Irtonaisen käytetyn katalysaattorin säilytys..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Irtonaisen käytetyn katalysaattorin säilytys..
Miten säilytetään että pysyy kunnossa ?? Ja haihtuuko tulppaamatta jotain kaasuja yms...
Re: Irtonaisen käytetyn katalysaattorin säilytys..
900 I 16 Kat kirjoitti:Miten säilytetään että pysyy kunnossa ?? Ja haihtuuko tulppaamatta jotain kaasuja yms...
Tarviiko tuo mitään ihmeempää säilytystä.
Mulla oli tallin lattialla pari vuotta irtaallaan vanha katti ja kun ruuvattiin
kiinni nykyiseen, niin ei ainakaan päästöissä ollut mitään valittamista.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
säilytys
Ei se mitään ihmeitä tarvii.
Samalla lailla säilytetään kuin muutakin rautaa taikka pakpputken äänen voimentimia. Eli kosteudelta suojassa.
Ei siitä ainakaan mitään toimintaa huonotavia kaasuja haihdu. Ei siellä oo sisällä sellasia. Se ei siis toimi sinisellä sanulla kuten porakone.
Tietysti voihan sen kääriä muoviin taikka tulpata jos sitä nyt vaikka olohuoneessa säilyttää.
Samalla lailla säilytetään kuin muutakin rautaa taikka pakpputken äänen voimentimia. Eli kosteudelta suojassa.
Ei siitä ainakaan mitään toimintaa huonotavia kaasuja haihdu. Ei siellä oo sisällä sellasia. Se ei siis toimi sinisellä sanulla kuten porakone.
Tietysti voihan sen kääriä muoviin taikka tulpata jos sitä nyt vaikka olohuoneessa säilyttää.
SAAB
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Ei mun mielestä kannata alkaa toimivaa kattia vaihtamaan. Mitä se hyödyttää että laitat jonkun paskan tarvikekatin sinne tilalle joka hajoo muutaman vuoden päästä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
ihmeen kauan noi orkkiskatit tosiaan kestää, monessa uudemmassa autossa kuulemma menee nopeammin. ovat vissiin oppineet tekemään tarpeeksi huonoja kokemuksen myötä.
Olen ymmärtänyt, jotta on keraamisia ja sit jotain platinalla pinnoitettuja lankakennoja, liekö totta. Näytti minusta toi 900 orkkis lankakontruktiolta kun sinne kurkin, liekö se syy kun aina vaan kestää, vaikka osumaakin saa ja putkessa jyrähtelee.
Vaipat niissä on jotain tulenkestävää ,ei mee miksikään, pultit vaan haihtuu olemattomiin ja samoin se katin yläpuolinen säteilysuoja. Pujotin sinne muuten jotain 0.5 mm alumiinilevyä tilalle ettei pohja pala.
Eli jalompaa saa tosiaan hakea, oikea säilytyspaikka siten on perustellusti olkkarin piirongin päällä mamman kukkien vieressä, siitä saa mammaltakin erityiskiitokset.

Olen ymmärtänyt, jotta on keraamisia ja sit jotain platinalla pinnoitettuja lankakennoja, liekö totta. Näytti minusta toi 900 orkkis lankakontruktiolta kun sinne kurkin, liekö se syy kun aina vaan kestää, vaikka osumaakin saa ja putkessa jyrähtelee.
Vaipat niissä on jotain tulenkestävää ,ei mee miksikään, pultit vaan haihtuu olemattomiin ja samoin se katin yläpuolinen säteilysuoja. Pujotin sinne muuten jotain 0.5 mm alumiinilevyä tilalle ettei pohja pala.
Eli jalompaa saa tosiaan hakea, oikea säilytyspaikka siten on perustellusti olkkarin piirongin päällä mamman kukkien vieressä, siitä saa mammaltakin erityiskiitokset.


900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Ei ole tarkoitus vaihtaa vaan jättää tulevaisuuden varalle....Jos sitä joskus vaikkapa tarvitsisi...Tri-Lo kirjoitti:Eihän sitä ole mitään syytä vaihtaa niin kauan kun toimii tarpeeksi hyvin, ja senhän näet päästömittauksessa katsastuksessa. Edellisessä 440tkm ajetussa -91 CD:ssä huomasin että inssi joutui sitä lämmittämään kierroksilla aika kauan ennen kuin päästöt laski tarpeeksi alas.
Tais olla toi Tri-lon vastaus nalleoluelle900 I 16 Kat kirjoitti:Ei ole tarkoitus vaihtaa vaan jättää tulevaisuuden varalle....Jos sitä joskus vaikkapa tarvitsisi...Tri-Lo kirjoitti:Eihän sitä ole mitään syytä vaihtaa niin kauan kun toimii tarpeeksi hyvin, ja senhän näet päästömittauksessa katsastuksessa. Edellisessä 440tkm ajetussa -91 CD:ssä huomasin että inssi joutui sitä lämmittämään kierroksilla aika kauan ennen kuin päästöt laski tarpeeksi alas.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06