Mitä eroa H-koneen kansilla / onko eroa ?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Mitä eroa H-koneen kansilla / onko eroa ?

Viesti Kirjoittaja JL »

Elikkäs onko mitä eroa kansilla. Varaosa auton kannessa on merkintä 7, Toisessa varaosa auton kannessa merkintä A5, Ja nykyisessä käyttö autossa merkintä A6.

7 ja A5 ovat ruisku auton kansia ja A6 alunperin kaasari. 7 merkitty on ilmeisesti vm. 85-86. A5 on -87 ja A6 on -88.

Elikkäs onko kansilla jotain eroa? muuta kuin että kaasarin nokka-akselissa on bensa pumpun käyttö "lovi"?
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

muistaakseni kaikista vanhimmissa ei ole egr vielä kannen sisäisesti.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

lyijy

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

No sellainen ero vanhoissa ja uusissa ainakin on että vanhat venttiilien vastinpinnat tarvisevat suojakseen lyijyn korvaavan kalium tyyppisen lisäaineen.

Uudemmat eivät tätä tarvitse ja tämä on merkattu kanteen 1 sylinterin puoleiseen päähän tummanvihreällä maalitäplällä.
SAAB
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ja mikäs kummajainen on sellainen kansi, jonka valunumeromerkinnän sijaan on kirjaimen "AMC"? Pikaisella tutkimuksella siinä kannessa saattaisi olla ihan aihiota tehdä hieman kiukkuisempaakin versiota, jos vaan seinämäpaksuudet ovat kriittisimmissä kohdissa riittävät.

Vakiona tuossa kummajaisessa on ainakin palotilan kaikki kulmat kulmikkaammat/terävämmät ja joitain muitakin eroja oli kanavissa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Joo oli ei taida olla kovinkaan suuria eroja noilla kansilla. Onkos noissa palotiloissa tai kanavissa mitään eroja? Ajatuksena ois tehdä jostain noista hieman virkeämpi kansi. 8)

Nii juu ja kysehän on siis 8v kansista...

Mikäs toi "AMC" sit on?!?
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: lyijy

Viesti Kirjoittaja Svc »

kimmoisa kirjoitti:No sellainen ero vanhoissa ja uusissa ainakin on että vanhat venttiilien vastinpinnat tarvisevat suojakseen lyijyn korvaavan kalium tyyppisen lisäaineen.

Uudemmat eivät tätä tarvitse ja tämä on merkattu kanteen 1 sylinterin puoleiseen päähän tummanvihreällä maalitäplällä.
Osaatko kertoa tarkemmin, mihin kohtaan?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

pinnassa

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Niin siinä kannen ulkopinnassa päädyssä pitäisi olla sellainen vihteällä maalilla tehty merkki.
SAAB
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Entäpä...

Olen antanut itselleni kerrottaman, että vapaastihengittävien H-koneiden kansissa olisi imupuolella kuristukset, mutta turboissa niitä ei olisi. Pitäneekkö paikkansa?
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Vastaa Viestiin