
900i 2.1 16v -92 happi koholla
Kyllä tuota happiarvoa ei lambda anturin vikaantuminen nosta. Joten lambda arvo koholla ei tarkoita automaattisesti anturia. Lambda arvo muuttuu happiarvon mukana. Onhan poistettu se mahdollisuus että mittaletku oli riittävän syvälle putkeen työnnettynä.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Lambda antaa (mielestäni tuolle lambda-arvollelle ihan oikein) vaihtelevaa n. 150 mV:n jännitettä. Pitäisi jotenkin rikastaa vissiin seosta, että näkisi paremmin toimintaa...900i kirjoitti:Kyllä tuota happiarvoa ei lambda anturin vikaantuminen nosta. Joten lambda arvo koholla ei tarkoita automaattisesti anturia. Lambda arvo muuttuu happiarvon mukana. Onhan poistettu se mahdollisuus että mittaletku oli riittävän syvälle putkeen työnnettynä.
Jos päästän imm:n irti on käynti melko hankalaa. "Kutittelemalla" kestää käynnissä. "Immua" en ole mitenkään mittaillut, mutta toiminta (tai oikeastaan toimimattomuus ilman sitä) viittaa, että olisi ok.
Voiko seoksen laihuus johtua alhaisesta polttoaineen paineesta?
...tarkistin taas ilmavuodot putkesta ja imusarjasta...grrr...

-kun itse tekee, niin saa mitä tulee-
No mitenkäspaljon se lambda-arvo sitten vaihtelee, jos se näyttää 150mV?
Sen pitäisi siis rullata tasaisesti noin 0,2-0,8V:n välillä (taajuus parikertaa sekunnissa).
IMM taitaa olla kunnossa, kun on kokeiltu osat ristiin toisesta autosta.
Mutta jos ei lambda kelpaa viaksi, niin mittaa seuraavaksi lämpötilan valvonta-anturin toiminta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 87&start=4
Eihän jarrutehostin vaan vuoda?
Tottakai pa-suodatin voi olla myös tukossa, pa-säädin rikki.
Onko pa-säätimelle menevä alipaineletku kiinni ja ehjä?
Sen pitäisi siis rullata tasaisesti noin 0,2-0,8V:n välillä (taajuus parikertaa sekunnissa).
IMM taitaa olla kunnossa, kun on kokeiltu osat ristiin toisesta autosta.
Mutta jos ei lambda kelpaa viaksi, niin mittaa seuraavaksi lämpötilan valvonta-anturin toiminta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 87&start=4
Eihän jarrutehostin vaan vuoda?
Tottakai pa-suodatin voi olla myös tukossa, pa-säädin rikki.
Onko pa-säätimelle menevä alipaineletku kiinni ja ehjä?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Taisi olla kuitenkin kypsä se lambda. Alkuun se näytti 150 mV:n lukemia, mutta alta puolen minuutin jämähti 592 mV:iin. Vaihdoin. Nyt rullailee jännitteet nätisti. Happi edelleen kohollaOG900 kirjoitti:No mitenkäspaljon se lambda-arvo sitten vaihtelee, jos se näyttää 150mV?
Sen pitäisi siis rullata tasaisesti noin 0,2-0,8V:n välillä (taajuus parikertaa sekunnissa).

Ohkaisista alipaineletkuista osa oli melko "rapean" oloisia. Poikkesin hakemassa Etolasta "varaosia" ja vaihtelin kaikki. Lisäksi putsailin kaikki liittimet (taas) ja vaihdoin tulpat. Nyt ei nyi enää niin paljon ja tehoja tuntuu olevan taas mukavammin. Joku letku varmaan vuosi kuitenkin vähän. Hiilisäiliön venttiili hakkaa koko ajan, mutta niin sen kai kuuluukin...OG900 kirjoitti:
Eihän jarrutehostin vaan vuoda?
Tottakai pa-suodatin voi olla myös tukossa, pa-säädin rikki.
Onko pa-säätimelle menevä alipaineletku kiinni ja ehjä?
Jarrutehostin ja ohjaamon ilmanvaihdoin alipainevehkeet ovat tiiviit.
Päästöt edelleen hapen osalta koholla. PRKL!
Pääsenkö jollain yksinkertaisella vippaskonstille tarkistamaan sen paineensäätimen toiminnan? Polttoainesuodatin menee tänään vaihtoon.
Kiitos vinkistä. Tarkistan tämänkin.OG900 kirjoitti: Mutta jos ei lambda kelpaa viaksi, niin mittaa seuraavaksi lämpötilan valvonta-anturin toiminta:
-kun itse tekee, niin saa mitä tulee-
PA-suotimen vaihdossa kannattaa ottaa sulake bensapumpulta irti ja starttailla muutaman kerran.
Näin saat enimmät paineet pois, jottei bensaa roisku hirveästi kun avaat suodattimen liittimet..
Säätimen testailuun löytyi tämmöinen ohje
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=37070
Näin saat enimmät paineet pois, jottei bensaa roisku hirveästi kun avaat suodattimen liittimet..
Säätimen testailuun löytyi tämmöinen ohje
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=37070
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Onhan ECU nollattu lambdan vaihdon jälkeen? Eli akunkenkä irti puoleksi tunniksi. Sitä odotellessa voi vielä tarkistaa sulakkeen nro.1 (lambdan esilämmitys).
Tämä alkaa mennä mystiseksi
Vikakoodeja vois tietty kanssa yrittää lukea. Vai palaako CE-valo vielä?
Tämä alkaa mennä mystiseksi

Vikakoodeja vois tietty kanssa yrittää lukea. Vai palaako CE-valo vielä?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.