Tuulettimesta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Conevillage
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 23:45
Paikkakunta: Helsinki

Tuulettimesta

Viesti Kirjoittaja Conevillage »

Semmoinen vika on Saabissa ilmennyt, että kojelaudan keskimmäiset tuuletusaukot eivät päästä ilmaa läpi. Puhaltimien välissä oleva on-off kytkin on auki-asennossa, mutta ilmaa ei pääse läpi. Mistä vikaa kannattaisi etsiä? Näin kesäkuumalla ilmastoimattomassa autossa jokainen tuuletusreikä on tarpeen...
Vanhat: SAAB 900i -87; SAAB 9000 CD 2.0t; Saab 9000 2.3 Turbo S; SAAB 9-5 Aero -00
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24635
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

säädin pitää olla ISO nuoli asennossa koe laudassa.... eli siinä lämmön säätö napukan oikealla puolella....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Conevillage
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 23:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Conevillage »

Siinähän sitä on pidettykin, mutta ilmaa ei silti tule.
Vanhat: SAAB 900i -87; SAAB 9000 CD 2.0t; Saab 9000 2.3 Turbo S; SAAB 9-5 Aero -00
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7685
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Kuuluuko mitään ylimääräsii suhinoita?
Suhahtaako ku vaihtelee asentoja?

On varmaan letku tuosta läpän säätimestä irti tai poikki.

Tietty jos ei ole teillä koskaan toiminu niin on mahdollista että toi on tukittu esim. vaahtomuovilla kun talvella on puhaltanu kylmää läpi.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

tosiaan

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Niin joo siellä kojetaulun sisällä on tosiaa se läppä jota siis ohjataan sellaisella alipainekellolla vipuvarren avulla.

Voi olla että letku on irti taikka kellon kalvo rikki. Taikka mekanismissa muuta häikkää.

Vaatii kojetaulun ison osan irroituksen.
SAAB
Conevillage
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 23:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Conevillage »

Kuuluuko mitään ylimääräsii suhinoita?
Suhahtaako ku vaihtelee asentoja?
Itse asiassa kuuluu. Ilmeisesti vika on siis letkussa. Miten iso remppa on kyseessä? Meneekö omalla laitolla helposti, vai vienkö ammattilaisen käsittelyyn? (en siis ole mikään tekniikan ihmelapsi)
Vanhat: SAAB 900i -87; SAAB 9000 CD 2.0t; Saab 9000 2.3 Turbo S; SAAB 9-5 Aero -00
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7685
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Radion tai kaiuttimen aukosta voi koittaa kurkkii mutta täältä löytyy kuvalliset ohjeet kojelaudanpurkuun http://koti.mbnet.fi/stefa/lammitys.htm
Voi olla että riittää tuon pelkän naamaosan irroitus.

Kohtuu helppo homma, työtä tuossa kyllä on ja vaatii vähän malttia.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Conevillage
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 23:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Conevillage »

Okei, onneksi kaveripiiristä löytyy yksi saabisti ja pari autoista innostunutta ihmistä. Eiköhän tuosta kotikonstein selvitä. Kiitos vinkeistä!
Vanhat: SAAB 900i -87; SAAB 9000 CD 2.0t; Saab 9000 2.3 Turbo S; SAAB 9-5 Aero -00
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HM »

nalleolut kirjoitti:säädin pitää olla ISO nuoli asennossa koe laudassa.... eli siinä lämmön säätö napukan oikealla puolella....
Tähän vielä tarkennuksen ettei hämäännytä, konsolin keskeltä virtaa ilmaa vain valitsimen ollessa kello 9, 8 ja 7 asennoissa.
#2274
Vastaa Viestiin