Huikko kirjoitti:Sopii yrittää AKEn poikkeuslupa=ei lupaa -automaattia
Ainoastaan E-hyväksyntä muussa maassa on autuus poikkeuslupaa haettaessa, muuten on seinä vastassa.
Kannattaa kysyä konttorilta. hankalaa on. Ainoastaan tuo käytönaikainen päästötesti pelastaa, sillä saa vähäpäästöisyysmerkinnän. Jos ei ole testiä kaikin osin läpäisty, niin turha hakea poikkeuslupaa.
On katsos helppo sanoa ei.
Ok, helppo kyllä uskoa että noin se täällä autorakentelijoiden paratiisissa menee
Eli halvempaa olisi ajaa auto vaikka kesälomareissulla Saksaan ja muuttaa siellä vähäpäästöiseksi ja rekisteröidä saksalaisiin kilpiin esim 5 min. ajaksi ja sitten tuoda maahan vähäpäästöisenä?
Veroahan tuosta ei voi joutua maksamaan enää toistamiseen kerran on uutena verotettu Suomeen?
Joo siis tottakait yksinomaan teoreettinen kysymys siis mutta kait noita säädöksiä jollain pitäisi pystyä kiertämään (ainakin teoreettisesti).
Entäs pystyykö 99:iin asentamaan ABS:t, prosenttejahan ei mene jarrujen ja (niiden vaatimien muutosten) vaihtamisesta uudempiin eli samalla voisi vaihtaa mm. taka-akselin jarruineen, käppärimekanismin, etunavat, vetarit (uudemmanmallisen vaihdelootan) jne osat joita uudemman jaon jarrut vaatisivat (ja tietty kaikki edellälueteltu mitä abs-jarrujen jälkiasentaminen vaatii)
Vai meneekö se niin että automalliin pitää olla hyväksytty lukkiutumattomat jarrut jotta ne olisi mahdollista jälkiasentaa?