Saab ei ota kierroksia?
Saab ei ota kierroksia?
Terve mieheen!
Saab 900 c 1989 H-kone ei jaksa ottaa kierroksia. Moottorin lämmetessä loppuu puhti kokonaan. Sytytystä säädetty, ilmanputsari vaihdettu, tulpat testattu, bensalaitteistoa puhdistettu, myös otettu irti musta mötikkä, jonka kautta bensa virtaa (miksi sitä nimitetään?). Mootoori on kyllä puhdas ja letkut kiinni. Virranjakajassakaan ei mitään näkyvää vikaa. Kierroksia ei ota, missähän vika? Kiitos vastauksista! Tv. Anttu
Saab 900 c 1989 H-kone ei jaksa ottaa kierroksia. Moottorin lämmetessä loppuu puhti kokonaan. Sytytystä säädetty, ilmanputsari vaihdettu, tulpat testattu, bensalaitteistoa puhdistettu, myös otettu irti musta mötikkä, jonka kautta bensa virtaa (miksi sitä nimitetään?). Mootoori on kyllä puhdas ja letkut kiinni. Virranjakajassakaan ei mitään näkyvää vikaa. Kierroksia ei ota, missähän vika? Kiitos vastauksista! Tv. Anttu
Korjataan yhdessä vielä
Suppari kirjoitti:''Musta mötikkä'' takaisin,mitään ei ole laitettu liikaa tehtaalta.
Sitten kun olet tuon kiinnittänyt niin uusit kaasarin kalvon(luultavasti aiheuttaja),asennat korjaussarjan korjausoppaan ohjeiden mukaisesti.Koe ja ylläty

Korjataan yhdessä vielä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Kaasarilta se iso musta putki irti joka menee ilmanputsarille
semmoinen haitariputki sitten katsot tai kokeilet sormellalla
sinne kaasariin että näkyykö tai tuntuuko heti siinä reiässä
lieriönmuotoinen alumiinin värinen luisti jos on iso hole niin sitten
yrität rassata sen luistin alas ei pitäisi olla kovin jumissa
mutta senb verran kuitenkin että jousi ei jaksa painaa alas
ja tarkastat sen öljyn määrän siinä kaasarin kannessa on ruuvi joka lähtee
auki ja lisäät sinne sitten semmoisen ruokalusikallisen ATF-öljyä
jos tarvii koska,öljy vaimentaa sen luistin ylös päin liikettä.
semmoinen haitariputki sitten katsot tai kokeilet sormellalla
sinne kaasariin että näkyykö tai tuntuuko heti siinä reiässä
lieriönmuotoinen alumiinin värinen luisti jos on iso hole niin sitten
yrität rassata sen luistin alas ei pitäisi olla kovin jumissa
mutta senb verran kuitenkin että jousi ei jaksa painaa alas
ja tarkastat sen öljyn määrän siinä kaasarin kannessa on ruuvi joka lähtee
auki ja lisäät sinne sitten semmoisen ruokalusikallisen ATF-öljyä
jos tarvii koska,öljy vaimentaa sen luistin ylös päin liikettä.
Ari 1622
Kiitos teille vastauksista! Kaasarin kalvo oli rikki ja nyt ottaa Saappi kierroksia jo enemmän kuin kuski!ari_viitanen kirjoitti:Kaasarilta se iso musta putki irti joka menee ilmanputsarille
semmoinen haitariputki sitten katsot tai kokeilet sormellalla
sinne kaasariin että näkyykö tai tuntuuko heti siinä reiässä
lieriönmuotoinen alumiinin värinen luisti jos on iso hole niin sitten
yrität rassata sen luistin alas ei pitäisi olla kovin jumissa
mutta senb verran kuitenkin että jousi ei jaksa painaa alas
ja tarkastat sen öljyn määrän siinä kaasarin kannessa on ruuvi joka lähtee
auki ja lisäät sinne sitten semmoisen ruokalusikallisen ATF-öljyä
jos tarvii koska,öljy vaimentaa sen luistin ylös päin liikettä.
Laitoin jeesusteipillä haavan umpeen ja kai niitä kalvoja saa varaosaliikkeistä? Onko siinä korjaussarja mukana vai pelkkä kalvo?
Korjataan yhdessä vielä
Kiitos teille vastauksista! Kaasarin kalvo oli rikki ja nyt ottaa Saappi kierroksia jo enemmän kuin kuski!ari_viitanen kirjoitti:Kaasarilta se iso musta putki irti joka menee ilmanputsarille
semmoinen haitariputki sitten katsot tai kokeilet sormellalla
sinne kaasariin että näkyykö tai tuntuuko heti siinä reiässä
lieriönmuotoinen alumiinin värinen luisti jos on iso hole niin sitten
yrität rassata sen luistin alas ei pitäisi olla kovin jumissa
mutta senb verran kuitenkin että jousi ei jaksa painaa alas
ja tarkastat sen öljyn määrän siinä kaasarin kannessa on ruuvi joka lähtee
auki ja lisäät sinne sitten semmoisen ruokalusikallisen ATF-öljyä
jos tarvii koska,öljy vaimentaa sen luistin ylös päin liikettä.
Laitoin jeesusteipillä haavan umpeen ja kai niitä kalvoja saa varaosaliikkeistä? Onko siinä korjaussarja mukana vai pelkkä kalvo?
Korjataan yhdessä vielä
Motonetistä korjaus sarja,toihan on pierburgilla jos ei kukaan ole vaihtanut.anttu kirjoitti:Kiitos teille vastauksista! Kaasarin kalvo oli rikki ja nyt ottaa Saappi kierroksia jo enemmän kuin kuski!ari_viitanen kirjoitti:Kaasarilta se iso musta putki irti joka menee ilmanputsarille
semmoinen haitariputki sitten katsot tai kokeilet sormellalla
sinne kaasariin että näkyykö tai tuntuuko heti siinä reiässä
lieriönmuotoinen alumiinin värinen luisti jos on iso hole niin sitten
yrität rassata sen luistin alas ei pitäisi olla kovin jumissa
mutta senb verran kuitenkin että jousi ei jaksa painaa alas
ja tarkastat sen öljyn määrän siinä kaasarin kannessa on ruuvi joka lähtee
auki ja lisäät sinne sitten semmoisen ruokalusikallisen ATF-öljyä
jos tarvii koska,öljy vaimentaa sen luistin ylös päin liikettä.
Laitoin jeesusteipillä haavan umpeen ja kai niitä kalvoja saa varaosaliikkeistä? Onko siinä korjaussarja mukana vai pelkkä kalvo?
Saabilta alkuperäinen kalvo.Kustannukset jotain 3eur.Paras vaihtoehto.Hyvinvarustetuista varaosaliikkeestä saa kyllä kalvon suoraan hyllystä.
Eh,jesarilla paikkasit?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Todistetusti toimii aivan yhtä hyvin ilman öljyäkin.Turbossa kun käytin strömbergiä,niin imi öljyt heti,mutta käyntiin ei ollut vaikutusta.Persedynossa tuntui myös parantavasti tuon kannen alta löytyvän jousenkin poisto.ari_viitanen kirjoitti:öljy vaimentaa sen luistin ylös päin liikettä.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Suppari kirjoitti:Todistetusti toimii aivan yhtä hyvin ilman öljyäkin.Turbossa kun käytin strömbergiä,niin imi öljyt heti,mutta käyntiin ei ollut vaikutusta.Persedynossa tuntui myös parantavasti tuon kannen alta löytyvän jousenkin poisto.ari_viitanen kirjoitti:öljy vaimentaa sen luistin ylös päin liikettä.


Korjataan yhdessä vielä
Jotkut onnettomat on venytelleet niitä jousia polttoaineensäästö mielessä, mutta vaikutus on päinvastainen, kun kevyessä kiihdytyksessä luisti ei nouse tarpeeksi herkästi ja joutuu survomaan kaasua paljon enemmän verrattuna ehjään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01