ropleema! vaihdelootan pulttikehä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
high velocity
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 05:02

ropleema! vaihdelootan pulttikehä

Viesti Kirjoittaja high velocity »

Eli tarkoituksena vaihtaa laatikko. irroitin ensin tulevan laatikon varaosakoneesta...nou roplemo. Mutta sit aloin irroittaa rikkinäistä laatikkoo
niin tässä onkii 2 pulttia siellä kytkimen takana. Ei tuossa toisessa laatikossa ollu??? Mitä kaikkee joudun purkamaan että saan ne sieltä auki ja miten pirun iso homma se taas on?

Ja miten sen kytkimen paineasetelman saa helpoiten irti siitä välistä? Se on siinä irti mutta muutamasta millistä että mahtus tulemaan pois:(

Ja auto on 900 16v. T -88
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24635
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

sorkkarautaa ja isoja meisseleitä apuna käyttäen väkisin pois paikoiltaan. mutta ohjeet sanoo et kytkin pitää irroittaa ensin. ok siellä on vauhtiksen takana pultit tai sitten ei.. siellä pitäsi olla.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Noi pulttien olemassa olo on ollu kai vähän yksilöllistä :?: :!:
Tossa projekri -83, purkamassani 900 turbossa, sekä -84 99:ssä ei ollut missään pultteja. Joissakin taas olen törmannyt että on.
ps. -83:sta ne ei aina kaan ole jäänyt remonttien takia aikasemmin pois
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
high velocity
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 05:02

Viesti Kirjoittaja high velocity »

Nyt on pultit irti. Kumma homma vaan että toisessa ei ollut vauhtipyörän takana kahta pulttia ja toisessa oli. Katoin uutta tiivistettä niin siinä ei ollut edes reikiä näitten kahden pultin kohdalla ?

Mites tollanen paperitiiviste kannattas laittaa. Jos laittaa ensin tiivisteliimaa ja siihen päälle toi tiivistepaperi ja sitten taas tiivisteliimaa? Vai?
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

high velocity kirjoitti:Nyt on pultit irti. Kumma homma vaan että toisessa ei ollut vauhtipyörän takana kahta pulttia ja toisessa oli. Katoin uutta tiivistettä niin siinä ei ollut edes reikiä näitten kahden pultin kohdalla ?

Mites tollanen paperitiiviste kannattas laittaa. Jos laittaa ensin tiivisteliimaa ja siihen päälle toi tiivistepaperi ja sitten taas tiivisteliimaa? Vai?
Sillä tavalla juu, mutta paperitiivistettä tuossa kohdassa täytyy kyllä asentaa ja KIRISTÄÄ varovasti, ei liikaa. Parempi vaihtoehto on ehdottomasti tuo metallinen, ehkä myös pelkän tiivisteliiman käyttö.
Vastaa Viestiin