Saabin kahluusyvyys
Saabin kahluusyvyys
Tuli ajettua Jyväskylän tulvassa vähän liian syvään lätäkköön ja nyt käy kolmella paitsi kylmänä jonkin aikaa hyvin. Täyskaasulla vetää lämpimänäkin normaalisti. Auto on 900 turbo 16-v vm 92. Mikä olis todennäkösin vikapaikka tai onko joku tehny saman tyhmyyden ja osais neuvoo? Ainakin puola ja sytytysyksikkö varmaan on kosteudelle arkoja, virranjakajan avasin ja siellä ei ainakaan silmämääräsesti näkyny kosteutta. Muuten en oo vielä yhtään kerinny tutkia asiaa mutta huomenna olis tarkotus paneutua siihen. Hyvät vinkit vaan on aina tarpeen näissä hommissa. Kiitos jo etukäteen!
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24629
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
en osaa neuvoa mutta samoja oireita oli 5v sitten ku käytin omani 900i16 vaparin autopesussa ja samalla pestiin alustakin sillä seurauksella että työnsin saabin ulos pesuhallista. sen jälkeen olen pessyt itse kotona. eli olis kova tietää mikä sitä vettä hörppää....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Täytyy kai ne tulpatkin kattoo vaikka ne kyllä on 16 venasessa aika hyvin suojassa ja korkeella. Viittais kyllä mun mielestä johonkin muuhun kun kuitenki täyskaasulla toimii hyvin. Pintakaasulla tuntuu välillä käyvän jopa kahdella, tyhjäkäyntiä ei öllenkaan, täytyy pitää käynnissä kaasulla pumppaamalla. Toivottavasti ei oo katti menny kun jouduin tänään pakosta sillä ajamaan n. 10 km ja koko aikana ei käyny kunnolla. Jätin auton sitten sinne ja tulin toisella kyydillä pois. Huomenna haen sen kun tuntuu kunnolla jäähtyneenä toimivan hetken hyvin kunnes lämpenee.
Juu kyllä minäkin tolla omalla kulkineella kahlasin siellä Jyväskylän "tulva-alueella" mutta ei oo ollut minkäänlaisia ongelmia sen jälkeen.... (vielä) Olihan siellä kyllä ihan kiitettävästi vettä noussut tielle johtuen siitä ukkoskuurosta
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
No nyt taas käy ja kukkuu. Hiilisäiliön tyhjensin eilen ja kuivasin sisälmykset eli hiilimurut sanomalehtien päällä yön yli. Tänään otin akunkengän vähäksi aikaa irti että ruiskun boksi nollautuu ja siinä se vika todennäkösesti sitten oli, tuleehan sinne tietysti vaikka minkälaista signaalia kun lähes koko kone on veden alla. Jopa ilmanputsarikotelossa oli vähän vettä eli ei oo totaalinen hörppääminen ollu kaukana. Silloin maanantaina vettä tuli pahimmillaan konepellin yli tuulilasille ja joku litra lämmityslaitteen kautta jaloille
Mutta eipähän matkanteko topannu eli kyllä oikealla merkillä ajellaan. Tosin noin syvään veteen en enää mene millään bensa-autolla, edes Saabilla. Toivottavasti ei enää mitään jälkitauteja ilmene.

No eipäs toimikkaan
Samat oireet taas mutta nyt käy kolmella tyhjäkäyntiä ja savuttaa mustaa. Vaivalloisesti käynnistyy. Kolminapaista vikadiagnoosipistoketta en löytäny pellin enkä penkin alta. Oikean lokasuojan luona on kyllä irrallinen kelta/valkoinen johto jossa on liitin päässä, voiko se olla se? Kenelläkään kokemuksia? T16 vm92 Lucaksen ruiskulla.

Tänään taas ei aamulla millään käyntiin. Tulpat oli kastuneet, vaihdoin uudet ja johan lähti kuin ei olis mitään vikaa koskaan ollutkaan. Sytytysyksikön sitä ennen ehdin vaihtaa turhaan. Ajelin kunnolla lämpimäksi, vedättelin karstoja koneesta pois ja kokeilin välillä sammuttaa ja lähti monta kertaa hyvin käyntiin. Check engine syttyi kerran kun oli jonkin aikaa käyny tyhjäkäyntiä ja sen jälkeen lähti liikkeelle. Se paloikin sitten seuraavaan sammutukseen asti n.10 km.
Kotipihassa otin vikakoodit, ainut oli 13231 eli se normaali. Yritin ottaa myös käynnissä, mutta nyt e ei taas enää kunnolla käynytkään vaan röpötti ja savutti mustaa. Tuntuisi käyvän ehkä liian rikkaalla?
Kotipihassa otin vikakoodit, ainut oli 13231 eli se normaali. Yritin ottaa myös käynnissä, mutta nyt e ei taas enää kunnolla käynytkään vaan röpötti ja savutti mustaa. Tuntuisi käyvän ehkä liian rikkaalla?
Luukashan sytyttää ce-valon ajon aikana jos joku seuraavista ei toimi: imm, lambda tai lämpötila-anturi (oliko joku neljäski vielä?). Kannattanee tutkia ainaki tuo lambdan toiminta. Ja jos saapin konepellile on vesi noussu nii kannattaa kattoa ne maadotuspisteetki moottoritilasta.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva