
Bensamittari juksaa.
Bensamittari juksaa.
Niin elikkäs missäs sijaitsee OGsatkun bensamittarin anturi kun tällä hetkellä menovettä on tankissa mittarin mukaan n. 15litraa ja autolla on ajettu n. 270km että ei pidä oikeen paikkaansa kun talvellakin autolla on tankilla ajettu yli 500km kaupungissa ja maantiellä sekasin. Tuskimpa tuo pirssi on vanhuuttaan noin juopoksi muuttunu...
niin ruisku sabastahan on kyse.

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Bensamittari juksaa.
Ihan peruskulutus T8 automaagilleSaab900i kirjoitti:Niin elikkäs missäs sijaitsee OGsatkun bensamittarin anturi kun tällä hetkellä menovettä on tankissa mittarin mukaan n. 15litraa ja autolla on ajettu n. 270km että ei pidä oikeen paikkaansa

Kyllä tuosta kaasarisaapinkin "toiminta-alueesta" tipahti n. 50-100km pois pelkästään näillä kunnon pakkasilla. Nyt vilautti bensavaloa n. 420-450km mittarissa, kesällä/normikeleillä mennään 500+ km, ennen kuin valo vilahtaa samankaltaisessa ajossa samalla reitillä. Saattoi toki johtua "yllättäen" pakkasilla toimimattomaksi herenneestä Motoradin 89 asteisesta termarista (lämmöt alhaalla). Lucalta sain kokeiltavaksi 92 asteisen Calorstatin, jolla lämmöt on just eikä melkein kohillaan myös maantiellä. Oli kiinni viimeiset ~200km, katsotaan mikä on vaikutus seur. tankillisella.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Eiköhän tuo bensamittarin juksaaminen johdu mittariston kosketus häiriöstä. Kaikista satkuistani olen joutunut noita puhdistelemaan.
Eli mittarien(lämpö ja bensa) kohdalla mittariston takapuolella on sellaset muoviset "palikat" niitä vähän heiluttelemalla rupee yleensä rokkaamaan. Ja hommahan onnistuu ihan pelkän kaiutin ritilän irrotuksella. Jos oikein haluaan hifistellä ni jotain crc:tä väliin niin toimii.
Eli mittarien(lämpö ja bensa) kohdalla mittariston takapuolella on sellaset muoviset "palikat" niitä vähän heiluttelemalla rupee yleensä rokkaamaan. Ja hommahan onnistuu ihan pelkän kaiutin ritilän irrotuksella. Jos oikein haluaan hifistellä ni jotain crc:tä väliin niin toimii.
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Suosittelen rutiiniksi: tankkaus aina täyteen, tripin nollaus ja ajetaan trippimittariin esim. 500km, jonka jälkeen tankkaus. Jos tulee matka-ajoa enemmän, niin toki tuon tankkaustiheyden voi harventaa esim. 600-700km väleihin... Tuo pensamittari on enempi tai vähempi varma vehje. Onneksi näissä saabeissa tuo varoitusvalo ei mee sekaisin, vaikka mittari sekoileekin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Yleensä nollan alapuolella, joskus näyttää parikymmentä litraa. Valo toimii kyllä täsmällisesti, mutta sen sytyttyä pitää kurvata tankkaamaan melko pian. Antureita vaihdeltu, liitoksia uusittu ja maadoitukset putsattu. Näyttää siis olevan mittari, joka horisee.Saab900i kirjoitti:Mulla ei ole kyllä tuohon valoonkaan juuri luottamista, missä kohtaa teillä on viisari kun valo syttyy?
Perhana kun olisi yhtä häiriötön kuin 99:n mittaristo, ei minkäänlaisia venkoiluja. Vissiin kierroslukumittarin polttimo kerran vaihdettu, ei muuta.

#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis