oudot iskarit takana satkussa
oudot iskarit takana satkussa
uudet talvi gummit kun vaihdatuttamassa tuohon uuteen satkuun kävin niin pääsin pyöränkoteloihin ekaa kertaa kurkkimaa.
takana olivat kovin oudot iskarit, keltavalkoiset malliltaan upside down, ovat todella jämäkät vieläkin vaikka olivat ulkoa jo aika rupuisen näköiset. mitkähän iskarit mahtavat olla? pölysuojakin oli iskarin "akselin" päällä suojana..
takana olivat kovin oudot iskarit, keltavalkoiset malliltaan upside down, ovat todella jämäkät vieläkin vaikka olivat ulkoa jo aika rupuisen näköiset. mitkähän iskarit mahtavat olla? pölysuojakin oli iskarin "akselin" päällä suojana..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Bilteman iskarit = KYBin iskarit ja ainakaan kelkka ja moottoripyöräpuolella ne on olleet hyviä iskareita. Voittihan Bilteman ruostesuojaaine testinkin eilisessä TMssä ! 

----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Sanoisinpa että tuolleen ei voi yleistää. Biltema on ostanut useilta eri tehtailta iskareita (monroe, kyb, bilstein, LIP etc...) riippuen erästä ja automerkistä. Eli tuurilla on saanut samat iskarit kuin tarvikkeestakin.toms kirjoitti:Bilteman iskarit = KYBin iskarit
Mulle on sattunut sekä hyviä että huonoja. Noita iskari valmistajia on kuitenkin maalimassa kohtuu vähän. Sama juttu on esim. pyörän laakereiden kanssa tuolla Biltemassa, paketin kun aukasee niin siellä on ihan merkki laakerit (yleensä) eikä ne ole sen paremilla/huonommilla toleransseille tehty kuin tarvike laakeritkaan. Japanilaisiin saattaa olla ihan orkkis laakereitakin noissa bilteman laatikoissa. Eli tapaus kohtaista tuuria (lottoa).
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Markkeerasinkin vain Saabin iskareita. Aikoinaan Biltemalla oli 3 eri tyyppiä Saabiin. Öljy , puolikaasu ja täyskaasu ja KYBillä oli samoiten sininen, punainen ja valkoinen vastaavat tyypi ja kaikissa isoissa paffilaatikoissa missä iskarit tuli Biltemalle niin luki Kyayba -Japan että ennen , huom , ennen oli Saabin kohdalla Biltemalla näin. Nykyään en tiiä varmaksi ja en Biltemaa / KYBiä autoon laita ja muut kulkuneuvomerkit autojen kohdalla ei kiinnosta 

----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
no tuommoiset biltemathan siellä on, muistin sitten vain väärin että ne olisivat "normaalisti" päin...
varmaan alkavat olemaan jo 10v ikäiset ja silti ovat jäykemmät kuin kybin super shock vai mitkähän nyt edessä olivatkaan, eli koko ajan mennään perä vierellä uusillakin kumeilla eikä saabimaista puskemista ole lainkaan..
varmaan alkavat olemaan jo 10v ikäiset ja silti ovat jäykemmät kuin kybin super shock vai mitkähän nyt edessä olivatkaan, eli koko ajan mennään perä vierellä uusillakin kumeilla eikä saabimaista puskemista ole lainkaan..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Itsellä oli takavuosina -82 turbossa takana Bilsteinin keltaiset ylösalaisin olevat. Olivatten jo vuosien saatossa menneet sutkuiksi ja tilalle heitin kaverin purkuautosta kynäjousi vahvisteiset olisko ollut Monroet. Perä oli jäykkä kuin kivireki eikä mitenkään erityisen mielyttävä ajaa. Siinä vaiheessa upotin iskarit naapurin kyntöpeltoon, kun toinen tunki läpi yläpään kiinnityksestään. Muuten ei olisi mokoma ratkeaminen harmittanut, mutta juuri oli tehty viikkokaupalla ruostekorjausta pitkin autoa, ja ekalla reissulla pitemmälle kävi tuo onneton tapaus. Korjasin työmaalla palkin sellaisella raudankappaleella, että kun autosta ei muuta ole jäljellä, niin se korjauspala löytyy vielä romujen keskeltä. Opetus: Vanhaan happamaan lullaan on turha laittaa kakkosnelosia iskareiksi, ennen kuin paikat on kunnossa.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Perskeles, nuo on ne rallimallin iskarit mitä oli 15 vuotta sitten Biltemalla myynnissä! On jetit ja tanut ei kai mitään huonojakaan. Mulla oli sellaiset yhdessä ralli-saabissa minkä ostin vain ja ainoastaan imusarjan takia. Iskarit on tallessa vintillä.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147