Hiilisäiliön venttiili

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Rossano
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Kesä 02, 2006 08:24

Hiilisäiliön venttiili

Viesti Kirjoittaja Rossano »

900 2.1 vm.92
Hiilisäiliön venttiilin toiminta ihmetyttää? Kylmänä venttiili pysyy kiinnni, koneen lämmettyä tyhjäkäynnillä venttiili aukoo jatkuvasti eli tasainen tupsutus(n.2krt. sekunnissa). Ajon aikaisesta en tiedä, vaikea todentaa?
Pistäkää kokemuksia kyseisen härvelin toiminnasta,tai toimimattomuudesta.. :)
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Ei sen kummempaa kuin että ite otan pois jos ei ole kunnossa. Sehän on vain saastevehkeitä ja ei taida vaikuttaa moottorin toimintaan.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

minulla toimii aivan samoin, en sitten tiedä onko se oikein, mutta olen antanut siellä naksutella...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
PelleP
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 19:32
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja PelleP »

Hiilisäiliön solenoidiventtiiliin kuuluukin toimia sykäyksittäin, ehkä taajuudella n. pari avautumista sekuntia kohden. Kuulostaa ulospäin jonkinlaiselta säkätykseltä ja kuuluu yllättävän selvästi. Ohjausvirran solenoidi saa polttoainejärjestelmän ohjainyksiköltä. Solenoidiventtiilin pitää pysyä suljettuna koneen ollessa kylmä, ohjaussignaali tulee vasta koneen lämmetessä. En muista mikä oli raja-arvo, mutta villi veikkaus on, että siinä 65-70 astetta (jäähdytysvesi).
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ja mitenkähän voisi tehdä mahdollisimman yksinkertaisen ohjauksen moiseen, jos haluaisi ihan erikoisuudentavoitteluna ja piruillessaan moisen vekottimen autoon asentaa?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Myrkky kirjoitti:Ja mitenkähän voisi tehdä mahdollisimman yksinkertaisen ohjauksen moiseen, jos haluaisi ihan erikoisuudentavoitteluna ja piruillessaan moisen vekottimen autoon asentaa?
Saiskohan viriteltyä k-jetin lämpöaikakytkimestä ja tihkureleestä? Laittais lämpöaikakytkimen vahtimaan lämpötilan ja sitten vaan tihkurele sille katkotoiminnolle. :wink: Tihkureleen aikavakiotahan voi säätää vaihtamalla vastusta+konkkaa sieltä releen sisältä. Tuosta tulikin mieleen, etten ole vieläkään virittänyt sitä potentiometriä tavan tihkureleeseen, jolla voisi säätää tauon pituutta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin