og 900 "turbotus"

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
JMZ_
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 18:42
Paikkakunta: Kinnula

og 900 "turbotus"

Viesti Kirjoittaja JMZ_ »

Joo tos mietiskeltiin kaverin kans ku oon laittamassa saabiani jäälle rallirassiks ni et mitenkähän se toimis jos siihen laittas kompressori ahdon by homemade. eli invertteri josta saa verkkovirtaa, perus kompura peräkonttiin ja siitä letku sululla ja paineen alentimella imusarjoihin...

kyseessä siin vm.-89 Saab 900i 16v jossa pieniä viritelmiä edelliseltä omistajaltakin kuten turboruiskun imusarja ja muuta pientä,
tuli tosta imusarjasta mieleen toi turbotus mut kun lueskelin nuita turbotus juttuja ni kuulostaa että olis aikas tyyristä puuhaa ku kaikki pitäs uusia..
eli toimiskohan toi
Kyllä se siitä hörähtää ku aikasa sitä remppaa.
Saab 900i 2.0 16-valve 3d vm.-89 rojekti.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Suosittelisin ostamaan kunnon kompuran missä riittää tuotto. Noiden 99e lelukompuroiden 200l/min tuotto ei riitä millään auton ahtamiseen. Joku kaksipyttyinen hihnavetoinen missä hevosvoimia vähintään ja tuottoa ainakin 400l/min voisi olla hyvä, eikä ne maksa paljoa, ehkä joku 400-500e.

Voi olla että joutuu lisäämään tehokkaamman laturin ja turbon koneen kylkeen että kone jaksaa pyörittää tuota kompuraa.
JMZ_
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 18:42
Paikkakunta: Kinnula

Viesti Kirjoittaja JMZ_ »

eli tulee normi turbotus halvemmaksi?
Kyllä se siitä hörähtää ku aikasa sitä remppaa.
Saab 900i 2.0 16-valve 3d vm.-89 rojekti.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Voisin epäillä. Ainakin kuuleman mukaan noita turbotekniikoita on myyty ~200-400€.

Halpa ja yhtä hyvä ja jopa parempikin ratkaisu kuin tuo kompura on laittaa normaali iivariin T16:n pakosarja ja turbo sen jatkoksi ja järjestää öljyputket turbolle
Viimeksi muokannut f-19, Ma Loka 23, 2006 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

f-19 kirjoitti:Halpa ja yhtä hyvä ja jopa parempikin ratkaisu kuin tuo kompura on laittaa normaali iivariin T8:n pakosarja ja turbo sen jatkoksi ja järjestää öljyputket turbolle
T16:n pakosarjaa varmaan tarkoitit..
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2682
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Tuota niin. Moottorin ilmankulutus on kuitenkin tuhansia litroja minuutissa. :) Jos unohdettais ne kompurat. :lol:
Aki Peltola #1132
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Aksu900 kirjoitti:Tuota niin. Moottorin ilmankulutus on kuitenkin tuhansia litroja minuutissa. :) Jos unohdettais ne kompurat. :lol:
Ruuvikompura peräkärryyn. :)
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Suppari kirjoitti:
Aksu900 kirjoitti:Tuota niin. Moottorin ilmankulutus on kuitenkin tuhansia litroja minuutissa. :) Jos unohdettais ne kompurat. :lol:
Ruuvikompura peräkärryyn. :)
Tuossa on ideaa!

Toisaalta jotkut ovat laittaneet niitä ruuvikompuroita suoraan konehuoneeseenkin. Mutta ei niissä taida olla mitään ideaa kun vievät konetehoa.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

f-19 kirjoitti:
Suppari kirjoitti:
Aksu900 kirjoitti:Tuota niin. Moottorin ilmankulutus on kuitenkin tuhansia litroja minuutissa. :) Jos unohdettais ne kompurat. :lol:
Ruuvikompura peräkärryyn. :)
Tuossa on ideaa!

Toisaalta jotkut ovat laittaneet niitä ruuvikompuroita suoraan konehuoneeseenkin. Mutta ei niissä taida olla mitään ideaa kun vievät konetehoa.
Joo ja jotkut kuulemma käyttää ruostesuojaukseen massaa.
JMZ_
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 18:42
Paikkakunta: Kinnula

Viesti Kirjoittaja JMZ_ »

no ok sitten...

eli ostetaan / vastaan otetaan t16 pakosarja ja turbo miel alle 200km Kinnulasta tai jos halvalla lähtee ni matkahuollossa...

pikku budjetilla tarkoitus säätää tota ku se menee kumminkin aikanaan paskaks...

tällä hetkellä autoon valmiina jo kuppipenkki. 4piste vyöt ja turvakaarista eka osa tosin mikään ei viellä kii ku ollu startin vaihdossa ongelmia ku ne o nii mukavassa paikassa ne pultit siel muovin alla..

mut säätö jatkuu ja myynti tarjouksia saa lähettää privana..
Kyllä se siitä hörähtää ku aikasa sitä remppaa.
Saab 900i 2.0 16-valve 3d vm.-89 rojekti.
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Hmm alkoi itseäkin hieman kiinnostamaan. :twisted: Turbottamiseen tarvitaan pakosarja, ahdin, öljynkierto..mitä muuta? Siis i16:sta kyse.

Mitenkä leiman kanssa, alustaan jotain muutoksia? Jarruihin?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

vielä lisäksi eri ruisku, sytkän ohjaus, öljyn jäähdytin ja jalka missä lähdöt, pakoputki, (laajakaista)lambda ja mittari, isommat suuttimet, välijäähy...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Polttomoottori lehtipuhallin on paras minkä olen nähny, siitä letku ilmanmääränmittariin :lol: :lol:
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

itsekin netissä tuohon videoon joskus törmäsin, se jopa jonkun verran tehoa toi johonkin sivikkiin ainakin :lol:
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin