T16 tuplikseen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5434
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

toms kirjoitti:Suomessa ei tartte nähä unta poikittaiskoneista 99 /900 saabista koska olen nähnyt sellaisen kilvissä olevana Oulussa vuosina 1 ja 2. Og 900;ssa uudempi kone. Joku Saab kokoontuminen / renkaan potkiaiset ne oli. Tais olla vielä Oululainen kaveri jos en väärin muista. Ei mahottomuus 99;nkään jos kerta 900;kin.
Mä oon kans todistamas sitä Oulus tehtyä neliovista pystynokka satkua Tontun koneella. Ihan tutulla se oli. Tai on, en oo varma kun en oo kuullu mitää koko äijästä vuoteen, mihinkä se olis sitä myyny... Hietaharjuhan sen rakenteli muinoin.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

dimebak kirjoitti:Jahas, se siitä sitten. Onkos sitten olemassa sopivaa, kun eikös siellä ole vielä se asentoanturi joka ottaa tietonsa siivapyörästä? Vai ottaako kampiakselista?

nimim. haaveilee i16-konetta tuplikseen...
Löytyy myös perinteista jakajaa i16:seen. Alkupään ruiskutonnareista.
Olis sellanen ja koko mottikin lisälaitteineen. Jottei mee ihan OT niin löytyisi T16-tekniikkaakin...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

saabastelija kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:
saabastelija kirjoitti:Riittääköhän tuolla esitelty tulipellin muutos myös ohjaustehostimen kanssa?

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=nokalle
Ei.

Tässä vähän vihjeitä muutoksista. Kilpa-autoon laitettiin 900:n ohjausakselikin, joten, 99:n katuversioon ei olla mietitty ratkaisua. 900:n akseli ja 90/900 akseli pitäisi vaan ottaa pöydälle ja alkaa somittelemaan niitä yhteen. Tässä kuitenkin linkki siihen kilpuriin. linkki

Tuo meidän ite kehittelemä ratkaisu muuten näyttää miltei samanlaiselta, kuin tässä projektissa. rallye pojekti
entäpä jos käyttää 99 hammastankoa?
minne pumppu ja millainen tulipelti?
Siis ellen nyt ihan pihalla ole, niin tuossa rallye:ssä on 99:n oma hammastanko ja taasen tossa meidän projektissa on 900:n hammastanko. Ne on erilaiset, mutta melko saman oloiset ainaskin kuvien perusteella. Nyt olisi aika huippu juttu saada vielä kaiveltua jostain muualtakin valokuvia tehostetusta 99:n ohjauksesta, että onko se tosiaan tuon näköinen. Ainaskin varaosakirjassa (-75) on erilainen tuo hammastangon kiinnitys koriin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin