Saab 900 laatu? nitinä\natina?
Saab 900 laatu? nitinä\natina?
elikäs kysymys kuuluu näin. Mitenkäs paljon natisee tai nitisee saab900 turbo vm87-89 sisätilat sun muut osat?
monessa varsinkin vanhemmassa japsissa huomaa sen kuinka kova muovi napisee ja narahtelee tai jopa rämisee jatkuvasti..eikä tarvi olla kummoinen töyssy. eli mitenkäs saapin laita?
ite olin 1vuosi takaperin saab 99 kyydis ja se nyt otti koppaansa aika mukavasti kaikki töyssyt tiestä... kuitenkin yllättävän hiljainen ottaen iän huomioon...
monessa varsinkin vanhemmassa japsissa huomaa sen kuinka kova muovi napisee ja narahtelee tai jopa rämisee jatkuvasti..eikä tarvi olla kummoinen töyssy. eli mitenkäs saapin laita?
ite olin 1vuosi takaperin saab 99 kyydis ja se nyt otti koppaansa aika mukavasti kaikki töyssyt tiestä... kuitenkin yllättävän hiljainen ottaen iän huomioon...
ei natise, ja ämyrithän huutaa koko ajan kuitenkin paitti sen hetken ku assari huutaa.
Vanha Saab on yleisesti ottaen varsinkin pohjolan oloihin maailman paras rauta, ikä/ laatu/turvallisuus yhdistelmä- hintaluokassa.
Eli esim 15 vuotiaalla raudalla usein ajelee vielä pitkät pätkät ja muutamat vuodet edes paljoa laittelematta, lämpöisessä autossa investointikustannuksella käytännössä nolla.
Jos johonkin uuteen pehmeänokkaiseen kärryyn paukasee, niin pääsee usein ns voitolle.
Sähkövikoja ei oo pahemmin vanhemmitenkaan vaikka ulkona aina seissy. vaparin kone ei yleensä ajamalla lopu, jos huoltaa.
Ja kaatuvat jakkarat sallii vaikka sisällä "nukkumisen" reissussa.
mistä rippikouluikäisestä moiset mukavuudet löytyy siis liki ilmai-seksi.
uusia volvojakin oli tuolla pajalla ihan tukkeeksi asti ny pakkasilla, jotain hengitysvaikeuksii.
Autollahan on tarkoitus kulkea ja ajaa, eikä seisottaa pajalla, jolloin mittari raksuttaa ja itte oot jalkamies.
Vanha Saab on yleisesti ottaen varsinkin pohjolan oloihin maailman paras rauta, ikä/ laatu/turvallisuus yhdistelmä- hintaluokassa.
Eli esim 15 vuotiaalla raudalla usein ajelee vielä pitkät pätkät ja muutamat vuodet edes paljoa laittelematta, lämpöisessä autossa investointikustannuksella käytännössä nolla.
Jos johonkin uuteen pehmeänokkaiseen kärryyn paukasee, niin pääsee usein ns voitolle.
Sähkövikoja ei oo pahemmin vanhemmitenkaan vaikka ulkona aina seissy. vaparin kone ei yleensä ajamalla lopu, jos huoltaa.
Ja kaatuvat jakkarat sallii vaikka sisällä "nukkumisen" reissussa.
mistä rippikouluikäisestä moiset mukavuudet löytyy siis liki ilmai-seksi.
uusia volvojakin oli tuolla pajalla ihan tukkeeksi asti ny pakkasilla, jotain hengitysvaikeuksii.
Autollahan on tarkoitus kulkea ja ajaa, eikä seisottaa pajalla, jolloin mittari raksuttaa ja itte oot jalkamies.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Juu ei kitise, narise tai natise...Rusakko kirjoitti:Ei nitise eikä natise.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=51737
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=36140
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=26892
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=33806
jne etc...
Tokihan n. 20v auto kulkee ihan sukkasillaan vailla mitään hälyääniä...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Nämähän ovat vikanarinoita , ei päivittäsiä ominaisuuksia ! Eli jos auto on kunnossa niin nivelet ym. ei narise ! Ja tämä kysysymys kuuluikin että ovatko yleensä hiljaisia ja laadukkaita.
Kolisee se Rolls Roycen konekkin jos öljyt karkaa ja yleisesti ottaen taitaa olla hiljaisin auto maanpäällä.
Kolisee se Rolls Roycen konekkin jos öljyt karkaa ja yleisesti ottaen taitaa olla hiljaisin auto maanpäällä.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
V.J.S kirjoitti:Juu ei kitise, narise tai natise...Rusakko kirjoitti:Ei nitise eikä natise.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=51737
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=36140
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=26892
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=33806
jne etc...
Tokihan n. 20v auto kulkee ihan sukkasillaan vailla mitään hälyääniä...
no lähinnä noissa linkeissä olevat natinat ei niinkään johtuneet sisätilojen laadukkuudesta vaan aivan jostain muusta...
ja talvellä lähes kaikki autot nitisee ja natisee
tarkoitin lähinnä nitinää joka olisi myös kesäsin autossa...talvellahan sitä täytyy oppii sietämään ellei satu omistaan 50000e autoa
Omien kokemusten mukaan 1989 og 900 oli nitinöiltä ja natinoilta vapaa, mutta muuta ääntä sitten onkin sen verran että se voi peittää natinat alleen.
1985 mallinen 90 puolestaan natisee kojetaulustaan ihan selvästi.
Ysitonninen on autoistani natissut ja klopissut eniten ja nykyinen 9-5 natisee myös kojetaulusta. Muuten kuitenkin uusin on hiljaisin ja pakko myöntää että eteenpäin on menty roimasti vähän joka suhteessa sitten OG aikojen - vaikka OG onkin yksi parhaista autoista aikanaan.
Ja vielä joskus pitää saada se alkuperäinen oikea AERO.
1985 mallinen 90 puolestaan natisee kojetaulustaan ihan selvästi.
Ysitonninen on autoistani natissut ja klopissut eniten ja nykyinen 9-5 natisee myös kojetaulusta. Muuten kuitenkin uusin on hiljaisin ja pakko myöntää että eteenpäin on menty roimasti vähän joka suhteessa sitten OG aikojen - vaikka OG onkin yksi parhaista autoista aikanaan.
Ja vielä joskus pitää saada se alkuperäinen oikea AERO.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
mike kirjoitti:Omien kokemusten mukaan 1989 og 900 oli nitinöiltä ja natinoilta vapaa, mutta muuta ääntä sitten onkin sen verran että se voi peittää natinat alleen.
1985 mallinen 90 puolestaan natisee kojetaulustaan ihan selvästi.
Ysitonninen on autoistani natissut ja klopissut eniten ja nykyinen 9-5 natisee myös kojetaulusta. Muuten kuitenkin uusin on hiljaisin ja pakko myöntää että eteenpäin on menty roimasti vähän joka suhteessa sitten OG aikojen - vaikka OG onkin yksi parhaista autoista aikanaan.
Ja vielä joskus pitää saada se alkuperäinen oikea AERO.
onhan ne uudemmat aina hiljasempii..yleensä.
joidenkin mielestä noissa uudemmissa pien paine turbo saapeis ei oo enään sitä mitä oli og900 turbossa.. itse en tiedä mitä se oli mut näin olen kuullut puhuttavan.
Meltsi kirjoitti:Natisi hieman konepelti oikean puolen lasiin tuossa vähänaikaa sitten, muuta natinaa ei ole tullut kuultua.
ottaako konepelti lasiin kiinni? O_o
vai tarkotatko jotain muovi juttuu siel lasin alapuolella?
ite oon aina heittänyt noihin tuulilasin alapuolisiin muoveihin silikoonii että natinat tokenis.
mutta kuulostaa kyllä että on kohtuullisen laadukkan tuntuinen auto...
mike kirjoitti:Omien kokemusten mukaan 1989 og 900 oli nitinöiltä ja natinoilta vapaa, mutta muuta ääntä sitten onkin sen verran että se voi peittää natinat alleen.
1985 mallinen 90 puolestaan natisee kojetaulustaan ihan selvästi.
Ysitonninen on autoistani natissut ja klopissut eniten ja nykyinen 9-5 natisee myös kojetaulusta. Muuten kuitenkin uusin on hiljaisin ja pakko myöntää että eteenpäin on menty roimasti vähän joka suhteessa sitten OG aikojen - vaikka OG onkin yksi parhaista autoista aikanaan.
Ja vielä joskus pitää saada se alkuperäinen oikea AERO.
ei muuten heti uskois että 9000 ois äänekkäämpi tai natisis enempi kuin 900? onhan se sentään bisnes luokan auto?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa