Top 9 reasons to still drive a C900 turbo hatch.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Top 9 reasons to still drive a C900 turbo hatch.

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

9. It's beyond fashion.
8. You can put a motorcycle in it.
7. It's officially a classic car.
6. Your accountant will respect you
5. It will cost less than a watch advertised in any of the weekend newspaper magazines.
4. After 250,000 kms it's only just starting to feel run-in
3. You can still get the parts
2. It makes BMWs from the era look frumpy
1. It'll cost you around 1.5% of a Porsche GT3.

-----------------------

Love it.
Yup. 8)
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Ihan hyviä asioita, mutta meitsi ajaa siks saabilla ku soon saab. Ei siihen sen kummempaa tarvita. Mukava ajaa autolla, jossa on ajamisen meininkiä. Vähä räminää ja säpinää. Meni kyl ehkä vähä offiks..
VW transporter 2.5tdi vm.99
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Erityisesti kohta kaksi koskettaa sielua, vaikka tällä hetkellä ei OG900:sta olekaan, eli että se on klassikko vuosimallista riippumatta, ja sellaiseksi syntynyt omaperäisyydessään.

Toisin kuin esimerkiksi mikä tahansa "bimmeri", joka jo kaksi vuotta vanhana saa kuljettajansa näyttämään Viipurilaiselta Wannabii Maffioosolta :lol:
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

7. It's officially a classic car.
Tätä asemaa ei ole mielestäni vielä suomessa saanut. Taitaa olla liika yleinen ja kansanautoksi mielletty ollakseen klassikko. No, aika korjaa tilannetta kokoajan. Tiedä sitten, että onko se hyvä vai huono asia...
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

No klassinen kansanauto ainakin 8)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Naulan kantaan!
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

JuHem kirjoitti:
7. It's officially a classic car.
Tätä asemaa ei ole mielestäni vielä suomessa saanut. Taitaa olla liika yleinen ja kansanautoksi mielletty ollakseen klassikko.
Ihan totta, samaa ajattelin itsekin. :idea:
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Tri-Lo kirjoitti:
JuHem kirjoitti:
7. It's officially a classic car.
Tätä asemaa ei ole mielestäni vielä suomessa saanut. Taitaa olla liika yleinen ja kansanautoksi mielletty ollakseen klassikko.
Ihan totta, samaa ajattelin itsekin. :idea:
potee samaa tautia kun kajakki vielä 10v. sitten. tulevaisuudessa tulee nauttimaan samasta karismasta mitä kajakissa aletaan nyt näkemään. 20-30v. päästä Saab 99-900 mallit ovat legendoja joita vanhat sukupolvet tulevat haikeana muistelemaan, meillä on vieläkin mahdollisuus elää autoilun kulta-aikaa!

tokaisin omaksenikin yllätyksekseni tässä toiselle sairastuneelle että 99-900 sukupolven poistuminen katukuvasta tuntuu yhtä epätodelliselta kun auringon sammuminen. mutta niin tulee joskus käymään, joten minä ainakin näen autojeni "arvon" ja olen iloinen siitä että saan käyttää klassista suomalaista legendaa päivittäisessä liikkumisessani.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
d-sign
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 23:29
Viesti:

Viesti Kirjoittaja d-sign »

Tri-Lo kirjoitti:
JuHem kirjoitti:
7. It's officially a classic car.
Tätä asemaa ei ole mielestäni vielä suomessa saanut. Taitaa olla liika yleinen ja kansanautoksi mielletty ollakseen klassikko.
Ihan totta, samaa ajattelin itsekin. :idea:
No siltä se tuntuu nyt, mutta miettikääpä esimerkiksi jenkkien 55-57 Classic Chevyjä sekä kuusikymmenluvun Mustangeja. Molemmat olivat aikoinaan tavallisia kuin voi leivän päällä ja jokainen ainakin tunsi jonkun joka sellaisen oli omistanut. Puoli-ilmaisia aikoinaan käytettyinä, mutta nykyään hyvin hinnoiteltuja ja tavoiteltuja.
Tarkoitus ei nyt varsinaisesti ole verrata satkua näihin, mutta joskus tuo auton yleisyys kääntyykin juuri eduksi ja tekee automallista tavoitellun. Kuten Luca tuossa jo viittasikin on kuuppien kanssa jo jossain määri käymässä näin.
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

d-sign kirjoitti: Tarkoitus ei nyt varsinaisesti ole verrata satkua näihin, mutta joskus tuo auton yleisyys kääntyykin juuri eduksi ja tekee automallista tavoitellun. Kuten Luca tuossa jo viittasikin on kuuppien kanssa jo jossain määri käymässä näin.
Joo. Näin saattaa aivan hyvin käydä. Mietitään vaikka kuplaa, miniä ja rättisitikkaa. Kaikki aikansa halpoja ja yleisiä kansanautoja ja silti nykypäivän klassikoita. Kaikista löytyy persoonallisuutta, joka varmasti auttaa asiaa, ja sitä persoonallisuutta löytyy tietysti myös satkusta.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Vastaa Viestiin