Tuli tutkittua tuon T16:sen ahtoputkistoa ja imuputkea. Luonnollisesti ne olivat öljyiset kuten varmaan kaikissa T16:ssa. Se mikä pisti murehtimaan oli se, että ahtoputkissa ja imuputkessa oli havaittavissa hienoa metallinsilppua. Epäilisin, että voisi olla ahtimesta peräisin, jos kompuran siipi on raapinut koteloa. Ihmetyttää vain kun myös imuputkessa oli sitä metallinsilppua ja öljyä. Ei kai se silppu nyt vastavirtaan voi tulla? Tämän takia epäilin myös sitä, että olisiko tuo öljy + metallinsilppu tullut huohotuksesta? Immulta lähtevä kumihaitariputki oli siihen mutkaan asti öljyinen, immun puolelta se oli täysin kuiva.
Onko muilla vastaavia kokemuksia ja tarvitseeko tässä oikeasti olla huolissaan. Itse kuitenkin epäilen, että tuo silppu olisi peräisin ahtimesta, sillä kun ahdin alkaa spoolaamaan, alkaa kuulumaan sellainen sirittävän vislaava ääni.
Öljyä ja metallinsilppua ahto- ja imuputkistoissa
Öljyä ja metallinsilppua ahto- ja imuputkistoissa
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Juu, tuohon on jossain vaiheessa vaihdettu T03 mitsun tilalle. Pitää ottaa ja putsata nuo putket ja seurata sitä silppua. Millähän tuon coolerin puhdistaisi sisältä?mikkoimp kirjoitti:olisikos pässin kautta kiertänyt imupuolelle silppua? ei se oikein muualtakaan voi olla peräisin kuin turbosta.. eikös tuohon ollut vaihdettu turbo aiemmin? olisiko siis vanhasta turbosta??
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
ne kannattaa pestä liuttimella puhtaaksi.
yleinsäkkin kannattaa noita putsata säännöllisesti vaikuttaa ainakin coolerin jäähdytys tehoon, kun ei ole sisältä ja päältä öljy töhnässä.
yleinsäkkin kannattaa noita putsata säännöllisesti vaikuttaa ainakin coolerin jäähdytys tehoon, kun ei ole sisältä ja päältä öljy töhnässä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Ei pitäis vaikutta (ainakaan paljoa) coolerin muoveihin bensat, liuottimet jne. jos on polyamidia (>PA<).
Onkos teillä on kosteat nuo putket sisältä? Jäähdytintä vaihtaessa käytin sen amuliinisen putken irti ja se kyllä likainen mutta kuiva. Ei siis sellaisessa tyypillisessä kostessa öljysotkussa kuten moottorit ruukaa päältä olla.
Onkos teillä on kosteat nuo putket sisältä? Jäähdytintä vaihtaessa käytin sen amuliinisen putken irti ja se kyllä likainen mutta kuiva. Ei siis sellaisessa tyypillisessä kostessa öljysotkussa kuten moottorit ruukaa päältä olla.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001