Bensamittari juksaa.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Bensamittari juksaa.

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Niin elikkäs missäs sijaitsee OGsatkun bensamittarin anturi kun tällä hetkellä menovettä on tankissa mittarin mukaan n. 15litraa ja autolla on ajettu n. 270km että ei pidä oikeen paikkaansa kun talvellakin autolla on tankilla ajettu yli 500km kaupungissa ja maantiellä sekasin. Tuskimpa tuo pirssi on vanhuuttaan noin juopoksi muuttunu... :D niin ruisku sabastahan on kyse.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24632
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tankissa,vänkärin puoleinen luukku. mulla kans samanmoisia oireita...puolen tankin jälkeen rupee hyppimään "tappiin" eli näyttää täyttä tankkia vaik tankis on 15l..esim...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Bensamittari juksaa.

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Saab900i kirjoitti:Niin elikkäs missäs sijaitsee OGsatkun bensamittarin anturi kun tällä hetkellä menovettä on tankissa mittarin mukaan n. 15litraa ja autolla on ajettu n. 270km että ei pidä oikeen paikkaansa
Ihan peruskulutus T8 automaagille 8) Niin, että siis saattaa oikeasti olla kulutus kasvanut hurjasti jostain viasta johtuen (termari --> ohjauspainesäädin käy liian kylmänä, yms.jne.).
Kyllä tuosta kaasarisaapinkin "toiminta-alueesta" tipahti n. 50-100km pois pelkästään näillä kunnon pakkasilla. Nyt vilautti bensavaloa n. 420-450km mittarissa, kesällä/normikeleillä mennään 500+ km, ennen kuin valo vilahtaa samankaltaisessa ajossa samalla reitillä. Saattoi toki johtua "yllättäen" pakkasilla toimimattomaksi herenneestä Motoradin 89 asteisesta termarista (lämmöt alhaalla). Lucalta sain kokeiltavaksi 92 asteisen Calorstatin, jolla lämmöt on just eikä melkein kohillaan myös maantiellä. Oli kiinni viimeiset ~200km, katsotaan mikä on vaikutus seur. tankillisella.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Kyllä tuossa ainaki termari on kunnossa kun heittaa flektin päälle oikeassa kohtaa "vähän ennen punaista aluetta" ja lämmöt ajossa vähän alle mittarin puolessa välissä.
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Eiköhän tuo bensamittarin juksaaminen johdu mittariston kosketus häiriöstä. Kaikista satkuistani olen joutunut noita puhdistelemaan.

Eli mittarien(lämpö ja bensa) kohdalla mittariston takapuolella on sellaset muoviset "palikat" niitä vähän heiluttelemalla rupee yleensä rokkaamaan. Ja hommahan onnistuu ihan pelkän kaiutin ritilän irrotuksella. Jos oikein haluaan hifistellä ni jotain crc:tä väliin niin toimii.
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Suosittelen rutiiniksi: tankkaus aina täyteen, tripin nollaus ja ajetaan trippimittariin esim. 500km, jonka jälkeen tankkaus. Jos tulee matka-ajoa enemmän, niin toki tuon tankkaustiheyden voi harventaa esim. 600-700km väleihin... Tuo pensamittari on enempi tai vähempi varma vehje. Onneksi näissä saabeissa tuo varoitusvalo ei mee sekaisin, vaikka mittari sekoileekin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

juu ei itselläkään suurta luottamusta nuo mittarit nauti mutta valoon sentään voi luottaa ja sen syttymisen jälkeen jopa vähän matkaa ajamaan...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Mulla ei ole kyllä tuohon valoonkaan juuri luottamista, missä kohtaa teillä on viisari kun valo syttyy?
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Saab900i kirjoitti:Mulla ei ole kyllä tuohon valoonkaan juuri luottamista, missä kohtaa teillä on viisari kun valo syttyy?
Yleensä nollan alapuolella, joskus näyttää parikymmentä litraa. Valo toimii kyllä täsmällisesti, mutta sen sytyttyä pitää kurvata tankkaamaan melko pian. Antureita vaihdeltu, liitoksia uusittu ja maadoitukset putsattu. Näyttää siis olevan mittari, joka horisee.

Perhana kun olisi yhtä häiriötön kuin 99:n mittaristo, ei minkäänlaisia venkoiluja. Vissiin kierroslukumittarin polttimo kerran vaihdettu, ei muuta. :wink:
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Mistäs löytäisi uusia bensamittarin antureita? Vois pistää vaihtoon ja vaikuttaako mitään.
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Saab900i kirjoitti:Mistäs löytäisi uusia bensamittarin antureita? Vois pistää vaihtoon ja katsoa vaikuttaako mitään.
Vastaa Viestiin