Parempaa kannentiivistettä?
Parempaa kannentiivistettä?
Löytyykö 16v saabiin parempaa kannentiivistettä kuin turbon orkkis?
Kokemuksia ja vihjeitä kiitos...
Kokemuksia ja vihjeitä kiitos...
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
No, niin. Kansi tuli jo korjauksesta ja kohta kasauksen vuoro.
Onko tosiaan niin, että kenelläkäänkö ei ole antaa mitään oikeata vinkkiä kysymykseeni?
Vastata voi vaikka rivaatilla tai sähköpostiin ketsa@luukku.com jos ei halua foorumiin kirjoittaa.
Onko tosiaan niin, että kenelläkäänkö ei ole antaa mitään oikeata vinkkiä kysymykseeni?
Vastata voi vaikka rivaatilla tai sähköpostiin ketsa@luukku.com jos ei halua foorumiin kirjoittaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Ketsa kirjoitti: Kannessa nakutusvauriota turbon tiivarin liekkirenkaan kohdalla, eli kovasti on lämmennyt tuo orkkiksen liekkirengas
Kuten jo aiemmin todettu, jos kone, kansi, seokset yms. on kunnossa, niin orkkispahvi (Elring) kestää 400+hv. Jos taas haluat kansipahville lisää "nakutuksenkestoa" esim. jollain liekkirengasvirittelyillä, niin seuraavalla kerralla kun taas nakuttaa, hajoaa mäntä yms. sisuskaluja, mikä onkin jo suurempi homma ja kustannus uusia, kuin pelkkä kansipahvi...Ketsa kirjoitti: No, niin. Kansi tuli jo korjauksesta ja kohta kasauksen vuoro.
Onko tosiaan niin, että kenelläkäänkö ei ole antaa mitään oikeata vinkkiä kysymykseeni?
Siksipä minun, ja varmasti aika monen muunkin, mielestä tuo orkkispahvin "parantaminen" on turhaa og900:ssa. Tämän takia siitä on varmaan melko hintsusti kokemuksiakin tarjolla.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
yli 10:1 puristuksilla jos kestää ahtamista 130->300hp niin ihan takuuvarmasti kestää jokaisessa vaparissa.moonlight-tuning kirjoitti:Vaparin tiiviste ainakin kestää ihan ok.
Muutenkin saabin lohkon rakenteesta johtuen kansipahvin päivitys alkuperäistä paremmaksi on tarpeellista vain ihan järjettömissä extreme-koneissa. Jos sen kanssa on ongelmia melkeimpä millä tahansa tehoilla ja puristuksilla niin 99% varmuudella jossain muualla on vika ja kuten aiemmin sanottu, jos pahvi ei tuhoudu niin jotain muuta varmasti tuhoutuu.
Eli niitä viripahveja ei ole kun niitä ei tarvitse.
Aki Peltola #1132
Jospa siitä onkin nostettu puristuksia niin paljon, ettei pahvi kestä? Periaatteessa puristusten nosto laittaa koneen paljon tiukemmalle, kuin turbo, koska paineet on jatkuvasti koholla ja vastaisi turbomyllyssä jatkuvasti ahdoilla ajamista. Toisaalta kestäähän nuo 16-tappiset turbosabat ajaa lontto pohjassa 200tkm yhtäsoittoa. Viitaten siihen tonnareilla tehtyyn testiin taannoin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Pojat edellä puhuu ihan asiaa pahvin sulakkeena toimimisesta jne. MUTTA jos nyt ihan välttämättä haluat, niin kysäise täältä: alarami2003@yahoo.it . Sieltä saat mallin mukaan pahvin.Ketsa kirjoitti:Ok. Pitää lähteä kyselemään vinkkejä rallisprintti, yms. vaparivirittäjiltä.
Tai Konetiiviste Lindgren Mäntyharjulla tekee myös, en jaksa kaivaa yhteystietoja.
Tai sitten teetät lohkoon urat liekkirenkaille niin kyl rupee pitää.
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Jees, muutama tarkennus tarpeesta:
- Puristukset 11,8:1
- Penkitetty, seokset kohdallaan
- Rata-autossa, eli vain täysillä mennään
- Vakio kansipahvi ei pettänyt, vaan nakutus kaivoi kanteen uran mistä paine "kiersi" liekkirenkaan -> ajatus siitä, että varastoiko orkkis tiiviste iteseensä enempi lämpöä kuin esim. kuparirengas ja sillä aiheuttaisi nakutusherkkyyttä
Toki ongelma voi johtua monesta muustakin asiasta tai niiden summasta.
- Puristukset 11,8:1
- Penkitetty, seokset kohdallaan
- Rata-autossa, eli vain täysillä mennään
- Vakio kansipahvi ei pettänyt, vaan nakutus kaivoi kanteen uran mistä paine "kiersi" liekkirenkaan -> ajatus siitä, että varastoiko orkkis tiiviste iteseensä enempi lämpöä kuin esim. kuparirengas ja sillä aiheuttaisi nakutusherkkyyttä
Toki ongelma voi johtua monesta muustakin asiasta tai niiden summasta.