Mikä vikana? OG900 16v

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Mikä vikana? OG900 16v

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Vika on tällainen että:
Ajellessani motarilla nopeutena n.100 - 120km/h check engine valo alkaa vilkkumaan ja auto alkaa ryytymään ja nykimään aijan kuin jarrut laahaisi päällä. :cry:
Jatkettuani ajamista kaasua sen koommin lisää painamatta alkaa välillä pieni rykiminen aivan kuin kaasun kansssa rynkyttäs. :(
Kaasun kun polkasee pohjaan niin kiihtyy ihan kuin ei mitään vikaa olisi.
Saabiton saabisti
#1470
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

nytkytys

Viesti Kirjoittaja Eero »

Melkein sitä ilmamassa mittaria ekana lähtisin testaamaan. Jos se on ehjä niin kannattaa selvittää jos on tullut ilmavuotoja alipaine letkuihin tai niiden liitoksiin.
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Mikä vikana? OG900 16v

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Milläs sitä mittaria voi testata?
Saabiton saabisti
#1470
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Mikä vikana? OG900 16v

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Vika hävisi virranjakajan, pyörijän, tulpanjohtojen vaihdon jälkeen!!! :lol: :D :lol:
Saabiton saabisti
#1470
jootu
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 19:13
Paikkakunta: lapinlahti

Viesti Kirjoittaja jootu »

mistä löydän tuon ilmamassamittarin, kun tänään kävi yllättäen nii että saabi 2.0i16 lähtee käyntiin joka kerta nostaa kierrokset heti 2000 käy sitä hetken jonka jälkeen kierrokset noin 500, sammuu toi vekslaa kierroksia ees pyrkii sammumaan aina kun antaa kaasua. ja ajaminen onnistuu vain yli 3000 kierroksilla ja tällöinkin nykii mahottomasti.
virranjakaja tulpanjohot ja tulpat on uudet. eli pitäskö testata ottaa se ilmamassamittarin piuha pois mutta pitäs tietää enste missä se on.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

etsi ilman puhdistin kuskin puolelta konepellin alta,siitä kurttuputkea seuraamalla tulee laatikko johon tulee piuha ja dadaa siinä on imm..... se irti ja brake cleanerillä putsailee eli suihkii sinne sisään ja antaa kuivua.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
jootu
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 19:13
Paikkakunta: lapinlahti

Viesti Kirjoittaja jootu »

no siinä on nyt ilmeisesti vika kerta piuhan otti pois nii parani huomattavasti eli pitääkö mun avata se mittari vai siitä verkon läpi sinne vaan suhuuttaa.
kyllä se lanka ainaki ehjä oli. kiitosta vaan
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ne verkotkin lähtee irti,mut jos ei kauhean sotkuiselta näytä niin ei kannata. eli ehjää immua etsimään!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

uutta tilalle! mitkä 3 viimeistä numeroa?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
jootu
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 19:13
Paikkakunta: lapinlahti

Viesti Kirjoittaja jootu »

013 on viimeiset numerot. halpoja voi tarjota
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Jos lanka on ehkä, niin ehkä tutkisin/putsaisin sen 7-napaisen IMM:n liittimen ensin.
Ehkä tätäkin voi kokeilla?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... c&start=50

Ruiskun maadoitukset olet varmaan jo putsannut.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

katsoitko että sen puhdistus hehkutus toimii vai miten eheyden totesit?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
jootu
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 19:13
Paikkakunta: lapinlahti

Viesti Kirjoittaja jootu »

katoin vaan että on ehjän näkönen. eli ei näin vissii :D ruiskun maadoitukset ne on vissiin siinä koneen päällä ne niinkös tiiätte.
mutta aihouttikos tuo imm:n toimimattomuus sitä että käy rikkaalla ja osa palaa katalysaattorissa vai mistäköhän tuli mahoton käry. no onneks tuo voi hinata korjaamolle kerta minä näistä mitää ymmärrä.
jootu
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 19:13
Paikkakunta: lapinlahti

Viesti Kirjoittaja jootu »

nuohan olikin loppuviimen tosi helppo lukea nuo vikakoodit ja se kerto että lankapalanut niin minähän hain uuen ja taas pelittään. mutta mitäs sitten se lambda anturi missä sijaitsee ja mitä kustantaa. kerta edelleen kerto vika koodit lambdassa vikaa ja käy laihalla. muttei tuo nyt haittaa kerta se tuikkinu siinä jo pari vuotta mutta oishan se kiva jos olis aina pimeänäkin. kiitoksia foorumilta saadusta avusta säätin tämän vuoksi ainaskin tarpeeks.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

no hyvä että tuli kuntoon!
onhan kaikki imu letkut ja putket tarkastettu ja pienet letkut vaihdettu? putki ei saa vuotaa yhtään ennen lambdaa!
pakoputkea kun seurailee niin hiukan putkien yhtymisen jälkeen lambda sijaitsee, auton alle vaan möyrimään. motonetista ostetut lambdat ainakin minulla hyvin toimineet, biltemasta saisi vielä hiukan halvemmalla jos olisi lähellä...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin