Tuossa taannoin ihmettelin ja suorastaan tappelin 99:n kanssa, kun en saanut ohjausakselia mitenkään sellaiseen asentoon ja raidetangon päistä ei riittänyt säätövara, että ohjausakselissa oleva vilkun palautusvipu olisi tullut oikeaan kohtaan. Toisinaan vilkku jäi päälle turhan pitkäksikin aikaa, kun on tottunut vilkun automaattiseen palautukseen.
Eilen tutkin taas sitä asiaa ja tajusin erään ratkaisevan seikan. Tuo peltinen osa, joka palauttaa vilkun ei olekaan kiinteästi rattiakselissa kiinni, vaan se pysyy tuohon peltiosaan tehdyllä jännityksellä sileän rattiakselin päällä asetetussa kohdassa. Tun havainnon jälkeen tein seuraavasti:
1. ohjaus suoraan
2. ratti irti
3. rattiakselin suojamuovit pois
4. pihdeillä ote siitä peltiosasta jossa palautusvipu
5. kääntö oikeaan kohtaan (voi olla tarpeen pitää toisilla pihdeillä rattiakselin spoorista kiinni samalla)
6. suojamuovit takaisin
7. ratti takaisin
