Tyhjäkäynnillä CO yli sallitun 3.5% eli liikaa 7%

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Olumpia
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 18:23
Paikkakunta: Oulu

Tyhjäkäynnillä CO yli sallitun 3.5% eli liikaa 7%

Viesti Kirjoittaja Olumpia »

Mikähän vikana kun ei mennyt katsastuksesta läpi co oli liikaa 7% tyhjä käynnillä ja sallittu on alle 3.5% kierroksilla meni alle 3.5 eli oli hyvä, mutta tuli ajokielto. auto on Saab 900i 16 v vm 89 ja siinä on Boschin LH ruiskutus systeemi. Hyviävinkkejä kaivattasiin ,kiitos. :?:
Kiitti
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eikö co ole happi arvo? vuotaako putki?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

o2 olisi happi.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Katalysaattori finito, jos se on kattivehje...
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
ReCo
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Elo 13, 2004 12:05
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ReCo »

Säätö jos mahdollista :wink:
Saab 900 turbo 16v -84
Saab 95 2-tahti -61
Saab 95 2-tahti -61
Saab 96 2-tahti -66
Saab 96 -76
Saab 9-5 Arc -03
Saab 900 Cabriolet -90

*Seitsemän Saabin yksinhuoltaja*
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Eikö co ole hiilimonoksidi eli kansankielellä häkä?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Olumpia
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 18:23
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Olumpia »

Miten toi lisäilmaventtiili pelaa?
Kiitti
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

immussa pitäisi olla säätö josta saa säädettyä..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

http://900aero.com/main/diy_main_fuel.htm

Sivun lopussa on lontooksi jonkinmoiset ohjeet CO:n säätöön.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

mikkoimp kirjoitti:immussa pitäisi olla säätö josta saa säädettyä..
Eipä kyllä enää pitäisi olla -89 mallissa.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kyllä pitäisi vielä M89 olla..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Olumpia
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 18:23
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Olumpia »

Ilman puhdistajan vaihto ja CO säätö auttoi saamaan päästöt
oikeiksi,eli alle 3,5% Co säätö ruuvi on ilmanputsarin päällä olevassa Boschin rasiassa sivulla.
Kiitti
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Olumpia kirjoitti:Co säätö ruuvi on ilmanputsarin päällä olevassa Boschin rasiassa sivulla.
juurikin tuo immu eli ilmamassamittari...
yleensä kun on säädetty siihen 2-3 väliin niin on kone ollut pirtein..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Joko ruisku luulee moottoria kylmäksi (ruiskun lämpöanturi rikki) tai bensapaineen säädin jumittunut liian korkealle bensapaineelle :arrow: moottori saa liikaa bensaa. Tähän jälkimmäiseen vikaan ruiskutusjärjestelmä ei mahda mitään omien säätövarojensa puitteissa ja vika on muutenkin luonteeltaan mekaaninen.

Nuo olisi itellä ekana mielessä ennenkuin kävisin mitään muita asioita selvittämään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
olli siekkinen
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja olli siekkinen »

Mulla ois samanlainen vika mut Lucas ruisku.
Ei oo kattii eikä lamdaa.
Voiko sitä IMM ruuvata jotenkin?
Asensin ite putkeen lamdan ja sain sillä tyhjäkäynnillä arvoa 0.85V eli varmaankin rikkaalla senkin mukaan?
Suodatttimet ja muut piuhat kunnossa.
Auto -90 900T 16V
Vastaa Viestiin