Tommonen vanha kunnon tuplis tuli sitten hankittua. Ja tuoreella leimalla jopa. Noita ei ihan joka päivä näe liikenteessä täälläpäin. Nyt vain toivotaan ettei tule huolia ja että tuplis palvelee pitkään.
On hienoa olla saabisti! Poistakaa tämä aihe jos se on mielestänne turha
ei ole turha aihe, onnittelut! hassua, aamupäivällä just mietin, kun olin nähnyt sun ostoilmoituksen, että vihjaisisinko tuosta punaisesta tupliksesta sulle kun arvasin että sen sais varmasti tingattua sun toivomaan hintahaarukkaan (kun kerran oli liikkeessä myynnissä).
hienoa että kävit pelastamassa, 82 vuoden malli alkaa olemaan jo keräilykamaa. pestynä tuo on varmaan hieno!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Kiitos kiitos. Tätä olisi tarkoitus pitää hyvässä kunnossa ja sitten kun en enää itse kykene siihen myydä tai lahjoittaa se eteenpäin niin että se säästyisi paalilta.
Jospa nyt sitten kävisi pesemässä ja laittais sitten hienommat kuvat tänne
Aaviita kirjoitti:Hiano tuplis. Tietääkös kukaan sanoa noista ilmareikien ympärillä olevista koristelistoista, mistä vuosimallista lähtien niitä ei enää ole?
83 ei enää ole
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Onnittelut hienosta hankinnasta. Tupliksia on kiva ajaa ja rassata. Mulla on ollut jo yli 20 vuotta -83 tuplis jokapäiväisessä ajossa. Aikoinaan päätin ajaa kunnes leviää, ja vielä liikkuu aika vähällä laitolla.
Siistiltä peliltä näyttää noi nopeesti katsottuna kuvista. Maalipinta on tosin vaan haalistunut. Hyvä keino saada auton väri takas on hakee biltemasta colorcleaner purkki ja joku hyvä perusvaha. Peset ensin auton vaikka käsin, sitten hankaat cleanerilla värin uuteen loistoon ja pari kerrosta päälle vahaa. Menee aikaa ehkä sen 4-6 tuntia, mutta maalipinta näyttää todella hyvältä sen jälkeen. Poistaa pienet hapettumat ja muut naarmut pinnasta. Mikä parasta, maksaa vajaat 20 euroa. No töitä saa tehdä kyllä jonkun verran mutta kyllä kannattaa. Vahattu auto on paljon helpompi pitää puhtaanakin. Jos haluaa päästä vähän helpommalla niin biltemasta saa 17 eurolla kiillotuskoneen jolla saa tehtyä nopeammin.
ihan ekana kokeilisin haalistuneeseen maalipintaan normaalia autovahaa. sekin voi jo tehdä ihmeitä, ja sen levittämiseen ei juurikaan ponnisteluja tarvita. tai enhän minä noita vahoja tunne, mutta autoglymin punaista olen käyttänyt ja sillä lähtee kyllä kevyet haalistumatkin, vaikkakin sama valmistaja tarjoaa erikseen myös hiontavahaa.
Tuo glymin punainen menee vielä käsin. Itse asiassa tuo vaha ei ole puhdistusvaha vaan puhdistava vaha joka on parhaimmillaan ku käytetään sitä glymin nestemäistä vahaa. Tuo hiovavaha josta "puhuit" on taas enemmän koneelliseen käyttöön ja niitä ei kannata kokeilla käsin. Tai no jos haluat paikat kipeäksi niin siitä vaan
Itte tein viimeksi ja ensimmäistä kertaa satkun vahauksen niin, että ihan ensiksi ajoin Erottajan Nesteelle (Rovaniemellä, ei Helsingissä vaikka sieltä taitaa löytyä kanssa, en ole varma) ja käytin auton talvipesussa. Tuo pesu on siitä källi, että tuo Saken baarin pehmoharjakone pesee ensin ilman harjoja ja perään harjojen kanssa.
Sieltä sitten pörryyttelin setän tallille ja kuivailin autoa. Itte myllytyksen tein Lahegan Moment "joku" ku numeroa en muista. Vaha oli kuiten hiovavaha. Tuon jälkeen vedin käsin Glymin punaisen puhdistavan vahan ja sen päälle vielä sen nestemäisen vahan.