900 2.1 vm.92
Hiilisäiliön venttiilin toiminta ihmetyttää? Kylmänä venttiili pysyy kiinnni, koneen lämmettyä tyhjäkäynnillä venttiili aukoo jatkuvasti eli tasainen tupsutus(n.2krt. sekunnissa). Ajon aikaisesta en tiedä, vaikea todentaa?
Pistäkää kokemuksia kyseisen härvelin toiminnasta,tai toimimattomuudesta..
Ei sen kummempaa kuin että ite otan pois jos ei ole kunnossa. Sehän on vain saastevehkeitä ja ei taida vaikuttaa moottorin toimintaan.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä-- ----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm --- ---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Hiilisäiliön solenoidiventtiiliin kuuluukin toimia sykäyksittäin, ehkä taajuudella n. pari avautumista sekuntia kohden. Kuulostaa ulospäin jonkinlaiselta säkätykseltä ja kuuluu yllättävän selvästi. Ohjausvirran solenoidi saa polttoainejärjestelmän ohjainyksiköltä. Solenoidiventtiilin pitää pysyä suljettuna koneen ollessa kylmä, ohjaussignaali tulee vasta koneen lämmetessä. En muista mikä oli raja-arvo, mutta villi veikkaus on, että siinä 65-70 astetta (jäähdytysvesi).
Ja mitenkähän voisi tehdä mahdollisimman yksinkertaisen ohjauksen moiseen, jos haluaisi ihan erikoisuudentavoitteluna ja piruillessaan moisen vekottimen autoon asentaa?
Myrkky kirjoitti:Ja mitenkähän voisi tehdä mahdollisimman yksinkertaisen ohjauksen moiseen, jos haluaisi ihan erikoisuudentavoitteluna ja piruillessaan moisen vekottimen autoon asentaa?
Saiskohan viriteltyä k-jetin lämpöaikakytkimestä ja tihkureleestä? Laittais lämpöaikakytkimen vahtimaan lämpötilan ja sitten vaan tihkurele sille katkotoiminnolle. Tihkureleen aikavakiotahan voi säätää vaihtamalla vastusta+konkkaa sieltä releen sisältä. Tuosta tulikin mieleen, etten ole vieläkään virittänyt sitä potentiometriä tavan tihkureleeseen, jolla voisi säätää tauon pituutta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01