vjbremer kirjoitti:
Tossa omassa satkussa vakiopalikoilla, pikkuisen ruuvatulla apc:llä,
suurin osa nykyautoista jää taakse. Kumma juttu ettei laatikot kestä ..
Saako ihan udella uteliaisuuttaan että minkä verran tehoa olet saanut mitsulla pihalle, kun laatikot ei ota kerran millään kestääkseen
Joo uskaltaisin väittää aiemmin luetun ja omien kokemuksien perusteella että se vääntöpiikki ne lootat tappaa (1.6bar, +100Nm 400rpm aikana, isolla vaihteella) .
Jos hetkellinen kiihtyvyys on kova niin voimatkin on suuret. Tosin enempää en osaa miettiä tapauksessa jos sitä tehoa tulee ylhäällä senkin edestä... kai ne lootat silloinkin porsii.
Pikkumitsu on varmaan kovempi vielä rikkomaan ahtimia kuin esim. isompi mitsu pienemmän kerätessä ahtoja vielä nopeammin.
vjbremer kirjoitti:
Tossa omassa satkussa vakiopalikoilla, pikkuisen ruuvatulla apc:llä,
suurin osa nykyautoista jää taakse. Kumma juttu ettei laatikot kestä ..
Saako ihan udella uteliaisuuttaan että minkä verran tehoa olet saanut mitsulla pihalle, kun laatikot ei ota kerran millään kestääkseen
200hv huonommalla puolella luulisin, mutta vakio IC:llä, ja jäykällä
wastegatein lisäjousella, aikaansaadaan todella nopea ahtojen nousu, se yhdistettynä idiottiin ratin takana tekee laatikonkestosta melko huonon..
Tällä kertaa laatikko porsi, kun kierrätin kolmosta loppuun ja laitoin nelosta silmään, kytkin ylös kaasua, kilinkolin pangkling plong.
Toisaalta tällä autolla ajettu 320tkm, ja minun tietääkseni vakioloota.
Eihän ne koskaan loputtomiin kestä. Väännöstä toi kuitenkin näköjään meni. Tai rattaiden hampaiden väsymisestä..
vjbremer kirjoitti:
200hv huonommalla puolella luulisin, mutta vakio IC:llä, ja jäykällä
wastegatein lisäjousella, aikaansaadaan todella nopea ahtojen nousu, se yhdistettynä idiottiin ratin takana tekee laatikonkestosta melko huonon..
Mites toi vakio ic nyt liittyy mihinkään ahtojen nousuun?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Suppari kirjoitti:
Periaatteessahan se on justiinsa noin,mutta en kyllä ole omissa huomannut mitään tollaista..
En ainakaan huomannut eroa ilman cooleria->cooleri.
Toi on hirveän subjektiivinen juttu, väittäisin kuitenkin että kaverin ja minun auton välillä on selvä ero ahtojen nousunopeudessa. Varsinkin kun ei aja kaasu pohjassa..
Suppari kirjoitti:
Periaatteessahan se on justiinsa noin,mutta en kyllä ole omissa huomannut mitään tollaista..
En ainakaan huomannut eroa ilman cooleria->cooleri.
Toi on hirveän subjektiivinen juttu, väittäisin kuitenkin että kaverin ja minun auton välillä on selvä ero ahtojen nousunopeudessa. Varsinkin kun ei aja kaasu pohjassa..
Näinpä.Sillä toi selviäis että vaihtaa pelkästään jäähdyttimen,kompensois vaan vaan mahdollisen painemuutoksen,ja koittais sitten.
Vaikka ne ahdot nopeammin ehkä vähän nopeammin nouseekin,niin kunnon jäähyllä saa terveempää ilmaa koneelle,ja siten myös tehoa pitäs olla enemmän.Mites se oli 10astetta ja 3hp?Ei voi muistaa.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Frostgrey kirjoitti:Eikös tuo laatikon voitelukin ole parempaa kun on enemmän kierroksia (roiskevoitelu)
Ei noi kai voitelun puutteesta hajoa?
Huonompi voitelu -> enemmän kitkaa -> enemmän lämpöä -> materiaalin lujuusominaisuudet huononevat
Tiedä sitten onko tuolla käytännössä merkitystä, tuskimpa, vaikeaa varmaan lähteä selvittämään.
Saako gurut selvitettyä kartasta miten kauan esim. TE-05:selta menee tietyn tilavuuden paineistamiseen, jos paine on mikä on ja moottorin ottama ilma mitä lie
Voisi tuohon paineiden nousemiseen jotain arvoja saada vai meneekö liian vaikeaksi?
Ainakin itsellä on positiivinen kokemus tuosta keulacoolerista, mikä on jossain kaukoidässä valmistettu.
Ahtojen nousun nopeudessa ei huomaa eroa takapuolituntumalla aikaan ennen cooleria. Mutta kulkupuoli muuttui kylmemmän ahtoilman vuoksi todella huomattavasti. Eikä veto puudu isommillakaan ahtopaineilla. Tosin vakio ahdin ahtaa sillälailla, ettei kovasta kierrätyksetä ole apua juuri kulkuun. Isompi ahdin olis varmasti järkevämpi kuin tämä isoilla paineilla kikkailu .