saab jätti tielle:täysin käsittämätöntä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
tpsaab
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 10:38

Viesti Kirjoittaja tpsaab »

okaalto kirjoitti:Pakko heittää kommentti, että tässähän on selvä ero sillä jättääkö tielle vai jättääkö tielle. :D Meinaan, onhan siinä nyt ero, onko vika korjattavissa siltä seisomalta (osat mukana tai jotenkin muuten) ja matka jatkuu, vai jatkuuko matka jalan/taksilla/hinausautolla...
Juu eihän tuo satku oo kertaakaan minua tielle jättänyt vaan minä sen..:|
OG900i -88
VW 1300 -70
^villevee^
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: To Loka 19, 2006 12:38
Paikkakunta: Savonlinna

Niin siis

Viesti Kirjoittaja ^villevee^ »

Kyllä se edellinen 900 jättijätti tielle.

Pimeässä syysvesisateessa ei oikein noita vikoja halunnut/pystynyt paikallistamaan.. =) Mutta halvalla eli muutamalla liittimellä ja ilmanputsarilla siitäkin selvittiin :lol:
9000 2,0t CS A -96
ex - 900 2,1i 16 '92
jootu
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 19:13
Paikkakunta: lapinlahti

Viesti Kirjoittaja jootu »

Voiko saabi olla musyasukkainen? Nimittäin eilen katselin nettiautosta erästä satkua, että jos viikonloppuna kähis hakemassa ja tänään ajelin kylälle, kun taakse ilmestyi 9000 aero ja ajattelin että tuommonen se vasta komea ois. Eikä menny ku 5km ja satku jätti risteykseen mitään varoittamatta. :(

Eli auto sammui juuro ennen kun pysähdyin, eikä enää käynnistynyt.
parin minuutin päästä kokeilin uudestaan ja käynnistyin mutta sammui saman tien. Toista kertaa ei edes luvannut.

Tuossa selasin topiceja ja ilmeisesti sytytysyksikkö on mennyt?

Ihme maanantai kappale sattunut kohalle ku vuojen sisään jo kaks kertaa jättänyt eikä auto ole vasta 15 vuotias. Se voi olla tuo murrosikä vähän hankala saabillekkin.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Mun Sabat ovat hyvin koulutetut, sammuvat aina vasta kotona parkkiruutuuni.
Milloin mitäkin, mutta siinä on hyvä pähkäillä. :D
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ihmeenkaupalla ei ole vielä saabit jättäneet tielle (900i tosin jätti kotipihaan, kun kasteli tulpat niin pahanpäiväisesti eräänä talvipäivänä). Tähän asti meikäläisen saabistin uralla sydämen tykytyksiä on aiheuttanut turhan tarkkaan tyhjäksi ajettu polttoaine tankki jo kahteen otteeseen. Aiempien autojen kanssa on sattunut samaa, että kerran piti kävellä hakemaan polttoainetta.

Rengasrikkoja taasen minulle on sattunut enemmän, kuin monille koko ikänä. Kortti on ollut vuodesta -96 ja rengasrikkoja on sattunut pikaisesti laskien kuusi kertaa. Kolme näistä on ollut naula tai ruuvi, kerran renkaan läpi mennyt kivi ja muut on tunnistamattomia.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Minua ei ole Saab vielä pettänyt, mutta annas olla, kun lainaat autoa jollekin, niin melkein saa kaivaa hinausauton numeron valmiiksi esille :evil:
Enkä edes lainaa perhepiirin ulkopuolelle :P
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mertmi kirjoitti:Tähän asti meikäläisen saabistin uralla sydämen tykytyksiä on aiheuttanut turhan tarkkaan tyhjäksi ajettu polttoaine tankki
Eilen meinas tulla jännäkakka housuun, kun kaasarisatkusta porsi jarrutehostin täysin yllättäen kesken ajon. Onneksi olin vasta poistumassa duunin parkkipaikalta kun tämä tapahtui (vauhtia alle 40km/h), mutta en halua edes kuvitella, kuinka ikävän tilanteen tuo olisi voinut pahimmillaan aiheuttaa...Hidastimet toki toimi, mutta vaadittava poljinvoima n. kymmenkertaistui...ois voinu tiukassa paikassa olla ohjaamo täynnä käsiä 8O
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin