OG 900: Laatikkoko hajosi?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
janio89
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:45
Paikkakunta: Loimaa

OG 900: Laatikkoko hajosi?

Viesti Kirjoittaja janio89 »

Eli tossa eilen kun yritin vaihtaa kolmoselle, ei suostunut aluksi menemään vaihde silmään, sitten se meni, mutta ei ihan odotetulla tavalla... Nyt keppi on aivan löysä, todellinen "hämmenin" ja arvontakone, mutta paha sillä on edes vaihteita arpoa kun pysyy vaan sillä yhdellä vaihteella, vaikka kuinka luulisi sen niitä vaihtavan, esim. vaikka kun laittaa sen pakkiasentoon pakkilukkoa nostamalla, niin siellä on silti se sama pykälä silmässä... Myös vaihdevälit kasvoivat tuossa rytäkässä ja keppi onkin melkein kojelaudassa sen ollessa eteenpäin työnnettynä... Ja se on siis todella löysä...

En ole sen paremmin siihen perehtynyt vielä ja kysynki jos joku osaisi sanoa mikä siellä nyt hajosi? Liittyykö jotenkin itse keppiin vai meneekö laatikon vaihdoksi? :?

Niin ja 5-lovinen loota kyseessä jos sillä on jotain väliä... Ja vm. -83
-64 Volvo PV
-86 Volvo 240
-79 Dodge Aspen
-83 900 Turbo (Myyty)
Varaosina: -83 900 Gls (Myydään osina, kyselyt yv:llä)
Pellolla: Läpimätä -83 900 Gls Sedan
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja habasaab »

hmm kannattaa aluksi tarkastaa vaihdelaatikon ja vaihdetangon välinen tukikumi ja samalla ettei tanko ole päässyt löystymään..
Tämä osa löytyy vaihdelaatikon ja tulipellin välistä.

Rutiseeko/Kiliseekö vaihdelaatikko?
-10 9-5 NG 2.0T
-03 9-5 AERO
-95 CDE 2.3 Ecoturbo
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Sulla on siirtäjä irronnut vaihdelaatikosta. On semmosella kiristerenkaalla kiinni. Helppo homma laittaa takaisin. Saatat tarvita kaverin auttamaan.

Keppiin pääsee käsiksi konetilasta tulipellin ja moottorin välissä..
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ihan ekana kurkkaisin siihen kepin juuressa olevan haitarikumin alle, josko olisi ne kolme peltistä kiinnikettä pitävää ruuvia pääseet karkaamaan. Sekin haittaa vaihteiden toimintaa yllättävän paljon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
janio89
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:45
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja janio89 »

No kurkkasin jo konepellin alle ja tein seuraavan diagnoosiin: sieltä on se pultti irronnut joka liittää sieltä kepiltä tulevan ja laatikkoon menevän tangon toisiinsa... Olipa yksinkertainen vika, kun vaan sai aikaseksi ja konepellin auki... :D
-64 Volvo PV
-86 Volvo 240
-79 Dodge Aspen
-83 900 Turbo (Myyty)
Varaosina: -83 900 Gls (Myydään osina, kyselyt yv:llä)
Pellolla: Läpimätä -83 900 Gls Sedan
Vastaa Viestiin