Irtonaisen käytetyn katalysaattorin säilytys..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Irtonaisen käytetyn katalysaattorin säilytys..

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Miten säilytetään että pysyy kunnossa ?? Ja haihtuuko tulppaamatta jotain kaasuja yms...
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Irtonaisen käytetyn katalysaattorin säilytys..

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

900 I 16 Kat kirjoitti:Miten säilytetään että pysyy kunnossa ?? Ja haihtuuko tulppaamatta jotain kaasuja yms...

Tarviiko tuo mitään ihmeempää säilytystä.
Mulla oli tallin lattialla pari vuotta irtaallaan vanha katti ja kun ruuvattiin
kiinni nykyiseen, niin ei ainakaan päästöissä ollut mitään valittamista.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

säilytys

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Ei se mitään ihmeitä tarvii.

Samalla lailla säilytetään kuin muutakin rautaa taikka pakpputken äänen voimentimia. Eli kosteudelta suojassa.

Ei siitä ainakaan mitään toimintaa huonotavia kaasuja haihdu. Ei siellä oo sisällä sellasia. Se ei siis toimi sinisellä sanulla kuten porakone.

Tietysti voihan sen kääriä muoviin taikka tulpata jos sitä nyt vaikka olohuoneessa säilyttää.
SAAB
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

säilytä silleen ettei pääse kolahtamaan tai tippumaan, niin keraaminen sisusta pysyy ehjänä.

ja tietty vois saivarrella, että ei mitään jalompaa metallia lähelle, ettei ala kemiallinen reaktio :lol:
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Tuossa keväällä olisi tarkoitus purkaa 16 tappinen satku, jossa on hyväkuntoinen katalysaattori..Jos saan tallipaikan tuosta intiaanikylästä :wink: :wink:
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24633
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ihan kysyn paljonko katti kestää? itsellä 370tkm. kannattaako vaihtaa "huvin " vuoksi?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:ihan kysyn paljonko katti kestää? itsellä 370tkm. kannattaako vaihtaa "huvin " vuoksi?
Mulla taulussa 385 tkm...Katti toimii mutta saanut pahoja osumia.....
Ilmeisesti alkuperäinen on..
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5874
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

Ei mun mielestä kannata alkaa toimivaa kattia vaihtamaan. Mitä se hyödyttää että laitat jonkun paskan tarvikekatin sinne tilalle joka hajoo muutaman vuoden päästä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24633
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hmm.se on tosi kait... noh ajellaan tuolla kerta menee rimoja hipoen päästöistäkin läpi vielä!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

ihmeen kauan noi orkkiskatit tosiaan kestää, monessa uudemmassa autossa kuulemma menee nopeammin. ovat vissiin oppineet tekemään tarpeeksi huonoja kokemuksen myötä.
Olen ymmärtänyt, jotta on keraamisia ja sit jotain platinalla pinnoitettuja lankakennoja, liekö totta. Näytti minusta toi 900 orkkis lankakontruktiolta kun sinne kurkin, liekö se syy kun aina vaan kestää, vaikka osumaakin saa ja putkessa jyrähtelee.
Vaipat niissä on jotain tulenkestävää ,ei mee miksikään, pultit vaan haihtuu olemattomiin ja samoin se katin yläpuolinen säteilysuoja. Pujotin sinne muuten jotain 0.5 mm alumiinilevyä tilalle ettei pohja pala.
Eli jalompaa saa tosiaan hakea, oikea säilytyspaikka siten on perustellusti olkkarin piirongin päällä mamman kukkien vieressä, siitä saa mammaltakin erityiskiitokset. :lol: :lol:
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Eihän sitä ole mitään syytä vaihtaa niin kauan kun toimii tarpeeksi hyvin, ja senhän näet päästömittauksessa katsastuksessa. Edellisessä 440tkm ajetussa -91 CD:ssä huomasin että inssi joutui sitä lämmittämään kierroksilla aika kauan ennen kuin päästöt laski tarpeeksi alas.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Tri-Lo kirjoitti:Eihän sitä ole mitään syytä vaihtaa niin kauan kun toimii tarpeeksi hyvin, ja senhän näet päästömittauksessa katsastuksessa. Edellisessä 440tkm ajetussa -91 CD:ssä huomasin että inssi joutui sitä lämmittämään kierroksilla aika kauan ennen kuin päästöt laski tarpeeksi alas.
Ei ole tarkoitus vaihtaa vaan jättää tulevaisuuden varalle....Jos sitä joskus vaikkapa tarvitsisi...
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

900 I 16 Kat kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:Eihän sitä ole mitään syytä vaihtaa niin kauan kun toimii tarpeeksi hyvin, ja senhän näet päästömittauksessa katsastuksessa. Edellisessä 440tkm ajetussa -91 CD:ssä huomasin että inssi joutui sitä lämmittämään kierroksilla aika kauan ennen kuin päästöt laski tarpeeksi alas.
Ei ole tarkoitus vaihtaa vaan jättää tulevaisuuden varalle....Jos sitä joskus vaikkapa tarvitsisi...
Tais olla toi Tri-lon vastaus nalleoluelle
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Vastaa Viestiin