Saabista jokkis?? jokkis tietäjiä/harrastajia??

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

Määpä alan kooklettaan luuppalaa ja turvakaaria kyseleen ja sitte kohtuu hintasia penkkejä ajoasuja, hanskoja kaikkia ettimää ja suorittaan tutkinnot....

Kai sitä sitte oon tulossa kattoo sinne iinattiin jokkista taas :) .. et satu tietää lipun hintaa?
arska79
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Su Elo 13, 2006 20:46

Viesti Kirjoittaja arska79 »

-saab_85 kirjoitti:Määpä alan kooklettaan luuppalaa ja turvakaaria kyseleen ja sitte kohtuu hintasia penkkejä ajoasuja, hanskoja kaikkia ettimää ja suorittaan tutkinnot....

Kai sitä sitte oon tulossa kattoo sinne iinattiin jokkista taas :) .. et satu tietää lipun hintaa?
En osaa sanoa lipun hintaa.
Tuossa ois pari kuvaa tuosta mun pelistä.

Viimeksi iinatin kisan jälkeen:

http://s118.photobucket.com/albums/o116 ... C00371.jpg

Tuossa puhtaampana.


http://s118.photobucket.com/albums/o116 ... C00214.jpg
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

Joo kyllähän mää tuon taisin siellä lakeudella muutamaan kertaan nähä :) ... Taisit pyöritellä niitä volvoja siellä? :wink:
arska79
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Su Elo 13, 2006 20:46

Viesti Kirjoittaja arska79 »

Joo kyllähän mää tuon taisin siellä lakeudella muutamaan kertaan nähä ... Taisit pyöritellä niitä volvoja siellä?


Ainahan sitä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista :)
tonee
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 19, 2007 21:06
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja tonee »

ittelläni on just menossa turvakaarien hitsaus ja penkin sovitus meneillään kaksi oviseen ysiysiin josta tulee rokkiralliin auto, pitäis vaan keksiä mistä repii vähän painoa pois, tehoa on ihan hyvin kun on kaasarikone muutettu ruiskuksi.
#4564Volvo v50 t5 -08ex.9-3 Aero -01
ex.9-5 Aero wagon ex.9-3 Aero -01
arska79
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Su Elo 13, 2006 20:46

Viesti Kirjoittaja arska79 »

tonee kirjoitti:ittelläni on just menossa turvakaarien hitsaus ja penkin sovitus meneillään kaksi oviseen ysiysiin josta tulee rokkiralliin auto, pitäis vaan keksiä mistä repii vähän painoa pois, tehoa on ihan hyvin kun on kaasarikone muutettu ruiskuksi.
Joo painoa on liikaa,tuosta mun saabista on leikattu kaikki nuo pintapellit kokonaan pois,ovista,kontista yms... joka paikasta mistä vaan pystyy leikkaamaan.
arska79
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Su Elo 13, 2006 20:46

Viesti Kirjoittaja arska79 »

tonee kirjoitti:ittelläni on just menossa turvakaarien hitsaus ja penkin sovitus meneillään kaksi oviseen ysiysiin josta tulee rokkiralliin auto, pitäis vaan keksiä mistä repii vähän painoa pois, tehoa on ihan hyvin kun on kaasarikone muutettu ruiskuksi.
Joo painoa on liikaa,tuosta mun saabista on leikattu kaikki nuo sisäpuolenpellit kokonaan pois,ovista,kontista yms... joka paikasta mistä vaan pystyy leikkaamaan.
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

Huomennahan ne kisat on? Monelta ne alkaa? :?
timotn
"Aero"
Viestit: 388
Liittynyt: Ti Tammi 27, 2004 20:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja timotn »

http://www.scpalas.net/
tuoltapa tarkempaa infoa!

Timppa
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

Joo kiitos... 1100 alkaa ja 5€ lippu :)
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

Oisko vielä tietoo keneen kannattais ottaa yhteyttä noissa, nuortenluokankortti, lisenssi ja tutkinto asioissa.

Onko vaikeita saaha? Ilmeisesti ensin pitää liittyä seuraan ja hommata lisenssi ennen tutkintoa? ja se nuorten luokankortti tulee tutkinnossa joka on nuortenluokassa erilainen? luinko ja ymmärsinkö oikein? kiits.
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 759
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Empä ole aiemmin näitä 99 foorumeja lukenut, mutta tänään hain talliin vaihteeksi 99:n ja löysin tämän jokkis keskustelun. Paljon kysymyksiä jokkiksesta, joihin todellakin löytyy vastaukset Autourheilu Sääntökirjasta tai tuolta jonkun linikittämästä nettisivustosta. Auton rakentaminen on tarkasti määritetty jokkiksessa, joten kannattaa uutta autoa tehdessä tutkia sääntökirjaa ja myös toisten autoja. Oulun seudulla on tietääkseni jokkista Saabilla ajavia hyvin, joten kannattaa liittyä paikalliseen autourheiluseuraan ja tutustua Saab kuskeihin. Rahaa menee alussa "paljon", mutta sen jälkeen harrastus on mielestäni kohtuu hintaista moottoriurheilua. Lajihan on hieno. :lol:

99/900 Saabissa tuo ensiövälityksen muuttaminen on tärkeä asia, jotta vaihteet osuu alueelle. Kakkosella liikkeelle ja kisassa käytetään vain kakkosta ja kolmosta. Kempin 100 % hitsilukko on myös etuvetoisessa välttämätön. 99/90/900 ei ole itselle kovin tuttu, sillä itse ajan 96:lla (kuten myös Teamimme JohnnyV4 ja Anaconda), mutta on yksi sellainen tälläkin hetkellä tallissamme.

Huippu tehot ja auton keventäminen ei ole alussa tärkein pointti vaan hyvä alusta ja varsinkin heti alkuun hyvät renkaat. Turvallisuutta ei kannata vaarantaa kevyen auton kustannuksella, joten kunnolla vahvaa peltiä lattiaan. Tsemppiä auton tekemiseen. :D
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
arska79
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Su Elo 13, 2006 20:46

Viesti Kirjoittaja arska79 »

Sääntökirjasta löytyy hyvin tietoa.Nuortenluokan kuskit on alle 18vuotiaita.
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

arska79 kirjoitti:Sääntökirjasta löytyy hyvin tietoa.Nuortenluokan kuskit on alle 18vuotiaita.
Jos nää mua tarkotat nii mää oon 15 :)
arska79
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Su Elo 13, 2006 20:46

Viesti Kirjoittaja arska79 »

-saab_85 kirjoitti:
arska79 kirjoitti:Sääntökirjasta löytyy hyvin tietoa.Nuortenluokan kuskit on alle 18vuotiaita.
Jos nää mua tarkotat nii mää oon 15 :)
eiku noin yleisesti :lol:

:arrow: pari päivää taas takonu tota saabbia kuosiin iinatin jälkeen.
Vastaa Viestiin