Mikä vikana? OG900 16v
Mikä vikana? OG900 16v
Vika on tällainen että:
Ajellessani motarilla nopeutena n.100 - 120km/h check engine valo alkaa vilkkumaan ja auto alkaa ryytymään ja nykimään aijan kuin jarrut laahaisi päällä.
Jatkettuani ajamista kaasua sen koommin lisää painamatta alkaa välillä pieni rykiminen aivan kuin kaasun kansssa rynkyttäs.
Kaasun kun polkasee pohjaan niin kiihtyy ihan kuin ei mitään vikaa olisi.
Ajellessani motarilla nopeutena n.100 - 120km/h check engine valo alkaa vilkkumaan ja auto alkaa ryytymään ja nykimään aijan kuin jarrut laahaisi päällä.
Jatkettuani ajamista kaasua sen koommin lisää painamatta alkaa välillä pieni rykiminen aivan kuin kaasun kansssa rynkyttäs.
Kaasun kun polkasee pohjaan niin kiihtyy ihan kuin ei mitään vikaa olisi.
Saabiton saabisti
#1470
#1470
Mikä vikana? OG900 16v
Vika hävisi virranjakajan, pyörijän, tulpanjohtojen vaihdon jälkeen!!!
Saabiton saabisti
#1470
#1470
mistä löydän tuon ilmamassamittarin, kun tänään kävi yllättäen nii että saabi 2.0i16 lähtee käyntiin joka kerta nostaa kierrokset heti 2000 käy sitä hetken jonka jälkeen kierrokset noin 500, sammuu toi vekslaa kierroksia ees pyrkii sammumaan aina kun antaa kaasua. ja ajaminen onnistuu vain yli 3000 kierroksilla ja tällöinkin nykii mahottomasti.
virranjakaja tulpanjohot ja tulpat on uudet. eli pitäskö testata ottaa se ilmamassamittarin piuha pois mutta pitäs tietää enste missä se on.
virranjakaja tulpanjohot ja tulpat on uudet. eli pitäskö testata ottaa se ilmamassamittarin piuha pois mutta pitäs tietää enste missä se on.
Jos lanka on ehkä, niin ehkä tutkisin/putsaisin sen 7-napaisen IMM:n liittimen ensin.
Ehkä tätäkin voi kokeilla?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... c&start=50
Ruiskun maadoitukset olet varmaan jo putsannut.
Ehkä tätäkin voi kokeilla?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... c&start=50
Ruiskun maadoitukset olet varmaan jo putsannut.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
katoin vaan että on ehjän näkönen. eli ei näin vissii ruiskun maadoitukset ne on vissiin siinä koneen päällä ne niinkös tiiätte.
mutta aihouttikos tuo imm:n toimimattomuus sitä että käy rikkaalla ja osa palaa katalysaattorissa vai mistäköhän tuli mahoton käry. no onneks tuo voi hinata korjaamolle kerta minä näistä mitää ymmärrä.
mutta aihouttikos tuo imm:n toimimattomuus sitä että käy rikkaalla ja osa palaa katalysaattorissa vai mistäköhän tuli mahoton käry. no onneks tuo voi hinata korjaamolle kerta minä näistä mitää ymmärrä.
nuohan olikin loppuviimen tosi helppo lukea nuo vikakoodit ja se kerto että lankapalanut niin minähän hain uuen ja taas pelittään. mutta mitäs sitten se lambda anturi missä sijaitsee ja mitä kustantaa. kerta edelleen kerto vika koodit lambdassa vikaa ja käy laihalla. muttei tuo nyt haittaa kerta se tuikkinu siinä jo pari vuotta mutta oishan se kiva jos olis aina pimeänäkin. kiitoksia foorumilta saadusta avusta säätin tämän vuoksi ainaskin tarpeeks.
no hyvä että tuli kuntoon!
onhan kaikki imu letkut ja putket tarkastettu ja pienet letkut vaihdettu? putki ei saa vuotaa yhtään ennen lambdaa!
pakoputkea kun seurailee niin hiukan putkien yhtymisen jälkeen lambda sijaitsee, auton alle vaan möyrimään. motonetista ostetut lambdat ainakin minulla hyvin toimineet, biltemasta saisi vielä hiukan halvemmalla jos olisi lähellä...
onhan kaikki imu letkut ja putket tarkastettu ja pienet letkut vaihdettu? putki ei saa vuotaa yhtään ennen lambdaa!
pakoputkea kun seurailee niin hiukan putkien yhtymisen jälkeen lambda sijaitsee, auton alle vaan möyrimään. motonetista ostetut lambdat ainakin minulla hyvin toimineet, biltemasta saisi vielä hiukan halvemmalla jos olisi lähellä...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu