Saab ei ota kierroksia?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
anttu
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 21:35
Paikkakunta: Rovaniemi

Saab ei ota kierroksia?

Viesti Kirjoittaja anttu »

Terve mieheen!
Saab 900 c 1989 H-kone ei jaksa ottaa kierroksia. Moottorin lämmetessä loppuu puhti kokonaan. Sytytystä säädetty, ilmanputsari vaihdettu, tulpat testattu, bensalaitteistoa puhdistettu, myös otettu irti musta mötikkä, jonka kautta bensa virtaa (miksi sitä nimitetään?). Mootoori on kyllä puhdas ja letkut kiinni. Virranjakajassakaan ei mitään näkyvää vikaa. Kierroksia ei ota, missähän vika? Kiitos vastauksista! Tv. Anttu
Korjataan yhdessä vielä
ReCo
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Elo 13, 2004 12:05
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ReCo »

Kannattaa tarkistaa pakoputki että ei ole tukossa :wink:
Saab 900 turbo 16v -84
Saab 95 2-tahti -61
Saab 95 2-tahti -61
Saab 96 2-tahti -66
Saab 96 -76
Saab 9-5 Arc -03
Saab 900 Cabriolet -90

*Seitsemän Saabin yksinhuoltaja*
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

''Musta mötikkä'' takaisin,mitään ei ole laitettu liikaa tehtaalta.
Sitten kun olet tuon kiinnittänyt niin uusit kaasarin kalvon(luultavasti aiheuttaja),asennat korjaussarjan korjausoppaan ohjeiden mukaisesti.Koe ja ylläty 8O
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
anttu
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 21:35
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja anttu »

ReCo kirjoitti:Kannattaa tarkistaa pakoputki että ei ole tukossa :wink:
:lol: Kyllä maar tämä Ringo Star pani putkeen vipinää. Onkos se kaasari läppä sellaanen isomusta heltta, joka hönkäilee kierrejousen ympärillä. Se nyt oli ainakin ihan puhdas ja ehjä. mötikkä on kyllä paikoillaan! :lol:
Korjataan yhdessä vielä
anttu
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 21:35
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja anttu »

Suppari kirjoitti:''Musta mötikkä'' takaisin,mitään ei ole laitettu liikaa tehtaalta.
Sitten kun olet tuon kiinnittänyt niin uusit kaasarin kalvon(luultavasti aiheuttaja),asennat korjaussarjan korjausoppaan ohjeiden mukaisesti.Koe ja ylläty 8O
:roll: Terve sinähän se olet asiantuntija! Jospa se tosiaan hönkii ylimääräisiä paineita? Jos tällä lähtee, niin on hyvä. Pensapumpun vaihdoin jo. Kiitros!
Korjataan yhdessä vielä
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Katsoppas ettei kaasarin luisti ole juuttunut yläasentoon.
Ari 1622
anttu
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 21:35
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja anttu »

ari_viitanen kirjoitti:Katsoppas ettei kaasarin luisti ole juuttunut yläasentoon.
Kuulostaa hyvältä, mutta mikä luisti ja kuinka pääsee käsiksi. Thank you very much!
Korjataan yhdessä vielä
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Kaasarilta se iso musta putki irti joka menee ilmanputsarille
semmoinen haitariputki sitten katsot tai kokeilet sormellalla
sinne kaasariin että näkyykö tai tuntuuko heti siinä reiässä
lieriönmuotoinen alumiinin värinen luisti jos on iso hole niin sitten
yrität rassata sen luistin alas ei pitäisi olla kovin jumissa
mutta senb verran kuitenkin että jousi ei jaksa painaa alas
ja tarkastat sen öljyn määrän siinä kaasarin kannessa on ruuvi joka lähtee
auki ja lisäät sinne sitten semmoisen ruokalusikallisen ATF-öljyä
jos tarvii koska,öljy vaimentaa sen luistin ylös päin liikettä.
Ari 1622
anttu
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 21:35
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja anttu »

ari_viitanen kirjoitti:Kaasarilta se iso musta putki irti joka menee ilmanputsarille
semmoinen haitariputki sitten katsot tai kokeilet sormellalla
sinne kaasariin että näkyykö tai tuntuuko heti siinä reiässä
lieriönmuotoinen alumiinin värinen luisti jos on iso hole niin sitten
yrität rassata sen luistin alas ei pitäisi olla kovin jumissa
mutta senb verran kuitenkin että jousi ei jaksa painaa alas
ja tarkastat sen öljyn määrän siinä kaasarin kannessa on ruuvi joka lähtee
auki ja lisäät sinne sitten semmoisen ruokalusikallisen ATF-öljyä
jos tarvii koska,öljy vaimentaa sen luistin ylös päin liikettä.
Kiitos teille vastauksista! Kaasarin kalvo oli rikki ja nyt ottaa Saappi kierroksia jo enemmän kuin kuski!
Laitoin jeesusteipillä haavan umpeen ja kai niitä kalvoja saa varaosaliikkeistä? Onko siinä korjaussarja mukana vai pelkkä kalvo?
Korjataan yhdessä vielä
anttu
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 21:35
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja anttu »

ari_viitanen kirjoitti:Kaasarilta se iso musta putki irti joka menee ilmanputsarille
semmoinen haitariputki sitten katsot tai kokeilet sormellalla
sinne kaasariin että näkyykö tai tuntuuko heti siinä reiässä
lieriönmuotoinen alumiinin värinen luisti jos on iso hole niin sitten
yrität rassata sen luistin alas ei pitäisi olla kovin jumissa
mutta senb verran kuitenkin että jousi ei jaksa painaa alas
ja tarkastat sen öljyn määrän siinä kaasarin kannessa on ruuvi joka lähtee
auki ja lisäät sinne sitten semmoisen ruokalusikallisen ATF-öljyä
jos tarvii koska,öljy vaimentaa sen luistin ylös päin liikettä.
Kiitos teille vastauksista! Kaasarin kalvo oli rikki ja nyt ottaa Saappi kierroksia jo enemmän kuin kuski!
Laitoin jeesusteipillä haavan umpeen ja kai niitä kalvoja saa varaosaliikkeistä? Onko siinä korjaussarja mukana vai pelkkä kalvo?
Korjataan yhdessä vielä
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

anttu kirjoitti:
ari_viitanen kirjoitti:Kaasarilta se iso musta putki irti joka menee ilmanputsarille
semmoinen haitariputki sitten katsot tai kokeilet sormellalla
sinne kaasariin että näkyykö tai tuntuuko heti siinä reiässä
lieriönmuotoinen alumiinin värinen luisti jos on iso hole niin sitten
yrität rassata sen luistin alas ei pitäisi olla kovin jumissa
mutta senb verran kuitenkin että jousi ei jaksa painaa alas
ja tarkastat sen öljyn määrän siinä kaasarin kannessa on ruuvi joka lähtee
auki ja lisäät sinne sitten semmoisen ruokalusikallisen ATF-öljyä
jos tarvii koska,öljy vaimentaa sen luistin ylös päin liikettä.
Kiitos teille vastauksista! Kaasarin kalvo oli rikki ja nyt ottaa Saappi kierroksia jo enemmän kuin kuski!
Laitoin jeesusteipillä haavan umpeen ja kai niitä kalvoja saa varaosaliikkeistä? Onko siinä korjaussarja mukana vai pelkkä kalvo?
Motonetistä korjaus sarja,toihan on pierburgilla jos ei kukaan ole vaihtanut.
Saabilta alkuperäinen kalvo.Kustannukset jotain 3eur.Paras vaihtoehto.Hyvinvarustetuista varaosaliikkeestä saa kyllä kalvon suoraan hyllystä.

Eh,jesarilla paikkasit?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

ari_viitanen kirjoitti:öljy vaimentaa sen luistin ylös päin liikettä.
Todistetusti toimii aivan yhtä hyvin ilman öljyäkin.Turbossa kun käytin strömbergiä,niin imi öljyt heti,mutta käyntiin ei ollut vaikutusta.Persedynossa tuntui myös parantavasti tuon kannen alta löytyvän jousenkin poisto.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
anttu
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 21:35
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja anttu »

Suppari kirjoitti:
ari_viitanen kirjoitti:öljy vaimentaa sen luistin ylös päin liikettä.
Todistetusti toimii aivan yhtä hyvin ilman öljyäkin.Turbossa kun käytin strömbergiä,niin imi öljyt heti,mutta käyntiin ei ollut vaikutusta.Persedynossa tuntui myös parantavasti tuon kannen alta löytyvän jousenkin poisto.
:lol: Saappihan toimii kohta ilman pensiiniäkin, kun oikein mietiskellään - voisi yrittää sitä häkäpönttöä 96:een?
8O Anttu
Korjataan yhdessä vielä
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jotkut onnettomat on venytelleet niitä jousia polttoaineensäästö mielessä, mutta vaikutus on päinvastainen, kun kevyessä kiihdytyksessä luisti ei nouse tarpeeksi herkästi ja joutuu survomaan kaasua paljon enemmän verrattuna ehjään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

mitkäs ovat sitten jousenpoiston miinukset, jos plussana on persdynolla mitattavat lisähevosvoimat? :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin