og 900 "turbotus"
og 900 "turbotus"
Joo tos mietiskeltiin kaverin kans ku oon laittamassa saabiani jäälle rallirassiks ni et mitenkähän se toimis jos siihen laittas kompressori ahdon by homemade. eli invertteri josta saa verkkovirtaa, perus kompura peräkonttiin ja siitä letku sululla ja paineen alentimella imusarjoihin...
kyseessä siin vm.-89 Saab 900i 16v jossa pieniä viritelmiä edelliseltä omistajaltakin kuten turboruiskun imusarja ja muuta pientä,
tuli tosta imusarjasta mieleen toi turbotus mut kun lueskelin nuita turbotus juttuja ni kuulostaa että olis aikas tyyristä puuhaa ku kaikki pitäs uusia..
eli toimiskohan toi
kyseessä siin vm.-89 Saab 900i 16v jossa pieniä viritelmiä edelliseltä omistajaltakin kuten turboruiskun imusarja ja muuta pientä,
tuli tosta imusarjasta mieleen toi turbotus mut kun lueskelin nuita turbotus juttuja ni kuulostaa että olis aikas tyyristä puuhaa ku kaikki pitäs uusia..
eli toimiskohan toi
Kyllä se siitä hörähtää ku aikasa sitä remppaa.
Saab 900i 2.0 16-valve 3d vm.-89 rojekti.
Saab 900i 2.0 16-valve 3d vm.-89 rojekti.
Suosittelisin ostamaan kunnon kompuran missä riittää tuotto. Noiden 99e lelukompuroiden 200l/min tuotto ei riitä millään auton ahtamiseen. Joku kaksipyttyinen hihnavetoinen missä hevosvoimia vähintään ja tuottoa ainakin 400l/min voisi olla hyvä, eikä ne maksa paljoa, ehkä joku 400-500e.
Voi olla että joutuu lisäämään tehokkaamman laturin ja turbon koneen kylkeen että kone jaksaa pyörittää tuota kompuraa.
Voi olla että joutuu lisäämään tehokkaamman laturin ja turbon koneen kylkeen että kone jaksaa pyörittää tuota kompuraa.
Voisin epäillä. Ainakin kuuleman mukaan noita turbotekniikoita on myyty ~200-400€.
Halpa ja yhtä hyvä ja jopa parempikin ratkaisu kuin tuo kompura on laittaa normaali iivariin T16:n pakosarja ja turbo sen jatkoksi ja järjestää öljyputket turbolle
Halpa ja yhtä hyvä ja jopa parempikin ratkaisu kuin tuo kompura on laittaa normaali iivariin T16:n pakosarja ja turbo sen jatkoksi ja järjestää öljyputket turbolle
Viimeksi muokannut f-19, Ma Loka 23, 2006 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuossa on ideaa!Suppari kirjoitti:Ruuvikompura peräkärryyn.Aksu900 kirjoitti:Tuota niin. Moottorin ilmankulutus on kuitenkin tuhansia litroja minuutissa.Jos unohdettais ne kompurat.
Toisaalta jotkut ovat laittaneet niitä ruuvikompuroita suoraan konehuoneeseenkin. Mutta ei niissä taida olla mitään ideaa kun vievät konetehoa.
Joo ja jotkut kuulemma käyttää ruostesuojaukseen massaa.f-19 kirjoitti:Tuossa on ideaa!Suppari kirjoitti:Ruuvikompura peräkärryyn.Aksu900 kirjoitti:Tuota niin. Moottorin ilmankulutus on kuitenkin tuhansia litroja minuutissa.Jos unohdettais ne kompurat.
Toisaalta jotkut ovat laittaneet niitä ruuvikompuroita suoraan konehuoneeseenkin. Mutta ei niissä taida olla mitään ideaa kun vievät konetehoa.
no ok sitten...
eli ostetaan / vastaan otetaan t16 pakosarja ja turbo miel alle 200km Kinnulasta tai jos halvalla lähtee ni matkahuollossa...
pikku budjetilla tarkoitus säätää tota ku se menee kumminkin aikanaan paskaks...
tällä hetkellä autoon valmiina jo kuppipenkki. 4piste vyöt ja turvakaarista eka osa tosin mikään ei viellä kii ku ollu startin vaihdossa ongelmia ku ne o nii mukavassa paikassa ne pultit siel muovin alla..
mut säätö jatkuu ja myynti tarjouksia saa lähettää privana..
eli ostetaan / vastaan otetaan t16 pakosarja ja turbo miel alle 200km Kinnulasta tai jos halvalla lähtee ni matkahuollossa...
pikku budjetilla tarkoitus säätää tota ku se menee kumminkin aikanaan paskaks...
tällä hetkellä autoon valmiina jo kuppipenkki. 4piste vyöt ja turvakaarista eka osa tosin mikään ei viellä kii ku ollu startin vaihdossa ongelmia ku ne o nii mukavassa paikassa ne pultit siel muovin alla..
mut säätö jatkuu ja myynti tarjouksia saa lähettää privana..
Kyllä se siitä hörähtää ku aikasa sitä remppaa.
Saab 900i 2.0 16-valve 3d vm.-89 rojekti.
Saab 900i 2.0 16-valve 3d vm.-89 rojekti.
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti: