Tuplis tuli pihalle

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
andrelinoge
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
Paikkakunta: Espoo

Tuplis tuli pihalle

Viesti Kirjoittaja andrelinoge »

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1059902

Tommonen vanha kunnon tuplis tuli sitten hankittua. Ja tuoreella leimalla jopa. Noita ei ihan joka päivä näe liikenteessä täälläpäin. Nyt vain toivotaan ettei tule huolia ja että tuplis palvelee pitkään.

On hienoa olla saabisti! Poistakaa tämä aihe jos se on mielestänne turha :)
#2792
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ei ole turha aihe, onnittelut! hassua, aamupäivällä just mietin, kun olin nähnyt sun ostoilmoituksen, että vihjaisisinko tuosta punaisesta tupliksesta sulle kun arvasin että sen sais varmasti tingattua sun toivomaan hintahaarukkaan (kun kerran oli liikkeessä myynnissä).

hienoa että kävit pelastamassa, 82 vuoden malli alkaa olemaan jo keräilykamaa. pestynä tuo on varmaan hieno!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
andrelinoge
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja andrelinoge »

Kiitos kiitos. Tätä olisi tarkoitus pitää hyvässä kunnossa ja sitten kun en enää itse kykene siihen myydä tai lahjoittaa se eteenpäin niin että se säästyisi paalilta.

Jospa nyt sitten kävisi pesemässä ja laittais sitten hienommat kuvat tänne ;)
#2792
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Hiano tuplis. Tietääkös kukaan sanoa noista ilmareikien ympärillä olevista koristelistoista, mistä vuosimallista lähtien niitä ei enää ole?
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Aaviita kirjoitti:Hiano tuplis. Tietääkös kukaan sanoa noista ilmareikien ympärillä olevista koristelistoista, mistä vuosimallista lähtien niitä ei enää ole?
83 ei enää ole
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

No niin, sieltähän se vastaus tuli asiantuntijalta. Kiitos.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Hienoa! Kasikakkosia ei tosiaan enää paljon näe. Vanhalla maskilla ja uudella tekniikalla.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Tupakki muoveista ja kapealistaisista puskureista propsit.Kelpais mullekkin.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
jara
"Viggen"
Viestit: 651
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37

Viesti Kirjoittaja jara »

Lupsakan näköinen peli!!

Kiva omistaa tuplis....
Kukko-99
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 18:13
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Kukko-99 »

Onnittelut hienosta hankinnasta. Tupliksia on kiva ajaa ja rassata. Mulla on ollut jo yli 20 vuotta -83 tuplis jokapäiväisessä ajossa. Aikoinaan päätin ajaa kunnes leviää, ja vielä liikkuu aika vähällä laitolla.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5866
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

Siistiltä peliltä näyttää noi nopeesti katsottuna kuvista. Maalipinta on tosin vaan haalistunut. Hyvä keino saada auton väri takas on hakee biltemasta colorcleaner purkki ja joku hyvä perusvaha. Peset ensin auton vaikka käsin, sitten hankaat cleanerilla värin uuteen loistoon ja pari kerrosta päälle vahaa. Menee aikaa ehkä sen 4-6 tuntia, mutta maalipinta näyttää todella hyvältä sen jälkeen. Poistaa pienet hapettumat ja muut naarmut pinnasta. Mikä parasta, maksaa vajaat 20 euroa. No töitä saa tehdä kyllä jonkun verran mutta kyllä kannattaa. Vahattu auto on paljon helpompi pitää puhtaanakin. Jos haluaa päästä vähän helpommalla niin biltemasta saa 17 eurolla kiillotuskoneen jolla saa tehtyä nopeammin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ihan ekana kokeilisin haalistuneeseen maalipintaan normaalia autovahaa. sekin voi jo tehdä ihmeitä, ja sen levittämiseen ei juurikaan ponnisteluja tarvita. tai enhän minä noita vahoja tunne, mutta autoglymin punaista olen käyttänyt ja sillä lähtee kyllä kevyet haalistumatkin, vaikkakin sama valmistaja tarjoaa erikseen myös hiontavahaa.

http://tinyurl.com/y8lfhm
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Tuo glymin punainen menee vielä käsin. Itse asiassa tuo vaha ei ole puhdistusvaha vaan puhdistava vaha joka on parhaimmillaan ku käytetään sitä glymin nestemäistä vahaa. Tuo hiovavaha josta "puhuit" on taas enemmän koneelliseen käyttöön ja niitä ei kannata kokeilla käsin. Tai no jos haluat paikat kipeäksi niin siitä vaan :lol:

Itte tein viimeksi ja ensimmäistä kertaa satkun vahauksen niin, että ihan ensiksi ajoin Erottajan Nesteelle (Rovaniemellä, ei Helsingissä vaikka sieltä taitaa löytyä kanssa, en ole varma) ja käytin auton talvipesussa. Tuo pesu on siitä källi, että tuo Saken baarin pehmoharjakone pesee ensin ilman harjoja ja perään harjojen kanssa.

Sieltä sitten pörryyttelin setän tallille ja kuivailin autoa. Itte myllytyksen tein Lahegan Moment "joku" ku numeroa en muista. Vaha oli kuiten hiovavaha. Tuon jälkeen vedin käsin Glymin punaisen puhdistavan vahan ja sen päälle vielä sen nestemäisen vahan.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Katos vaan..

Pisti heti silmään miten paljon pieniä eroja -82:n ja 83:n välillä on! Nopeasti katsottuna:

- maski
- puskurit
- öljyntäyttö kopassa
- erinäköinen keskikonsoli
- ilmanpoistoaukkojen kehykset
- tankin korkki
- käsijarrukahva

Sulla taloudellisuusmittarikin laudan päällä..? Vähän että kadettaa.. :D
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Tri-Lo kirjoitti:Katos vaan..

Pisti heti silmään miten paljon pieniä eroja -82:n ja 83:n välillä on! Nopeasti katsottuna:

- maski
- puskurit
- öljyntäyttö kopassa
- erinäköinen keskikonsoli
- ilmanpoistoaukkojen kehykset
- tankin korkki
- käsijarrukahva

Sulla taloudellisuusmittarikin laudan päällä..? Vähän että kadettaa.. :D
Eikös keskikonsoli vaihtunut vasta ysikymppiin, vai miten? Yksi mikä ei kuvissa näy, niin kasikolmosessa on kierroslukumittari.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Vastaa Viestiin