Saabin kahluusyvyys

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Turbo1692
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 21:07

Saabin kahluusyvyys

Viesti Kirjoittaja Turbo1692 »

Tuli ajettua Jyväskylän tulvassa vähän liian syvään lätäkköön ja nyt käy kolmella paitsi kylmänä jonkin aikaa hyvin. Täyskaasulla vetää lämpimänäkin normaalisti. Auto on 900 turbo 16-v vm 92. Mikä olis todennäkösin vikapaikka tai onko joku tehny saman tyhmyyden ja osais neuvoo? Ainakin puola ja sytytysyksikkö varmaan on kosteudelle arkoja, virranjakajan avasin ja siellä ei ainakaan silmämääräsesti näkyny kosteutta. Muuten en oo vielä yhtään kerinny tutkia asiaa mutta huomenna olis tarkotus paneutua siihen. Hyvät vinkit vaan on aina tarpeen näissä hommissa. Kiitos jo etukäteen!
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

en osaa neuvoa mutta samoja oireita oli 5v sitten ku käytin omani 900i16 vaparin autopesussa ja samalla pestiin alustakin sillä seurauksella että työnsin saabin ulos pesuhallista. sen jälkeen olen pessyt itse kotona. eli olis kova tietää mikä sitä vettä hörppää....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8115
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

putsaa

Viesti Kirjoittaja mestari »

vaikka tulpat ja hatut ensin kosteasta vedestä pois.
sit töhäyttelisin paineistus ilmalla vähän sine ja tänne ja tonne niinkuin koe mielessä.
luulisi kosteudet lähtevän.
Turbo1692
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 21:07

Viesti Kirjoittaja Turbo1692 »

Täytyy kai ne tulpatkin kattoo vaikka ne kyllä on 16 venasessa aika hyvin suojassa ja korkeella. Viittais kyllä mun mielestä johonkin muuhun kun kuitenki täyskaasulla toimii hyvin. Pintakaasulla tuntuu välillä käyvän jopa kahdella, tyhjäkäyntiä ei öllenkaan, täytyy pitää käynnissä kaasulla pumppaamalla. Toivottavasti ei oo katti menny kun jouduin tänään pakosta sillä ajamaan n. 10 km ja koko aikana ei käyny kunnolla. Jätin auton sitten sinne ja tulin toisella kyydillä pois. Huomenna haen sen kun tuntuu kunnolla jäähtyneenä toimivan hetken hyvin kunnes lämpenee.
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Juu kyllä minäkin tolla omalla kulkineella kahlasin siellä Jyväskylän "tulva-alueella" mutta ei oo ollut minkäänlaisia ongelmia sen jälkeen.... (vielä) Olihan siellä kyllä ihan kiitettävästi vettä noussut tielle johtuen siitä ukkoskuurosta
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7772
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Katso tarkasti niitä tulpan eristeitä, nimittäin jos kuumilla tulpille
tarjoaa kylmää vettä niin eristeet napsahtavat poikki.
Nimim...kokemusta omaava.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Turbo1692
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 21:07

Viesti Kirjoittaja Turbo1692 »

No nyt taas käy ja kukkuu. Hiilisäiliön tyhjensin eilen ja kuivasin sisälmykset eli hiilimurut sanomalehtien päällä yön yli. Tänään otin akunkengän vähäksi aikaa irti että ruiskun boksi nollautuu ja siinä se vika todennäkösesti sitten oli, tuleehan sinne tietysti vaikka minkälaista signaalia kun lähes koko kone on veden alla. Jopa ilmanputsarikotelossa oli vähän vettä eli ei oo totaalinen hörppääminen ollu kaukana. Silloin maanantaina vettä tuli pahimmillaan konepellin yli tuulilasille ja joku litra lämmityslaitteen kautta jaloille :P Mutta eipähän matkanteko topannu eli kyllä oikealla merkillä ajellaan. Tosin noin syvään veteen en enää mene millään bensa-autolla, edes Saabilla. Toivottavasti ei enää mitään jälkitauteja ilmene.
Turbo1692
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 21:07

Viesti Kirjoittaja Turbo1692 »

No eipäs toimikkaan :evil: Samat oireet taas mutta nyt käy kolmella tyhjäkäyntiä ja savuttaa mustaa. Vaivalloisesti käynnistyy. Kolminapaista vikadiagnoosipistoketta en löytäny pellin enkä penkin alta. Oikean lokasuojan luona on kyllä irrallinen kelta/valkoinen johto jossa on liitin päässä, voiko se olla se? Kenelläkään kokemuksia? T16 vm92 Lucaksen ruiskulla.
Turbo1692
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 21:07

Viesti Kirjoittaja Turbo1692 »

Tänään taas ei aamulla millään käyntiin. Tulpat oli kastuneet, vaihdoin uudet ja johan lähti kuin ei olis mitään vikaa koskaan ollutkaan. Sytytysyksikön sitä ennen ehdin vaihtaa turhaan. Ajelin kunnolla lämpimäksi, vedättelin karstoja koneesta pois ja kokeilin välillä sammuttaa ja lähti monta kertaa hyvin käyntiin. Check engine syttyi kerran kun oli jonkin aikaa käyny tyhjäkäyntiä ja sen jälkeen lähti liikkeelle. Se paloikin sitten seuraavaan sammutukseen asti n.10 km.
Kotipihassa otin vikakoodit, ainut oli 13231 eli se normaali. Yritin ottaa myös käynnissä, mutta nyt e ei taas enää kunnolla käynytkään vaan röpötti ja savutti mustaa. Tuntuisi käyvän ehkä liian rikkaalla?
frost
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 15:45
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja frost »

Olipa hyvä että älysin kiertää sen tulvapaikan ajoissa, kun on noita tekniikkaan liittyviä haasteita ihan riittävästi ennestäänkin :roll:
-Kimmo- "Motivoitunut saabisti"
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1118
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Luukashan sytyttää ce-valon ajon aikana jos joku seuraavista ei toimi: imm, lambda tai lämpötila-anturi (oliko joku neljäski vielä?). Kannattanee tutkia ainaki tuo lambdan toiminta. Ja jos saapin konepellile on vesi noussu nii kannattaa kattoa ne maadotuspisteetki moottoritilasta.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Vastaa Viestiin