Saab 900 laatu? nitinä\natina?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Saab 900 laatu? nitinä\natina?

Viesti Kirjoittaja Daword »

elikäs kysymys kuuluu näin. Mitenkäs paljon natisee tai nitisee saab900 turbo vm87-89 sisätilat sun muut osat?

monessa varsinkin vanhemmassa japsissa huomaa sen kuinka kova muovi napisee ja narahtelee tai jopa rämisee jatkuvasti..eikä tarvi olla kummoinen töyssy. eli mitenkäs saapin laita?

ite olin 1vuosi takaperin saab 99 kyydis ja se nyt otti koppaansa aika mukavasti kaikki töyssyt tiestä... kuitenkin yllättävän hiljainen ottaen iän huomioon...
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24009
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kyllä saab on 99% hiljaisempi natinoiltaan ku vastaava vuosimallin japsi.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

ei natise, ja ämyrithän huutaa koko ajan kuitenkin paitti sen hetken ku assari huutaa.
Vanha Saab on yleisesti ottaen varsinkin pohjolan oloihin maailman paras rauta, ikä/ laatu/turvallisuus yhdistelmä- hintaluokassa.
Eli esim 15 vuotiaalla raudalla usein ajelee vielä pitkät pätkät ja muutamat vuodet edes paljoa laittelematta, lämpöisessä autossa investointikustannuksella käytännössä nolla.
Jos johonkin uuteen pehmeänokkaiseen kärryyn paukasee, niin pääsee usein ns voitolle.
Sähkövikoja ei oo pahemmin vanhemmitenkaan vaikka ulkona aina seissy. vaparin kone ei yleensä ajamalla lopu, jos huoltaa.
Ja kaatuvat jakkarat sallii vaikka sisällä "nukkumisen" reissussa.
mistä rippikouluikäisestä moiset mukavuudet löytyy siis liki ilmai-seksi.
uusia volvojakin oli tuolla pajalla ihan tukkeeksi asti ny pakkasilla, jotain hengitysvaikeuksii.
Autollahan on tarkoitus kulkea ja ajaa, eikä seisottaa pajalla, jolloin mittari raksuttaa ja itte oot jalkamies.
:lol:
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Rusakko
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Syys 05, 2006 14:12
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Rusakko »

Ei nitise eikä natise.
NG900 S -94.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Rusakko kirjoitti:Ei nitise eikä natise.
Juu ei kitise, narise tai natise... :roll:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=51737
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=36140
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=26892
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=33806

jne etc...
:lol:

Tokihan n. 20v auto kulkee ihan sukkasillaan vailla mitään hälyääniä...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Nämähän ovat vikanarinoita , ei päivittäsiä ominaisuuksia ! Eli jos auto on kunnossa niin nivelet ym. ei narise ! Ja tämä kysysymys kuuluikin että ovatko yleensä hiljaisia ja laadukkaita.

Kolisee se Rolls Roycen konekkin jos öljyt karkaa ja yleisesti ottaen taitaa olla hiljaisin auto maanpäällä.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

V.J.S kirjoitti:
Rusakko kirjoitti:Ei nitise eikä natise.
Juu ei kitise, narise tai natise... :roll:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=51737
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=36140
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=26892
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=33806

jne etc...
:lol:

Tokihan n. 20v auto kulkee ihan sukkasillaan vailla mitään hälyääniä...

no lähinnä noissa linkeissä olevat natinat ei niinkään johtuneet sisätilojen laadukkuudesta vaan aivan jostain muusta...

ja talvellä lähes kaikki autot nitisee ja natisee

tarkoitin lähinnä nitinää joka olisi myös kesäsin autossa...talvellahan sitä täytyy oppii sietämään ellei satu omistaan 50000e autoa
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

nalleolut kirjoitti:kyllä saab on 99% hiljaisempi natinoiltaan ku vastaava vuosimallin japsi.
joo uskon.. :D
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1640
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mike »

Omien kokemusten mukaan 1989 og 900 oli nitinöiltä ja natinoilta vapaa, mutta muuta ääntä sitten onkin sen verran että se voi peittää natinat alleen.

1985 mallinen 90 puolestaan natisee kojetaulustaan ihan selvästi.

Ysitonninen on autoistani natissut ja klopissut eniten ja nykyinen 9-5 natisee myös kojetaulusta. Muuten kuitenkin uusin on hiljaisin ja pakko myöntää että eteenpäin on menty roimasti vähän joka suhteessa sitten OG aikojen - vaikka OG onkin yksi parhaista autoista aikanaan.

Ja vielä joskus pitää saada se alkuperäinen oikea AERO.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Meltsi
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 13:27

Viesti Kirjoittaja Meltsi »

Natisi hieman konepelti oikean puolen lasiin tuossa vähänaikaa sitten, muuta natinaa ei ole tullut kuultua. :)
Saab 900 S Turbo 16V '90
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

mike kirjoitti:Omien kokemusten mukaan 1989 og 900 oli nitinöiltä ja natinoilta vapaa, mutta muuta ääntä sitten onkin sen verran että se voi peittää natinat alleen.

1985 mallinen 90 puolestaan natisee kojetaulustaan ihan selvästi.

Ysitonninen on autoistani natissut ja klopissut eniten ja nykyinen 9-5 natisee myös kojetaulusta. Muuten kuitenkin uusin on hiljaisin ja pakko myöntää että eteenpäin on menty roimasti vähän joka suhteessa sitten OG aikojen - vaikka OG onkin yksi parhaista autoista aikanaan.

Ja vielä joskus pitää saada se alkuperäinen oikea AERO.

onhan ne uudemmat aina hiljasempii..yleensä.

joidenkin mielestä noissa uudemmissa pien paine turbo saapeis ei oo enään sitä mitä oli og900 turbossa.. itse en tiedä mitä se oli mut näin olen kuullut puhuttavan.
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

Meltsi kirjoitti:Natisi hieman konepelti oikean puolen lasiin tuossa vähänaikaa sitten, muuta natinaa ei ole tullut kuultua. :)


ottaako konepelti lasiin kiinni? O_o

vai tarkotatko jotain muovi juttuu siel lasin alapuolella?
ite oon aina heittänyt noihin tuulilasin alapuolisiin muoveihin silikoonii että natinat tokenis.


mutta kuulostaa kyllä että on kohtuullisen laadukkan tuntuinen auto...
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

mike kirjoitti:Omien kokemusten mukaan 1989 og 900 oli nitinöiltä ja natinoilta vapaa, mutta muuta ääntä sitten onkin sen verran että se voi peittää natinat alleen.

1985 mallinen 90 puolestaan natisee kojetaulustaan ihan selvästi.

Ysitonninen on autoistani natissut ja klopissut eniten ja nykyinen 9-5 natisee myös kojetaulusta. Muuten kuitenkin uusin on hiljaisin ja pakko myöntää että eteenpäin on menty roimasti vähän joka suhteessa sitten OG aikojen - vaikka OG onkin yksi parhaista autoista aikanaan.

Ja vielä joskus pitää saada se alkuperäinen oikea AERO.

ei muuten heti uskois että 9000 ois äänekkäämpi tai natisis enempi kuin 900? onhan se sentään bisnes luokan auto?
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

kyllä oli vanha -92 900 paljonkin hiljaisempi natinoilta, mitä nykynen satku -97.

moottorin äänet oli vaan äänekkäämmät vanhassa.

jos olisi antanut olla vakioalustan, niin jopa väittäisin -92 satkua sivistyneen hiljaiseksi autoksi ikäänsä nähen.
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

saabracing kirjoitti:kyllä oli vanha -92 900 paljonkin hiljaisempi natinoilta, mitä nykynen satku -97.

moottorin äänet oli vaan äänekkäämmät vanhassa.

jos olisi antanut olla vakioalustan, niin jopa väittäisin -92 satkua sivistyneen hiljaiseksi autoksi ikäänsä nähen.

oho.. aika hyvin.
Vastaa Viestiin