Eli tossa eilen kun yritin vaihtaa kolmoselle, ei suostunut aluksi menemään vaihde silmään, sitten se meni, mutta ei ihan odotetulla tavalla... Nyt keppi on aivan löysä, todellinen "hämmenin" ja arvontakone, mutta paha sillä on edes vaihteita arpoa kun pysyy vaan sillä yhdellä vaihteella, vaikka kuinka luulisi sen niitä vaihtavan, esim. vaikka kun laittaa sen pakkiasentoon pakkilukkoa nostamalla, niin siellä on silti se sama pykälä silmässä... Myös vaihdevälit kasvoivat tuossa rytäkässä ja keppi onkin melkein kojelaudassa sen ollessa eteenpäin työnnettynä... Ja se on siis todella löysä...
En ole sen paremmin siihen perehtynyt vielä ja kysynki jos joku osaisi sanoa mikä siellä nyt hajosi? Liittyykö jotenkin itse keppiin vai meneekö laatikon vaihdoksi?
Niin ja 5-lovinen loota kyseessä jos sillä on jotain väliä... Ja vm. -83
hmm kannattaa aluksi tarkastaa vaihdelaatikon ja vaihdetangon välinen tukikumi ja samalla ettei tanko ole päässyt löystymään..
Tämä osa löytyy vaihdelaatikon ja tulipellin välistä.
Ihan ekana kurkkaisin siihen kepin juuressa olevan haitarikumin alle, josko olisi ne kolme peltistä kiinnikettä pitävää ruuvia pääseet karkaamaan. Sekin haittaa vaihteiden toimintaa yllättävän paljon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
No kurkkasin jo konepellin alle ja tein seuraavan diagnoosiin: sieltä on se pultti irronnut joka liittää sieltä kepiltä tulevan ja laatikkoon menevän tangon toisiinsa... Olipa yksinkertainen vika, kun vaan sai aikaseksi ja konepellin auki...