla sen verran vinossa että olisi voinut esim. työntää silmälaakerin irti vauhtipyörästä. Melko epätodennäköistä kyllä. En kovalla voimalla akselia naputtanut verrattuna siihen mitä hylsyllä käytin voimaa että sain laakerin irti vauhtipyörästä.
Eli onko mitään hyvää ja kohtuullisen helppoa tapaa tarkastaa onko silmälaakeri kunnolla paikoillaan ja onko kytkinakseli hyvin paikoillaan. Mitään tärinöitä tai räminöitä ei kuulu. Tosin kytkimen kun painaa pohjaan kuuluu pienen pieni kahina.
Vauhtipyörän silmälaakeri
Tuo passin kuvassakin näkyvä kampurassa oleva uloke kertoo kaiken. Silmälaakeri nojautuu sitä vasten. Laakeria ei voi saada liian syvälle, millikin yli painettuna niin vauhtipyörää kiristettäessä laakeri hakeutuu omaan paikkaansa. Tuli vielä asia testattua/tarkastettua tallissa irtonaisen kampuran ja vauhtipyörän kanssa tarkastettua.
Taas voi nukkua yönsä rauhassa
Taas voi nukkua yönsä rauhassa

Muutamia kertoja on tullut itelläkin vastaan tilanne, että kytkinakselin joutui laittamaan väkivalloin paikalleen. Liekkö ollut niin lähellä toleranssin alarajaa se silmälaakerin reikä tai jotain. Hyvin kytkin kuitenkin pelasi, vaikka lyömällä joutui laittamaan akselin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01