Eli tarkoituksena vaihtaa laatikko. irroitin ensin tulevan laatikon varaosakoneesta...nou roplemo. Mutta sit aloin irroittaa rikkinäistä laatikkoo
niin tässä onkii 2 pulttia siellä kytkimen takana. Ei tuossa toisessa laatikossa ollu??? Mitä kaikkee joudun purkamaan että saan ne sieltä auki ja miten pirun iso homma se taas on?
Ja miten sen kytkimen paineasetelman saa helpoiten irti siitä välistä? Se on siinä irti mutta muutamasta millistä että mahtus tulemaan pois:(
Ja auto on 900 16v. T -88
ropleema! vaihdelootan pulttikehä
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 05:02
Kytkimen irrottamisesta, jos ei halua tehdä väkivalloin, niin sitten näistä apuja:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=33794
http://www.twinsaabs.com/clutchjob/clutch_step1.html
http://68.18.144.120/transmission_folde ... ill_93.htm
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=33794
http://www.twinsaabs.com/clutchjob/clutch_step1.html
http://68.18.144.120/transmission_folde ... ill_93.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Noi pulttien olemassa olo on ollu kai vähän yksilöllistä
Tossa projekri -83, purkamassani 900 turbossa, sekä -84 99:ssä ei ollut missään pultteja. Joissakin taas olen törmannyt että on.
ps. -83:sta ne ei aina kaan ole jäänyt remonttien takia aikasemmin pois


Tossa projekri -83, purkamassani 900 turbossa, sekä -84 99:ssä ei ollut missään pultteja. Joissakin taas olen törmannyt että on.
ps. -83:sta ne ei aina kaan ole jäänyt remonttien takia aikasemmin pois
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 05:02
Nyt on pultit irti. Kumma homma vaan että toisessa ei ollut vauhtipyörän takana kahta pulttia ja toisessa oli. Katoin uutta tiivistettä niin siinä ei ollut edes reikiä näitten kahden pultin kohdalla ?
Mites tollanen paperitiiviste kannattas laittaa. Jos laittaa ensin tiivisteliimaa ja siihen päälle toi tiivistepaperi ja sitten taas tiivisteliimaa? Vai?
Mites tollanen paperitiiviste kannattas laittaa. Jos laittaa ensin tiivisteliimaa ja siihen päälle toi tiivistepaperi ja sitten taas tiivisteliimaa? Vai?
Sillä tavalla juu, mutta paperitiivistettä tuossa kohdassa täytyy kyllä asentaa ja KIRISTÄÄ varovasti, ei liikaa. Parempi vaihtoehto on ehdottomasti tuo metallinen, ehkä myös pelkän tiivisteliiman käyttö.high velocity kirjoitti:Nyt on pultit irti. Kumma homma vaan että toisessa ei ollut vauhtipyörän takana kahta pulttia ja toisessa oli. Katoin uutta tiivistettä niin siinä ei ollut edes reikiä näitten kahden pultin kohdalla ?
Mites tollanen paperitiiviste kannattas laittaa. Jos laittaa ensin tiivisteliimaa ja siihen päälle toi tiivistepaperi ja sitten taas tiivisteliimaa? Vai?