oudot iskarit takana satkussa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

oudot iskarit takana satkussa

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

uudet talvi gummit kun vaihdatuttamassa tuohon uuteen satkuun kävin niin pääsin pyöränkoteloihin ekaa kertaa kurkkimaa.
takana olivat kovin oudot iskarit, keltavalkoiset malliltaan upside down, ovat todella jämäkät vieläkin vaikka olivat ulkoa jo aika rupuisen näköiset. mitkähän iskarit mahtavat olla? pölysuojakin oli iskarin "akselin" päällä suojana..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Oisko peräti konit??? Villi veikkaus vain.
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

koni ja öhlins tuli minullekin mieleen.
ja se bilteman sarja, mutta muistelisin että siinä olisi ihan oikeinpäin olevat iskarit... :?:
tuo siinä eniten ihmetyttää kun ovat oikein UpsideDown, paljon pienempi jousittamaton massa....
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

Biltema. Ja jäykät iskarit ei voi olla ees samassa lauseessa, ei ainakaan ne
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Minun 900Aerossa oli tuollaiset aika hyvin kuvausta vastaavat Bilteman pumput:
Kuva

Eski
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Bilteman iskarit = KYBin iskarit ja ainakaan kelkka ja moottoripyöräpuolella ne on olleet hyviä iskareita. Voittihan Bilteman ruostesuojaaine testinkin eilisessä TMssä ! :wink:
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

toms kirjoitti:Bilteman iskarit = KYBin iskarit
Sanoisinpa että tuolleen ei voi yleistää. Biltema on ostanut useilta eri tehtailta iskareita (monroe, kyb, bilstein, LIP etc...) riippuen erästä ja automerkistä. Eli tuurilla on saanut samat iskarit kuin tarvikkeestakin.

Mulle on sattunut sekä hyviä että huonoja. Noita iskari valmistajia on kuitenkin maalimassa kohtuu vähän. Sama juttu on esim. pyörän laakereiden kanssa tuolla Biltemassa, paketin kun aukasee niin siellä on ihan merkki laakerit (yleensä) eikä ne ole sen paremilla/huonommilla toleransseille tehty kuin tarvike laakeritkaan. Japanilaisiin saattaa olla ihan orkkis laakereitakin noissa bilteman laatikoissa. Eli tapaus kohtaista tuuria (lottoa).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Markkeerasinkin vain Saabin iskareita. Aikoinaan Biltemalla oli 3 eri tyyppiä Saabiin. Öljy , puolikaasu ja täyskaasu ja KYBillä oli samoiten sininen, punainen ja valkoinen vastaavat tyypi ja kaikissa isoissa paffilaatikoissa missä iskarit tuli Biltemalle niin luki Kyayba -Japan että ennen , huom , ennen oli Saabin kohdalla Biltemalla näin. Nykyään en tiiä varmaksi ja en Biltemaa / KYBiä autoon laita ja muut kulkuneuvomerkit autojen kohdalla ei kiinnosta :wink:
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Ihan periaatteesta en laita mitään pilateeman osia autooni.Työkalut ko:putkassa voi olla ihan hyviä,sitä en kiellä.
Ei ole mitään järkeä tilata esim.iskarit kun ei tiedä etukäteen minkä merkkiset sieltä posti kantaa..
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

no tuommoiset biltemathan siellä on, muistin sitten vain väärin että ne olisivat "normaalisti" päin...
varmaan alkavat olemaan jo 10v ikäiset ja silti ovat jäykemmät kuin kybin super shock vai mitkähän nyt edessä olivatkaan, eli koko ajan mennään perä vierellä uusillakin kumeilla eikä saabimaista puskemista ole lainkaan..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

Itsellä oli takavuosina -82 turbossa takana Bilsteinin keltaiset ylösalaisin olevat. Olivatten jo vuosien saatossa menneet sutkuiksi ja tilalle heitin kaverin purkuautosta kynäjousi vahvisteiset olisko ollut Monroet. Perä oli jäykkä kuin kivireki eikä mitenkään erityisen mielyttävä ajaa. Siinä vaiheessa upotin iskarit naapurin kyntöpeltoon, kun toinen tunki läpi yläpään kiinnityksestään. Muuten ei olisi mokoma ratkeaminen harmittanut, mutta juuri oli tehty viikkokaupalla ruostekorjausta pitkin autoa, ja ekalla reissulla pitemmälle kävi tuo onneton tapaus. Korjasin työmaalla palkin sellaisella raudankappaleella, että kun autosta ei muuta ole jäljellä, niin se korjauspala löytyy vielä romujen keskeltä. Opetus: Vanhaan happamaan lullaan on turha laittaa kakkosnelosia iskareiksi, ennen kuin paikat on kunnossa.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Perskeles, nuo on ne rallimallin iskarit mitä oli 15 vuotta sitten Biltemalla myynnissä! On jetit ja tanut ei kai mitään huonojakaan. Mulla oli sellaiset yhdessä ralli-saabissa minkä ostin vain ja ainoastaan imusarjan takia. Iskarit on tallessa vintillä.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

no eivät kai mitkään täysin sudet ole kun vieläkin 15v jälkeen pelaavat :)
taisi olla bilteman laatu kyllä ennen parempi, nykyään aika paljon kaikkea krääsää...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin