Saako ihan udella uteliaisuuttaan että minkä verran tehoa olet saanut mitsulla pihalle, kun laatikot ei ota kerran millään kestääkseenvjbremer kirjoitti: Tossa omassa satkussa vakiopalikoilla, pikkuisen ruuvatulla apc:llä,
suurin osa nykyautoista jää taakse. Kumma juttu ettei laatikot kestä..
Og900 hinta kohdallaan, jorinaa ahtimista
Re: Og900 hinta kohdallaan, jorinaa ahtimista
Saab 900S Combicoupe
Joo uskaltaisin väittää aiemmin luetun ja omien kokemuksien perusteella että se vääntöpiikki ne lootat tappaa (1.6bar, +100Nm 400rpm aikana, isolla vaihteella)
.
Jos hetkellinen kiihtyvyys on kova niin voimatkin on suuret. Tosin enempää en osaa miettiä tapauksessa jos sitä tehoa tulee ylhäällä senkin edestä... kai ne lootat silloinkin porsii.
Pikkumitsu on varmaan kovempi vielä rikkomaan ahtimia kuin esim. isompi mitsu pienemmän kerätessä ahtoja vielä nopeammin.
Jos hetkellinen kiihtyvyys on kova niin voimatkin on suuret. Tosin enempää en osaa miettiä tapauksessa jos sitä tehoa tulee ylhäällä senkin edestä... kai ne lootat silloinkin porsii.
Pikkumitsu on varmaan kovempi vielä rikkomaan ahtimia kuin esim. isompi mitsu pienemmän kerätessä ahtoja vielä nopeammin.
Re: Og900 hinta kohdallaan, jorinaa ahtimista
200hv huonommalla puolella luulisin, mutta vakio IC:llä, ja jäykälläpakinen kirjoitti:Saako ihan udella uteliaisuuttaan että minkä verran tehoa olet saanut mitsulla pihalle, kun laatikot ei ota kerran millään kestääkseenvjbremer kirjoitti: Tossa omassa satkussa vakiopalikoilla, pikkuisen ruuvatulla apc:llä,
suurin osa nykyautoista jää taakse. Kumma juttu ettei laatikot kestä..
wastegatein lisäjousella, aikaansaadaan todella nopea ahtojen nousu, se yhdistettynä idiottiin ratin takana tekee laatikonkestosta melko huonon..
Tällä kertaa laatikko porsi, kun kierrätin kolmosta loppuun ja laitoin nelosta silmään, kytkin ylös kaasua, kilinkolin pangkling plong.
Toisaalta tällä autolla ajettu 320tkm, ja minun tietääkseni vakioloota.
Eihän ne koskaan loputtomiin kestä. Väännöstä toi kuitenkin näköjään meni. Tai rattaiden hampaiden väsymisestä..
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Og900 hinta kohdallaan, jorinaa ahtimista
Mites toi vakio ic nyt liittyy mihinkään ahtojen nousuun?vjbremer kirjoitti: 200hv huonommalla puolella luulisin, mutta vakio IC:llä, ja jäykällä
wastegatein lisäjousella, aikaansaadaan todella nopea ahtojen nousu, se yhdistettynä idiottiin ratin takana tekee laatikonkestosta melko huonon..
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Og900 hinta kohdallaan, jorinaa ahtimista
Pienempi tila täyttää, verraten esim. kaverin vastaavaan missä on kiina-ic. Ahdot nousee paljon hitaammin. Molemmissa mitsun ahdin..Suppari kirjoitti: Mites toi vakio ic nyt liittyy mihinkään ahtojen nousuun?
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Og900 hinta kohdallaan, jorinaa ahtimista
Periaatteessahan se on justiinsa noin,mutta en kyllä ole omissa huomannut mitään tollaista..vjbremer kirjoitti:Pienempi tila täyttää, verraten esim. kaverin vastaavaan missä on kiina-ic. Ahdot nousee paljon hitaammin. Molemmissa mitsun ahdin..Suppari kirjoitti: Mites toi vakio ic nyt liittyy mihinkään ahtojen nousuun?
En ainakaan huomannut eroa ilman cooleria->cooleri.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=11513
Tossakin luetun mukaan nousee ahdot ihan kivasti,vaikka pakosarja pirun pitkä ja ei toi painepuolen tilavuuskaan ole pieni..
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Og900 hinta kohdallaan, jorinaa ahtimista
Toi on hirveän subjektiivinen juttu, väittäisin kuitenkin että kaverin ja minun auton välillä on selvä ero ahtojen nousunopeudessa. Varsinkin kun ei aja kaasu pohjassa..Suppari kirjoitti: Periaatteessahan se on justiinsa noin,mutta en kyllä ole omissa huomannut mitään tollaista..
En ainakaan huomannut eroa ilman cooleria->cooleri.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=11513
Tossakin luetun mukaan nousee ahdot ihan kivasti,vaikka pakosarja pirun pitkä ja ei toi painepuolen tilavuuskaan ole pieni..
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Og900 hinta kohdallaan, jorinaa ahtimista
Näinpä.Sillä toi selviäis että vaihtaa pelkästään jäähdyttimen,kompensois vaan vaan mahdollisen painemuutoksen,ja koittais sitten.vjbremer kirjoitti:Toi on hirveän subjektiivinen juttu, väittäisin kuitenkin että kaverin ja minun auton välillä on selvä ero ahtojen nousunopeudessa. Varsinkin kun ei aja kaasu pohjassa..Suppari kirjoitti: Periaatteessahan se on justiinsa noin,mutta en kyllä ole omissa huomannut mitään tollaista..
En ainakaan huomannut eroa ilman cooleria->cooleri.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=11513
Tossakin luetun mukaan nousee ahdot ihan kivasti,vaikka pakosarja pirun pitkä ja ei toi painepuolen tilavuuskaan ole pieni..
Vaikka ne ahdot nopeammin ehkä vähän nopeammin nouseekin,niin kunnon jäähyllä saa terveempää ilmaa koneelle,ja siten myös tehoa pitäs olla enemmän.Mites se oli 10astetta ja 3hp?Ei voi muistaa.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Huonompi voitelu -> enemmän kitkaa -> enemmän lämpöä -> materiaalin lujuusominaisuudet huononevatSuppari kirjoitti:Ei noi kai voitelun puutteesta hajoa?Frostgrey kirjoitti:Eikös tuo laatikon voitelukin ole parempaa kun on enemmän kierroksia (roiskevoitelu)
Tiedä sitten onko tuolla käytännössä merkitystä, tuskimpa, vaikeaa varmaan lähteä selvittämään.
Saako gurut selvitettyä kartasta miten kauan esim. TE-05:selta menee tietyn tilavuuden paineistamiseen, jos paine on mikä on ja moottorin ottama ilma mitä lie
Voisi tuohon paineiden nousemiseen jotain arvoja saada vai meneekö liian vaikeaksi?
Saab 900S Combicoupe
-
Sukellusvene
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Ainakin itsellä on positiivinen kokemus tuosta keulacoolerista, mikä on jossain kaukoidässä valmistettu.
Ahtojen nousun nopeudessa ei huomaa eroa takapuolituntumalla aikaan ennen cooleria. Mutta kulkupuoli muuttui kylmemmän ahtoilman vuoksi todella huomattavasti. Eikä veto puudu isommillakaan ahtopaineilla. Tosin vakio ahdin ahtaa sillälailla, ettei kovasta kierrätyksetä ole apua juuri kulkuun. Isompi ahdin olis varmasti järkevämpi kuin tämä isoilla paineilla kikkailu
.
Ahtojen nousun nopeudessa ei huomaa eroa takapuolituntumalla aikaan ennen cooleria. Mutta kulkupuoli muuttui kylmemmän ahtoilman vuoksi todella huomattavasti. Eikä veto puudu isommillakaan ahtopaineilla. Tosin vakio ahdin ahtaa sillälailla, ettei kovasta kierrätyksetä ole apua juuri kulkuun. Isompi ahdin olis varmasti järkevämpi kuin tämä isoilla paineilla kikkailu
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)